Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:14:36 GMT

امکان مشارکت ایران و روسیه در سدسازی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۶۱۴۳

امکان مشارکت ایران و روسیه در سدسازی

«علی وکیلی» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ایران در بحث سدسازی از توانایی‌های بالای فنی و اجرایی برخوردار است.

وی از همکاری شرکت‌های ایرانی با چند شرکت روسی در این زمینه خبر داد و گفت: امید است این همکاری‌ها به نتایج خوبی برای کشورمان منتج شود.

این فعال اقتصادی، اتصال شبکه برق کشورمان به کشورهای جهان و به‌ ویژه منطقه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این موضوع در بحث صرفه‌جویی کمک بسیار خوبی به ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان اینکه کار نیمی از مطالعات مربوط به اتصال برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به اتمام رسیده، گفت: طبق قرار باید پس از ارسال گزارش‌های تخصصی از هر سه کشور به مشاور ایرانی طرح، عملیات اجرایی کار از اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز شود.

«محمدعلی فرحناکیان» دوازدهم دی‌ماه امسال در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: کریدور انرژی شمال ایران منافع فوق تصوری دارد که خواهد توانست حجم قابل توجهی از نیاز سرمایه‌گذاری در بخش برق کشور را کاهش دهد.

وی ادامه داد: پیک مصرف برق در کشور روسیه زمستان است، اما پیک مصرف در ایران در تابستان قرار دارد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: یک سال بیش از هشت‌هزار و ۷۶۰ ساعت است که ما در ایران به‌طور عمده در ۵۰۰ ساعت آن با مشکل در زمینه برق روبه‌رو هستیم، یعنی کمتر از ۱۰ درصد در یک سال مشکل داریم و اگر نتوانیم ارتباط با کشورهای دیگر داشته باشیم مجبور خواهیم بود برای این میزان کمبود سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهیم.

فرحناکیان گفت: در مقابل، روسیه و بسیاری کشورهای همسایه دیگر پیک زمستانی دارند و این در حالی است که شاید حدود ۴۰ درصد ظرفیت برق ما در زمستان بلااستفاده مانده یا نیروگاه‌ها در تعمیرات به سر می‌برند که می‌توانیم با ارتباط برقی با این کشورها از این ظرفیت برقی خود برق مورد نیاز این کشورها را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: اتصال برقی ایران با کشورهای همسایه منفعت‌های زیاد دیگری هم دارد، مثل اینکه وقتی شبکه‌های برق به یکدیگر وصل می‌شوند پایداری شبکه به میزان زیادی اضافه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، توسعه ارتباطات شبکه برق ایران با کشورهای همسایه مطابق استانداردهای بین‌المللی با هدف گسترش مبادلات و صادرات انرژی برق، یکی از برنامه‌هایی است که وزیر نیرو بر آن تاکید دارد و اجرای آن را از سیاست‌های اصلی خود برشمرده است.

«علی‌اکبر محرابیان» در برنامه اعلامی خود، تکمیل‌ برنامه‌های دیپلماسی برق از جمله سنکرون کردن (اتصال) شبکه برق ایران با روسیه و اتصال به شبکه برق کشورهای خلیج‌فارس از طریق کابل زیر دریا را مورد تاکید قرار داده است.

پیش‌تر هم وزیر نیرو با اشاره به سنکرون شبکه برق کشور با کشورهای همسایه، گفت: امکان تبادل برق با افغانستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق وجود دارد.

برچسب‌ها روسیه ترکمنستان علی اکبر محرابیان جمهوری آذربایجان خلیج فارس ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ترکمنستان علی اکبر محرابیان روسیه ترکمنستان علی اکبر محرابیان جمهوری آذربایجان خلیج فارس ارمنستان کشورهای همسایه وزیر نیرو برق کشور شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر حامد شمس، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در‌گز گفت: محموله حدود ۵۰ تنی خوراک آماده ماهی تولید شده در یکی از کارخانه‌های استان مرکزی از طریق مرز لطف آباد شهرستان و پس از اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از مبدا به مقصد کشور ازبکستان با نظارت همکار این شبکه، مستقر در پست مرزی صادر شد.

وی گفت: با توجه به اقدامات مثبت زیرساختی سازمان دامپزشکی کشور در تعیین شرایط بهداشتی برای کارخانجات مربوطه، امکان صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی با کسب موافقت‌های لازم امکان پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۴۴۵ روستای بی برق در سیل سیستان و بلوچستان / برق ۳۸۰ روستا وصل شد
  • ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات