Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری اعلام کرد: با پیش بینی تولید حدود ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تن پرتقال و نارنگی در سال جاری، مشکلی برای تامین مرکبات شب عید نداریم. زهرا جلیلی مقدم با اعلام این مطلب گفت: برآورد می‌شود امسال حدود ۳.۴ میلیون تن پرتقال و نزدیک به ۸۴۰ هزار تن نارنگی در کشور تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای توزیع میوه شب عید، اقدامات لازم توسط بخش بازرگانی و تعاون روستایی در دست اقدام هست.

جلیلی مقدم پیش بینی کرد: از ۳.۴ میلیون تن پرتقال، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن گروه ناول‌ها از باغات مازندران و نزدیک به ۵۵۰ هزار تن رقم والنسیا می‌باشد.

وی، میزان تولید پرتقال در استان مازندران در سال جاری را حدود ۲.۱ میلیون تن پیش بینی کرد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: رقم پرتقال والنسیا غالبا در استان‌های فارس، جنوب کرمان، هرمزگان تولید می‌شود.

وی، سطح کل کشت مرکبات کشور را ۳۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح، ۱۷۸ هزار هکتار مربوط به باغات پرتقال و ۴۴ هزار هکتار باغات نارنگی است.

وی اظهار داشت: استان‌های مازندران ۵۰ درصد، جنوب کرمان و فارس هر کدام نزدیک به ۱۲ درصد، گیلان و مازندران هر کدام ۷ تا ۸ درصد سطح باغات پرتقال کشور را به خود اختصاص داده اند.

جلیلی مقدم گفت: متوسط عملکرد کشوری باغات پرتقال حدود ۲۰ تن در هکتار است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۱۵ هزار تن مرکبات از کشور صادر شد که ۱۶۱ هزار تن آن پرتقال بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: استان مازندران توزیع میوه شب عید شب عید مرکبات پرتقال تن پرتقال میلیون تن پیش بینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

اسداله کارگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بررسی ها نشان می دهد که قیمت میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار است.

او قیمت هرکیلو کیوی را ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو پرتقال تامسون شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال خونی شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، لیمو شیرین  ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

کارگر از کاهش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلو موز اکوادور ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان، موز فیلیپین  ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، موز هندی  ۵۸ تا ۶۷ هزار تومان و هر کارتن آناناس  یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به عللنوسان قیمت پیاز در بازار افزود: امسال پیاز کمتری در مقایسه با سال‌های قبل کاشته شد و در نتیجه به بازار پیاز کمتری عرضه شده است. 

او با بیان اینکه در شرایط کنونی پیاز مورد نیاز از جنوب کشور تامین می شود، گفت: با گرمتر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای دور شهری و مدیریت صادرات قیمت‌ها به تعادل می‌رسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو پیاز در میدان مرکزی را ۱۴ تا ۲۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: در مغازه های خرده فروشی با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید عرضه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران