Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:42:21 GMT

خلبان، مقصر سقوط بالگرد حامل رئیس ستاد ارتش هند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۵۸۲۷

خلبان، مقصر سقوط بالگرد حامل رئیس ستاد ارتش هند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه تحقیق درباره سقوط بالگرد حامل «بیپین راوات» رئیس ستاد ارتش هند و همراهانش، علت این حادثه را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دادگاه اعلام کرد: «تغییرات پیش‌بینی نشده جوی و ورود بالگرد به داخل ابر، عامل این حادثه بود. این اقدام موجب جهت‌گیری فضایی غلط خلبان و برخورد بالگرد تحت کنترل خلبان با زمین  شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد تحت کنترل خلبان با زمین یا سقوط آن در آب، یکی از علل رایج وقوع حوادث هوایی محسوب می‌شود که معمولاً به دلیل تغییر مسیر برای جلوگیری از برخورد با مانع رخ می‌دهد.

در اثر این حادثه راوات، همسرش و دوازده عضو نیروی هوایی هند که در این بالگرد «MI-17V5» حضور داشتند، کشته شدند.

تصاویر منتشر شده از وضعیت بعد از سقوط این بالگرد نشان ‌می‌داد که بیشتر بخش‌های آن نابود شده و شعله‌های بلند آتش از آن زبانه می‌کشید.

ژنرال چهار ستاره بیپین راوات، عالی‌ترین مقام نظامی هند و مشاور وزیر دفاع این کشور است که سال گذشته پس از بازنشسته شدن از فرماندهی ارتش هند، به مسئولیت پست جدید «رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح هند» گمارده شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز بیپین راوات رئیس ستاد ارتش هند سقوط بالگرد هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک استعفای جنجالی دیگر در ارتش اسرائیل

منابع رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گزارش دادند که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، تارنمای روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت نیز در این باره گزارش داد که این فرمانده اسرائیلی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسؤول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فرمانده یگان ویژه "رفائیم" نیز قصد دارد استعفا دهد.

براساس گزارش این رسانه ها، فرمانده یگان ویژه رفائیم این رژیم که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دویر حیور فرمانده مافوق خود استعفایش را اعلام کرده است.

همزمان با استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، احتمال استعفای رئیس شاباک و رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم نیز قوت گرفت.

به گزارش ایرنا، همزمان با انتشار این خبرها، همین روزنامه «یدیعوت آحارنوت» عصر امروز پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

این روزنامه نوشت که هنوز استعفای هالیوا اجرایی نشده و در انتظار تعیین جانشین است، اما پست رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش پس از منصب رئیس ستاد کل ارتش، از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار است.

پس از استعفای هالیوا، بسیاری از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شمار زیادی از روسا و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت خود استعفا خواهند داد.

این روزنامه افزود که «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است که تا آگوست سال جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

پیشتر هالیوا یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت با عنوان طوفان الأقصی و پس از آن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نیز به ناکامی خود در پیش بینی این عملیات اذعان کردند.

یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک منجر به آغاز موج اعتراضات در خیابان و موج استعفا‌ها در ارتش و سطح سیاسی در رژیم صهیونیستی خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

tags # اسرائیل سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • یک استعفای جنجالی دیگر در ارتش اسرائیل
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • (ویدیو) ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی
  • فیلم| برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد ۲ بالگرد ارتش مالزی + فیلم
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیما (فیلم)
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی