Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:48:35 GMT

قطع درختان مثمر در بروجرد ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۶۵۲۳

قطع درختان مثمر در بروجرد ممنوع شد

"جواد گودرزی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از این اقدام جلوگیری از قاچاق چوب و برخورد جدی و قانونی با افراد سودجو و همچنین حفظ و توسعه باغات است.

وی افزود: قطع درختان مثمر تنها در صورت داشتن آفت و محدودبودن فضا زیر نظر کارشناسان جهاد صورت خواهد گرفت در غیر این صورت جرم بوده و با هماهنگی ایجاد شده با دادستانی برابر قانون با سودجویان برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نظارت بر جلوگیری از قطع درختان غیر مثمر برعهده منابع طبیعی بوده که در ماه جاری مواردی مشاهده شده است.

گودرزی تاکید کرد: با توجه به این که قطع درخت چه به صورت مثمر و یا غیر مثمر جرم است، اما عده ای به این موضوع توجه ندارند که مکاتباتی با دادستانی و نیروی انتظامی صورت گرفته و با افرادی که اقدام به قطع درختان کنند، به شدت برخورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: در راستای توسعه باغات بروجرد امسال گام‌های جدی برداشته شده و ۱۱ هکتار بر اراضی باغی با کاشت سه هزار اصله نهال بادام افزوده شده است.

گودرزی افزود: همچنین با کاشت پنج هزار اصله گل محمدی در پنج هکتار از اراضی مجموع اراضی تحت پوشش این محصول در شهرستان به ۵۷ هکتار رسیده است.
وی مجموع اراضی کشاورزی بروجرد را ۶۹هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۳هزار هکتار را باغات شامل می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان وزارت جهاد کشاورزی بروجرد لرستان قطع درختان قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان

اسلام رضایی به خبرنگار مهر گفت: طی هفته‌های اخیر در سطح نخیلات شهرستان نوعی عارضه با وجه مشخص به صورت خشکیدگی برگ‌های قسمت پایینی درخت مشاهده شده که در صورت بروز علائم شدید منجر به شکسته شدن برگ‌ها می‌شود.

وی افزود: این عارضه در سال‌های گذشته همزمان با گرمای هوا و افزایش بارندگی و رطوبت در منطقه مشاهده شده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به بارش‌های صورت گرفته در اواخر اسفند ماه و پیش بینی بارش‌های پیش رو در اواخر فروردین ماه، در سال جاری این عارضه شدت بیشتری خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان اضافه کرد: به منظور جلوگیری از شدت یافتن عارضه اقدامات لازم انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برای بررسی دقیق‌تر علت عارضه با ستاد استان هماهنگی لازم صورت گرفته تا ضمن مراجعه مدیریت حفظ نباتات استان جهت کارشناسی دوره آموزشی جهت افزایش آگاهی باغداران منطقه برگزار شود.

کد خبر 6078776

دیگر خبرها

  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • کشاورزان تفتی بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری کنند
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • کشت بهاره در ۳۵۰ هکتار از اراضی دهکهنه روگر
  • اهدای ۵۰ هکتار از اراضی میرکندی مشگین شهر به موکب حضرت معصومه
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک