Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:52:17 GMT

ویژگی‌های وکیل جنایی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۶۲۰۵

ویژگی‌های وکیل جنایی

وکیل جنایی فردی است متخصص و آگاه که قادر می‌باشد پرونده‌های جنایی را به طرق مختلف مورد بررسی و تحقیق قرار داده و از تمامی جزئیات آن سر در بیاورد.

 به گزارش ایسنا بنابر اعلام گروه وکلای پارسا، مهم‌ترین مسئله‌ای که در رابطه با وکیل جنایی وجود دارد این است که حوزه کاری این وکلا با سایر وکلای پایه یک دادگستری متفاوت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی وکیل جنایی به شخصی گفته می‌شود که دارای مدرک معتبر حقوقی بوده و پروانه وکالت خود را نیز دریافت کرده باشد. علاوه بر این باید در زمینه مسائل جنایی و حل پرونده هایی این چنینی دارای تجربه و آگاهی کافی باشد. البته  این نکته را نباید فراموش کرد که کار و حرفه وکیل امور جنایی  به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر از کار سایر وکلا می‌باشد. زیرا این افراد به طور مستقیم با جان و مال مردم و حفاظت از آن روبرو هستند. بنابراین در کنار دانش و علم کافی باید دارای هوش و ذکاوت و تیزبینی لازم نیز باشند.

ویژگی های مهم وکیل جنایی

علاه بر دانش و هوش که مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک وکیل جنایی به عنوان وکیل درجه یک می‌باشند. این وکلا باید دارای خصوصیات مهم دیگری نیز باشند. که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. وکیل جنایی باید قادر به استدلال و استنباط عوامل و مسائلی باشد که درگذشته به وقوع پیوسته و یا در آینده روی خواهند داد تا بتواند پرونده‌های جنایی را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دهد. معمولا همه پرونده‌های جنایی بخصوص پرونده‌هایی که مرتکبان جرم در آن‌ها افراد سابقه دار می‌باشند دارای جزئیات فراوانی هستند. بنابراین وکیل جنایی باید قدرت کشف این جزئیات را داشته باشد تا بتوان به اصل ماجرا دست یابد. علاوه بر این یک وکیل جنایی درجه یک که در زمینه پرونده‌های جنایی فعالیت می‌کند باید توانایی بالایی در حل ابهامات پرونده داشته باشد. زیرا پیدا نمودن ابهامات پرونده و حل آنها سبب می‌شوند تا تحقیقات اولیه کامل شده و یک پرونده جنایی با تمام پیچیدگی‌هایی که دارد به سرانجام برسد.

نکته: از جمله مهم ترین و اساسی ترین مواردی که باید در رابطه با وکیل جنایی به آن توجه شود تجربه وکیل است. تجربه بالای وکیل سبب می شود که جریان دادرسی پرونده روند بهتری را در پیش بگیرد. همچنین یک وکیل جنایی با تجربه با موضوعات و مسائل حقوقی کاملا آشنا بوده در نتیجه به آسانی می تواند در زمان مواجه با یک پرکنده سنگین جنایی از تجربیات با ارزش خود که در گذشته آن ها را کسب نموده است استفاده کند. ویژگی بارز دیگری که این وکلا باید داشته باشند. صبر و حوصله است. زیرا پرونده‌های جنایی اغلب پر از معماهای دشواری هستند که تنها با صبر و شکیبایی قابل حل می‌باشند. این نکته را نباید فراموش کرد که عجله در هر کاری سبب از دست دادن تمرکز و دقت  در انجام آن مسئله خواهد شد. بنابراین یک وکیل جنایی دانا می‌داند در هر شرایطی باید خونسرد و با حوصله باشد تا بتواند تمامی جوانب کار را بسنجد و بهترین تصمیم را اتخاذ نماید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکیل جنایی وکیل در تهران پرونده های جنایی یک وکیل جنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مرد جوانی که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر هدف آدم‌ربایی قرار گرفت با اقدامات ماموران پلیس تهران آزاد شد.

چندی قبل زن جوانی هراسان به کلانتری ۱۱۹ مهرآباد رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت و تلفن‌ همراهش خاموش شد. ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به ارزش ۵۰ میلیارد تومان درخواست کرد.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده با دستور بازپرس جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به سمت بیمارستان رسول اکرم(ص) رفته بوده که در آنجا تلفن همراهش خاموش شده است.

تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که ۳ مرد جوان با یک خودرو پژو ۴۰۵ ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ایجاد ضرب و شتم اقدام به آدم‌ربایی کرده است که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

تحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت، نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته و آنها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آنها خبر دارد از سوی دیگه اقدامات فنی مشخص کرد خودرو پژو ۴۰۵ در محور خاش به زاهدان تردد کرده است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت: نیما قرار بود که برای بر طرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت ۵ میلیارد تومان تتر به حساب آنها واریز کند اما این کار را نکرد و زمانی که آن ۳ مرد جوان از دریافت پول ناامید شدند اقدام به آدم‌ربایی کردند.

در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک قدمی بازداشت آنها است گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هرکدام به سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل به با اتوبوس میان شهری به تهران آمد.

پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم پلیس جنایی تهران بزرگ برای دستگیری ۳ مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • از چه زمانی واژه «ارتش» جایگزین «قشون» شد؟
  • «قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟
  • ماجرای فروش سوالات آزمون وکالت؛ وقتی با ۲۰ میلیون تومان می‌توان وکیل شد!
  • ببینید | ترامپ در دادگاه جنایی
  • وکیل آنلاین بزرگترین مجموعه آنلاین حقوقی کشور
  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود