Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در نشست مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با رئیس و اعضای کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست ایران؛ دو طرف بر لزوم همکاری برای زیست پذیرتر شدن شهر تهران تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان در این جلسه ضمن ابراز خشنودی از ایجاد بستر‌های لازم جهت همکاری‌های مشترک با تیم‌های علمی و دانشگاهی و تمایل به گسترش این امر، با اشاره به مأموریت‌های سازمان در راستای زیست‌پذیر کردن شهر تهران و تقویت مشارکت‌پذیری شهروندان گفت: با وجود رشد و توسعه فناوری در همه ابعاد زندگی، مسئله مدیریت پسماند نه تنها به شکل یکپارچه و اصولی حل نشده که به تدریج چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی آن نیز گسترده‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: در کنار مشکلات زیرساختی که از آن به عنوان چالش‌های سخت افزاری یاد می‌شود، مشکلات نرم افزاری زیادی نیز وجود دارد که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است. کمبود آگاهی عمومی در میان جوانان و بزرگسالان به ویژه در کشور‌های در حال توسعه نقش به سزایی در شدت یافتن مشکلات محیط زیستی و به تبع آن مدیریت بهینه پسماند دارد.
عزیزی با اشاره به مفهوم تربیت محیط زیستی به عنوان یک فرآیند دائمی که افراد را به کسب آگاهی محیط زیستی، دانش، ارزش‌ها و مهارت‌ها تشویق می‌کند، اضافه کرد: موضوع اموزش محیط زیستی با هدف تغییر سبک زندگی و افزایش مشارکت‌پذیری شهروندان به عنوان اصلی‌ترین رویکرد آموزشی ـ فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، در نظر گرفته شده است.
در ادامه این دیدار سیدمحمد شبیری رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار دانشگاه پیام نور و رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط زیست ایران گفت: پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار با هدف کمک به رفع نیاز‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه محیط‌زیست و توسعه پایدار و به منظور ایجاد پیوند میان جامعه و دانشگاه ایجاد شده است.
شبیری با اشاره به چالش‌های پیش روی جامعه شهری در خصوص اصول و مفاهیم پیشرفت پایدار محیط زیستی و نهادینه‌سازی آن در بخش‌های مختلف و حیاتی از جمله مدیریت شهری گفت: حرکت به سوی پیشرفت پایدار در راستای تحقق شهر اسلامی و تبدیل تهران به کلانشهر الگوی جهان اسلام، نیاز به ظرفیت‌سازی در سطح جامعه دارد و این مهم مستلزم همکاری و هم‌افزایی مدیریت شهری و مراکز علمی و پژوهشی ـ دانشگاهی است.
در پایان دو طرف ابراز امیدواری کردند با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه طی روز‌های آینده، زمینه‌های همکاری مشترک فراهم و با اجرایی کردن آن، اقدامات موثری در راستای زیست‌پذیر کردن هر چه بیشتر شهر تهران برای شهروندان انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: همکاری یونسکو مدیریت پسماند محیط زیستی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود