Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سازمان یافته جرایم اقتصادی با ۳۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان یافته یک شرکت جعلی اقتصادی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تحقیقات ماموران پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد، اعضای این باند کلاهبرداری در پوشش یک شرکت فنی و مهندسی با تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن با اسناد جعلی، اقدام به فروش آن و کلاهبرداری می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد این افراد با اخلال در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی و ایجاد ساز و کار پرداخت تسهیلات کلان و معرفی شرکت به عنوان سرمایه گذار اقدام به اخذ رشوه و کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

سردار میرزایی، اظهار داشت: اعضای این باند سازمان یافته در بخشی دیگر از اقدامات مجرمانه خود با جستجو در سایت های فروش املاک و کالا در سایت های شیپور و دیوار، املاکی که نیاز به فروش فوری داشتند را شناسایی و با استفاده از حوالجات جعلی و با مبالغی بالاتر از قیمت واقعی، املاک را از چنگ مالباختگان خارج می کردند.

وی گفت: این باند سازمان یافته متشکل از تیم های حقوقی، داوری، حسابداری و سایر اعضای هیئت مدیره به صورت برنامه ریزی شده سعی در جلب مشارکت مردمی در ۴ حوزه تصرف اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن، اخلال گری در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی، واگذاری املاک ملی تصرفی با ارز گلیچی (پول شویی و سرمایه گذاری در فضای بین الملل برای فرار از کشور) و استفاده از حوالجات جعلی در قالب پرداخت نقدی اقدام به کلاهبرداری می کردند.

سردار میرزایی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی تمامی اعضای این باند با ۳۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به انهدام این باند سازمان یافته جرایم اقتصادی و معرفی ۱۱ متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: عزم و اراده پلیس و دستگاه قضا برای برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی جدی تر از هر زمانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جرائم اقتصادی مافیای اقتصادی باند سازمان یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کلاهبرداری با هوش‌مصنوعی؛ کشف وب‌سایت‌های خرید جعلی در کشورهای مختلف

شبکه تلویزیون ملی ژاپن به نقل از کارشناسان، نسبت به افزایش موارد استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی برای کلاهبرداری در وبسایت‌های خرید آنلاین هشدار داد.

به گزارش ایسنا، این کارشناسان به کاربران هشدار داده‌اند که مراقب کلاهبرداری در وب‌سایت‌های خرید جعلی با استفاده از هوش مصنوعی باشند.

تاکنون بیش از ۱۰ مورد از این نوع وب‌سایت‌های تقلبی در ژاپن، آمریکا و آسیای جنوب شرقی یافت شده است.

شبکه تلویزیون ملی ژاپن (ان‌اچ‌کی) از یک شرکت امنیتی درخواست کرد که این سایت‌های خرید را بررسی کند.

این بررسی نشان داد چت‌بات‌های هوش مصنوعی که قادر به پاسخگویی به ۲۰ زبان هستند برای انواع جدیدی از کلاهبرداری‌ها استفاده می‌شوند.

یک کلاهبردار، نسخه جعلی Carousell (یک شرکت تجارت الکترونیک سنگاپوری) را ایجاد کرده‌ است که یک بازار اجتماعی آنلاین در ۶ کشور و منطقه، عمدتا در جنوب شرق آسیا است.

این سایت جعلی از همان لوگو سایت واقعی استفاده می‌کرد و کاربران می‌توانستند درست مانند آن وب‌سایت محصولات را بر اساس دسته بندی جست‌وجو کنند.

این پلتفرم خدمات چت‌بات‌های هوش مصنوعی را به افرادی که به عنوان فروشنده ثبت نام کرده بودند، ارائه می‌کرد. با این حال، معلوم شد این چت‌بات درصدد فریب آنها برای انتقال مبلغ زیادی به فرد کلاهبردار است.

یک کارشناس می‌گوید استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای کلاهبرداری یک تهدید جدی است.

او افزود ممکن است شناسایی وب‌سایت‌های جعلی دشوارتر شود زیرا چت‌بات‌های هوش مصنوعی مهارت‌های زبانی آنها را بهتر می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رد رشوه ۶۴ سکه بهار آزادی از سوی پلیس مراغه
  • انهدام ۲۰ باند حرفه‌ای واردکننده سلاح در لرستان
  • انهدام باند فروش طلاهای تقلبی در تهران/ کلاهبرداری ۲ میلیاردی یک زن و ۳ مرد
  • شیوه جدید کلاهبرداری با ساخت فیلم جعلی ضرب و جرح | انهدام یک شرکت هرمی در مرکز تهران
  • انهدام باند فروش طلا‌های تقلبی در تهرا
  • انهدام باند فروش طلاهای تقلبی در تهران
  • انهدام باند هرمی موسوم به شرکت هیونت
  • هشدار کلاهبرداری با هوش‌مصنوعی؛ کشف وب‌سایت‌های خرید جعلی در کشورهای مختلف
  • کلاهبرداری با ترفند «عیدانه ریاست جمهوری»
  • کاهش ۳ دقیقه‌ای حضور فوریت‌های پلیسی سمنان در صحنه جرم/ انهدام ۵۲ باند موادمخدر