Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از دریافت چهار فقره سند مالیک تک برگی شش دانگ، برای 296 هکتار از بستر رودخانه‌های حوزه عملکرد استان تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وزارت نیرو (پاون)، آقای احمد علی قربانیان با اعلام این خبر، تصریح کرد: با تلاش مستمر همکاران واحد حقوقی و کارشناس واحد آب‌های سطحی امور‌های منابع آب ورامین، فیروزکوه و رباط کریم و با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک این شهرستان‌ها، چهار فقره سند تک برگی شش دانگ، در راستای تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از احتمالی برای تصرفات بستر و حرایم رودخانه‌ها، به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اسناد مالکیت برای بستر رودخانه‌های شور، نم رود و نهر طبیعی علی خراط صادر شده است، افزود: با اخذ این اسناد مالکیت، مساحتی بالغ بر 296 هکتار برای بستر رودخانه‌های مذکور تحت مالکیت شرکت آب منطقه‌ای تهران در آمد.
قربانیان اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری‌های مستمر انجام شده توسط امور‌های منابع آب استان تهران، مقرر است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه‌های واقع در استان در حوزه عملکرد همه امور‌ها اقدام شود و اقدامات امور‌های منابع آب تابعه شرکت آب منطقه‌ای تهران، تا اخذ سند مالکیت برای بستر تمامی مجاری آب‌های سطحی حوزه‌های عملکرد، به طور جدی و مستمر ادامه خواهد داشت.
قربانیان با بیان اینکه در بخش آب‌های زیرزمینی نیز طی هفته گذشته 23 حلقه چاه غیر مجاز توسط امور‌های منابع آب شهریار، تهران و شهرری مسدود شد، گفت: این عملیات در راستای اجرای قانون احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و حفاظت از منابع آبی صورت گرفت که با این اقدام از تخلیه سالانه حدود 206 هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی امور‌های منابع آب مذکور جلوگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صدور سند مالکیت امور های منابع آب بستر رودخانه برای بستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تامین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل بیش از شش درصد کل جمعیت نصف‌جهان در منطقه ۱۵ ساکن هستند که با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و هزینه‌های صدور پروانه در مسیر توسعه در سال‌های اخیر قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئله اصلی در توسعه شهر، ساخت‌وساز است و در کنار آن تولید مسکن بر رونق حدود ۳۰۰ شغل اثر مستقیم دارد، شهرداری منطقه ۱۵ نیز هم راستا با سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان برای تعالی این حوزه و صدور هر چه بیشتر پروانه ساختمانی فعالیت‌های قابل قبولی در این زمینه داشته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به رونق ساخت‌وساز در این منطقه، سال ۱۴۰۲، ۵۸۷ مورد پروانه ساختمانی صادر شده که علاوه بر قرار گرفتن در جایگاه دوم در بین مناطق پانزده‌گانه کلان‌شهر اصفهان از این حیث، بیشترین تعداد صدور پروانه در شش‌سال اخیر در منطقه را داشته است.

نظری‌پور با بیان اینکه با صدور این میزان پروانه بالغ بر ۲۸۰ هزار متر مربع با کاربری‌های تجاری و مسکونی به شهروندان اعطا شده است، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰۰ مورد پروانه ساختمانی در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان (سرا ۱۰)، بخشی از مراحل صدور پروانه ساختمانی و سایر فعالیت‌های حوزه شهرسازی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا بتوانیم بیش از پیش شعار «در خانه پروانه بگیرید» را محقق کنیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: همواره توجه به رونق ساخت‌وساز در منطقه ۱۵ با سیاست‌گذاری در این حوزه و تلاش برای پاسخگویی هر چه سریع‌تر به ارباب‌رجوعان در دستور کار این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱,۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تأمین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

کد خبر 745338

دیگر خبرها

  • هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی