Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری با اعضای هیئت‌ مدیره بازار ونوس، با محوریت تسهیل فرایندهای کسب و کار در جزیره کیش برگزار شد.

حسین همتی در این نشت گفت: چنین نشست هایی ضمن این که زمینه ساز شناسایی اطلاعات دقیق‌تر نسبت به مسائل جاری در حوزه های اقتصاد جزیره می شود سبب برقراری ارتباط موثر با فعالان اقتصادی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن مشکلات موجود در فرآیندهای اداری سازمان منطقه آزاد کیش و حتی قوانین بالادستی به کار خواهیم گرفت.

همتی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش را پل ارتباطی، امین و پیگیر با سازمان معرفی کرد و اظهار داشت: پیگیر حقوق بازاریان در راستای تسهیل فرایندهای کسب و کار است.

وی "برخوداری بهره برداران از مهارت های لازم" را یکی از شاخص های مهم برای دریافت مجوز های فعالیت اقتصادی برشمرد و افزود: این مهم باید به تدریج تسهیل شود و صلاحیت حرفه‌ای بهره‌بردار، مورد توجه قرار گیرد.

همتی همچنین در خصوص استفاده از مشاعات توسط بازارها، گفت: بهره‌برداری از این فضاها باید به‌نحوی در نظر گرفته شود که صرف ایجاد درآمد برای بازار به‌صورت غیرحرفه‌ای نباشد.

وی با اشاره به دستور مدیرعامل سازمان در جهت تسهیل فرآیندهای کسب و کار تاکید کرد: مجوزها هیچ‌گونه حق مالکیتی جهت بهره‌بردار ایجاد نخواهد کرد از این رو می‌توان غرفه‌های بیشتری را در بازار فعال کرد.

وی با اشاره به صدور مجوزهای اداری در محیط تجاری بازار تصریح کرد: اخطار به افراد فاقد مجوز یا کاربری غیرمجاز، در دستور کار قرار گرفته است.

رحمان سادات‌نجفی با اشاره به برخی مشکلات بازار ونوس مانند تهاتر با مالکان، افزود: نمی‌توان مالکان را ملزم به اجاره‌ یا بهره‌برداری از املاک‌شان کرد، باید قوانینی وضع شود تا مالکان صلاح غرف را در فعال بودن آنها ببینند.

سادات‌نجفی، تعامل بازرگانی را بسیار خوب و تسهیل‌کننده دانست و با اشاره به طرح بازسازی ونوس و جلساتی با شهرسازی و شرکت عمران، آب و خدمات ادامه داد: ایمنی، اطفا و اعلام حریق از جمله مهم‌ترین ملزومات این بازار و شروط سازمانی برای مجوز ساخت و ساز است که طرح‌ آن برنامه‌ریزی شده است.

همچنین مدیرعامل بازار ونوس، با اشاره به این که بیش از ۲۰ غرفه در بازار ونوس، به‌صورت سرقفلی هستند و موفق به دریافت مجوز فعالیت اقتصادی نشده‌اند؛ به برنامه‌ی بلندمدت بازسازی بازار اشاره کرد و افزود: در خصوص اخذ مجوزها و موارد دیگر نیاز به مساعدت سازمان منطقه آزاد کیش داریم تا غرف طبقات بالا در عرصه‌ی تجاری فعال شوند.

محمدعلی ناظم به مشاعات بیرون بازار اشاره کرد و با تاکید بر عدم اجازه بهره‌برداری از این فضاها، افزود: حذف بخشی از پارکینگ در ورودی ۵بازار و استفاده‌ی بهینه و دارای ارزش افزوده از این فضا باشد.

ناظم مالیات و گمرک را از دیگر معضلاتی که گریبانگیر همه‌ی فعالان اقتصادی در کیش شده است، اشاره داشت و افزود: مشکلات برق و تعداد کنتور محدود و هزینه‌های گزاف و تصاعدی بهای ماهانه در ونوس نیز از دیگر مشکلات بهره‌برداران این بازار است.

کد خبر 5400375

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش فضای کسب و کار مهارت ویروس کرونا بوشهر بارش برف خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا ایلام گرگان عکس استانها بارش باران سیلاب شیوع کرونا سیدابراهیم رئیسی سازمان منطقه آزاد کیش بازار ونوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • اثربخشی و بازگشت سرمایه دوره‌های ترویجی بهر‎ه‌برداران بخش کشاورزی ارزیابی شد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی