Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تهیه کننده و کارگردان بهترین فیلم جشنواره طب ایرانی، بر ضرورت پیوند حوزه طب ایرانی و عرصه‌های مختلف هنری به خصوص سینما تأکید کرد و آن را شروعی تازه در اعتلای فرهنگ کشور دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، علی بلند نظر، تهیه کننده و یکی از کارگردانان مستند کوتاه "طاووس‌ها پرواز را نمی‌فهمند" که در آبان ماه سال جاری موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم از دومین جشنواره طب ایرانی شد، گفت: همان‌طور که همه می‌دانیم سینما رسانه‌ای است پر نفوذ، تاثیرگذار، تعیین کننده و امروزه در بسیاری از کشور‌های دنیا برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبرد‌های کلان ملی و حتی بین المللی از این رسانه بهره‌گیری می‌کنند و این نشان از اهمیت و ضرورت بکارگیری این ابزار را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در کشور ما هم طبیعتاً سینما مخاطبان خاص خود را دارد و نمی‌توان تأثیر عمیق سینما را بر زندگی مردم و روابط اجتماعی نادیده گرفت.  
بلند نظر در ادامه درباره پیوند طب ایرانی و هنرسینما گفت: ایران به دلیل سابقه تاریخی طولانی و نیز اقوام، نژاد‌ها و زبان‌های مختلف و اقلیم‌های متفاوت، کشوری است که تجارب و آرا و عقاید طبی شفاهی بسیار مختلف و غنی در آن وجود دارد. در دوران قدیم به خصوص در بین عشایر و ساکنان قسمت‌هایی از این مرز و بوم که به دلایل جغرافیایی صعب العبور بوده اند، استفاده از این تجارب طبی و روش‌های درمانی آن جزو لاینفک زندگی مردم محسوب می‌شده و تشخیص روش صحیح از غلط و انتقال تجربه‌ها به نسل بعدی حیاتی و ضروری بوده است. با این تفاسیر، حال می‌توان فهمید که امروز چه ابزار و مدیومی بهتر و کارآمدتر از رسانه و بالاخص سینما برای انتقال، تفهیم، تزریق و تاثیرگذاری بر عموم مردم وجود دارد؛ بی شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین المللی می‌تواند به اثربخشی این روند کمک شایان توجهی کند.  
وی در پایان افزود: باید دید مسئولین برای پیوند دادن حوزه طب ایرانی با هنرمندان عرصه‌های مختلف به خصوص سینما چه تدابیری اندیشیده اند. قطعا حرکت طبیبانِ طب ایرانی به همراه هنر‌های بصری، چون سینما شروعی تازه در فرهنگ و اصالت کشور خواهد بود.  
 محمد ناصری راد، کارگردان دیگر این مستند گفت: طب سنتی از گذشته تاکنون جزئی از سیستم بهداشتی مردم بوده و توسط آنان به خوبی پذیرفته شده است؛ بخشی از فرهنگ مردم محسوب می‌شود و در حل بعضی از مسائل فرهنگی سلامت، نقش قابل توجهی دارد لازم است با استفاده از رسانه‌ها این نقش مهم را برجسته و برای توده‌ها بیش از پیش تبیین کرد.
این کارگردان جوان شیرازی در پایان گفت: امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد گسترش طب ایرانی باشیم و به فعالان فرهنگی و هنری توصیه می‌کنم فعالیت در این زمینه را نادیده نگیرند و از دست اندرکاران برگزاری جشنواره‌ای با موضوع طب ایرانی متشکرم و آرزو دارم این حرکت تداوم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عرصه هنر و سینما طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست

امام جمعه زنجان گفت: اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: مکتب شیعه با خون شروع و با خون هم ماندگار شده است و محراب و عبادت شیعه نیز عطر خون می‌دهد.

وی ادامه داد: اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنان است و قطره قطره خون شهدا بر دوش ما سنگینی می‌کند و موجی که خون شهدا ایجاد می‌کند ثمرات و برکات زیادی دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند و امروز آنچه در منطقه شاهد آن هستیم گسترش اندیشه انقلاب اسلامی است به طوری که در غرب آسیا تصمیمی بدون نظر ایران گرفته نمی‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز اقتدار و عزت ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: شهدا در عرصه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی تولید قدرت کردند که از جمله آنها می‌توان به مجاهدت شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و ابتکار شهید طهرانی‌مقدم در صنعت موشکی اشاره کرد.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به ابعاد عملیات وعده صادق اظهار داشت: همه جبهه استکبار و کفر و ده‌ها کشور قدرتمند هرچه سلاح داشتند به میدان آورده بودند تا موشک و پهپادی عبور نکند و لایه‌های مختلف را برای این موضوع پیش‌بینی کرده بودند.

وی عملیات وعده صادق را از لحاظ راهبردی فوق‌العاده پیشرفته دانست و گفت: گرچه سپاه پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را در این عملیات استفاده نکرد، اما همین موشک‌ها به طور کامل اهداف پیش‌بینی شده را منهدم کردند که به لطف خدا موجب عزت و افتخار برای کشور و وحدت داخلی شد.

کد خبر 747881

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است