Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@10:36:43 GMT

چطور تشکی مناسب انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۶۲۱۰

چطور تشکی مناسب انتخاب کنیم؟

با کمی محاسبه می‌توان فهمید که انسان چیزی در حدود یک سوم عمر خود را در خواب به سر می‌برد. بنابراین به میزانی که برای تهیه وسایل دیگر حساسیت داریم، بایستی در فکر تهیه یک تشک خوب و استاندارد نیز باشیم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام تشک رویال، خیلی از افراد به این خاطر که تا امروز توجه چندانی به تهیه تشک نداشته‌اند، با سوالات زیادی روبه‌ رو هستند، تلاش ما در این مقاله این است که در حد امکان پاسخ مناسبی برای این سوالات ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید کالای خواب مشغول به کار هستند، مثل شرکت‌های تشک رویا، زست، خوشخواب و البته یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تشک برند در ایران شرکت تشک رویال هست که در این مقاله در مورد تشک‌های این شرکت‌ها صحبت خواهیم کرد.

در واقع غالبا ما زمانی تشک جدیدی تهیه می‌کنیم که به بیماری‌های گوناگونی مانند انواع دردهای مفصلی یا انحراف ستون مهره‌ مبتلا شده‌ باشیم.

چرا بایستی تشک را عوض کنید؟

با وجود اینکه امروزه هم تهیه تشک نو و مناسب لازم و ضروری است، ولی امکان دارد به برطرف شدن دائمی مشکلات شما دیگر کمکی نکند. به همین خاطر مطلوب است بدانید که چرا بایستی تشکتان را تعویض کنید؟

اولین علت برای تهیه یک تشک جدید، تغییراتیست که در آناتومی ظاهری جسم شما به وجود می‌آید. در حقیقت جسم شما به احتمال زیاد نسبت به زمانی که تشکتان را تهیه کرده‌اید، تغییرات بسیاری مانند چاقی، لاغری یا افزایش قد را تجربه کرده است؛ این تغییرات در حالی است که شما در زمان خرید تشک با توجه شرایط فیزیکی متفاوتی (متناسب با ظاهر جسمتان در آن وقت) اقدام به تهیه تشک کرده‌اید. با این توصیف، حتی اگر تشکی با کیفیت را خریداری کرده باشید، با گذشت تنها چند سال، باز هم به تعویض تشک نیازمند هستید.    

همچنین تغییرات در سبک زندگی هم امکان دارد شما را وادار به تهیه یک تشک نو کند. به عنوان مثال امکان دارد تشکی که در حال حاضر روی آن دراز می‌کشید، قبل از این برای همسر یا یکی دیگر از افراد نزدیک شما بوده باشد. در نتیجه و بنابراین این تشک توانایی پشتیبانی کامل و مناسب را از بدن و جسم شما نخواهد داشت. از طرفی دیگر اگر یک تشک را به صورت مشترک استفاده ‌کنید، نکته مهم این است تشکی که تهیه می‌کنید، برای هر دوی شما مناسب باشد.

جمع شدن علت‌های نامعلوم مختلف مانند سلول‌های مرده پوست، مایعات بدن، گرد و غبار و موی حیوانات از دیگر علل تهیه و خرید تشک به حساب می‌آید. در حقیقت امکان دارد تشک شما بعد از گذشت ۱۰ سال در اثر جمع شدن این مواد، وزنی برابر با دو برابر وزن نخستین خود را پیدا کند. با این حال، حتی اگر خوش‌شانس باشید و به انواع حساسیت و بیماری‌های پوستی دچار نشوید، بدون تردید تشک شما عملکردی متفاوت با روز نخست خواهد داشت.

دردهای عضلانی، بی‌حسی دست و پا، احساس خستگی حتی پس از خواب طولانی مدت یا بروز حساسیت‌های پوستی همگی از نشانه‌های لزوم تعویض تشک است. به عنوان مثال امکان دارد تشک شما از نظر فیزیکی نیازهای شما را تأمین کند، ولی به خاطر استفاده از مواد حساسیت‌زا در آن، باعث عرق کردن بدن شما نیز شود؛ بنابراین شما به یک تشک ضد تعریق نیازمند خواهید شد. همچنین تشک‌های آنتی آلرژی، محافظ ضد آب، ارتوپودیک و طبی نیز از دیگر محصولات موجود در بازار هستند که توسط شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت تشک رویال تولید می‌شوند.

انواع تشک

وقتی تصمیم به عوض کردن تشک می‌گیرید، با تنوع زیادی از محصولات مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما دشوار می‌کنند. امروزه با توجه به تنوع نیازهای کاربران، تشک‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای افرادی با مشخصات خاص عملکرد بهتری خواهندداشت؛ بنابراین مناسب است قبل از خرید اندکی درباره انواع تشک‌ها تحقیق کنید بعضی از انواع تشک عبارتند از:  تشک فنری متصل، تشک فنری منفصل، تشک مموری فوم، تشک بادی، تشک آبی و تشک لاتکس.

ابعاد تشک

تشک‌های امروزی در ابعاد متنوعی عرضه می‌شوند که با سنین و وزن‌های گوناگون تناسب دارد. به بیانی دیگر  تشک‌ها در گروه‌های سنی مختلف، ساختار متفاوتی هم دارند و درصد الیاف و مواد به کاررفته در آنها نیز با توجه به نیازهای کاربران تغییر می‌کند. به همین خاطر، یکی از اشتباهات مرسوم در زمان تهیه تشک، عدم توجه به تناسب وزن و رده سنی با محصول است.

مثلا بعضی از والدین عادت دارند تشک‌های بزرگ برای کودکان خود تهیه کنند تا در بزرگسالی هم از آن استفاده کنند؛ ولی در واقع تشک‌های بزرگسال برای وزن کودکان طراحی نشده‌ و پشتیبانی خوبی از عضلات و ستون مهره کودکان نمی‌کنند. تشک کودک و نوجوان محصولیست که برای فیزیک بدن کودکان طراحی شده و  بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر استخوانی را مانع می‌شود.

نرمی یا سفتی تشک

بسیاری از مخاطبان تشک این سؤال را دارند که تشک‌ نرم مناسب‌ است تشک‌ سفت؟ نرمی بیش از اندازه یا سختی زیاد به هیچ وجه ضامن سلامتی شما در زمان خواب نخواهد بود.

در حقیقت چیزی که  از نرمی یا سفتی تشک باید مدنظر قرار دهید، محافظت کامل از بدن شما در وقت خواب است. به بیانی دیگر جسم در زمان خواب، نقاط فشاری دارد که از راه آنها به تشک نیرو وارد می‌کند، از مهم‌ترین نقاط فشار می‌توان باسن، سر و کتف‌ها را نام برد. میزان نرمی و سفتی تشک باید قدری باشد که این نقاط فشار در وضعیت مناسب خود قرار گرفته و بالاتر یا پایین‌تر از حالت عالی نباشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشک رویال تشک مموری فوم تهیه تشک شرکت ها تشک ها یک تشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

احمدرضا متالهی‌ اردکانی شهردار اردکان در نشست شورای اسلامی شهر که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری یزد برگزار شد؛ گفت: فرسودگی ماشین‌آلات خدمات شهری و آتش‌نشانی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های شهرداری به‌شمار می‌رود.

او تصریح کرد: عدم واریز بودجه‌های قانونی و کسری بودجه، شهرداری را با چالش‌های جدی روبرو کرده است.

متالهی بیان داشت: به جرات می‌گویم علی‌رغم تمامی مشکلات، پایین‌ترین نرخ قیمت تمام‌شده خدمات در بین شهرداری‌های کشور مربوط به شهرداری اردکان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چه عسل هایی برای فصل گرم مناسب است؟ + چند شربت عالی
  • اولین فصلنامه «هوش مصنوعی» منتشر شد
  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس
  • راهنمای خرید کفشور و گاتر خطی
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟