Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح توسعه فولاد اکسین و اجرای فاز دوم این شرکت مورد توجه این کمیسیون است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی برای تبدیل مواد خام تولیدی در خوزستان به محصولات دیگر برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد ضروری است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رییس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه سید کریم حسینی نماینده اهواز و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان شامگاه جمعه ۲۴ دی‌ماه با حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در این نشست اظهار کرد: برخی از شرکت‌ها در خوزستان به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل نکرده و این محسوس بود چرا که در کنار این صنایع مناطقی وجود دارد که محروم هستند.

ولی اسماعیلی افزود: سعی می‌کنیم در جلسه جمع بندی روز آخر سفر این کمیسیون با حضور صنایع و شرکت‌ها هر کدام از این مناطق محروم به یکی از این صنایع سپرده شود.

او بر توسعه متوازن در خوزستان تاکید و بیان کرد: به دنبال این هستیم که این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ دیده شود و با ایجاد صندوق کارآفرینی و اشتغال به توسعه متوازن کمک کرده و به دنبال آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نبود صنایع تبدیلی در استان و اهواز را از دیگر مشکل ها دانست و اضافه کرد: مواد خام صنایع از استان خارج می‌شود و صنعتی وجود ندارد که این مواد را تبدیل به صنایع دیگر کند و باعث درآمد زایی و اشتغال در خوزستان شود.

او با بیان اینکه طرح توسعه فولاد اکسین یا فاز دوم این شرکت مورد توجه این کمیسیون است، تصریح کرد: بحث حمایت مددکاران و افزایش حقوق مستمری بگیران بهزیستی انجام و افزایش حقوق آن‌ها در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز دیده شده، همچنین مصوبه بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار این کمیسیون در مجلس است‌.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت، اصلاح قراردادها، افزایش امنیت شغلی و افزایش وام ادواج از مسایلی است که به صورت جدی در مجلس دنبال خواهیم کرد./انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مجلس شورای اسلامی کار و رفاه اجتماعی نماینده ولی فقیه مجلس بودجه اشتغال شورای اسلامی درآمد فولاد حقوق بهزیستی مجلس شورای صنایع تبدیلی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برنا خوزستان اشتغال خوزستان فولاد اکسین خوزستان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود

محمدکعب عمیر نماینده مردم شریف شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت هفت‌تپه روز‌های خوشی را سپری می‌کند و این امر نشان می‌دهد که واگذاری این مجموعه بزرگ به شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان کار بسیار خوب و درستی بوده است.

به گفته او فرصت‌های سرمایه گذاری بسیار خوبی در نیشکر هفت تپه وجود دارد که با ایجاد صنایع تبدیلی در این مجموعه بزرگ شاهد ایجاد اشتغال جدید برای جوانان خواهیم بود.

کعب عمیر می‌گوید: شرایطی که در حال حاضر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به وجود آمده نتیجه یک واگذاری درست و کار جهادی و همدلی مسئولان و کارگران است.

نماینده مردم شوش بر تسریع در انتقال مالکیت شرکت نیشکر هفت تپه به توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر با واگذاری انتقال مالکیت شرکت نیشکر هفت تپه به صورت نهایی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان موافقت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد: با هم‌قوی‌تریم
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است