Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تامین منابع مالی پایدار جهت کمک به عملیاتی نمودن برنامه های بخش مسکن را از جمله اهداف مهم تشکیل صندوق ملی مسکن دانست و گفت: انتظار داریم دولت و به ویژه وزارت راه در تصویب این اساسنامه سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در رابطه با اهمیت تشکیل صندوق ملی مسکن گفت: بر اساس تبصره (2) ماده (3) قانون جهش تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی مکلف است حداکثر تا 2 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، اساسنامه ایجاد صندوق ملی مسکن را به تصویب هیأت وزیران برساند، که تاکنون این امر صورت نگرفته لذا انتظار داریم دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی در تصویب این اساسنامه سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف تشکیل صندوق ملی مسکن بیان کرد: تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن از جمله اصلی ترین هدف پیش بینی این صندوق در قانون جهش تولید مسکن است.

وی اضافه کرد: منابع صندوق ملی مسکن از محل منابع اجاره زمین‌های ۹۹ ساله، منابع حاصل از بازگشت یا امهال اصل و فرع خطوط اعتباری مسکن مهر، مالیات های مرتبط با حوزه زمین و مسکن، اقساط برگشتی صندوق پس‌انداز مسکن یکم در هر سال، کمک های خیرین، منابع پیش بینی شده برای بخش مسکن در قوانین بودجه سنواتی و.. تامین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: منابع صندق ملی مسکن باید صرف پرداخت یارانه سود تسهیلات و تخفیف در هزینه‌های خدمات فنی مهندسی ساختمان نظیر صدور پروانه ساختمانی و گواهی پایانه کار ساختمان و ... شود همچنین وجود این صندوق به تأمین منابع مالی پایدار جهت کمک به عملیاتی نمودن برنامه های بخش مسکن و تقویت توان حمایتی دولت در بخش مسکن کمک بسیاری می‌کند ، لذا دولت باید هرچه سریع تر نسبت به تدوین اساسنامه این صندوق اقدام کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: منابع مالی مسکن تین قانون راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی نماینده مردم در مجلس بودجه مجلس شورای اسلامی صندوق ملی مسکن عبدالجلال ایری صندوق ملی مسکن وزارت راه بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی

ایسنا/سمنان منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری معتقد است: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی تضاد جدی وجود دارد و از همین رو باید در زیست‌بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم.

آیت الله میرباقری که با استقبال استاندار سمنان امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه وارد استان شد، اظهار کرد: مساله اصلی ما در این دوران پیشرفت و توسعه است، مدل پیشرفت باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و همراه با پیوست فرهنگی باشد. 

وی ادامه داد: الگو سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شد. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما می‌توانیم با تدوین پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سطح استان سمنان، الگویی برای کشور باشیم. 

وی با بیان اینکه مباحث و مسائل در حوزه فرآیند پیشرفت شهری باید مبتنی بر چارچوب‌های فرهنگی و دینی باشد، ادامه داد: این مهم را می‌توان در استان سمنان، با تشکیل اتاق فکر و همچنین راه‌اندازی هیات‌های اندیشه ورز محقق کرد. 

میرباقری به تضادهای ماهوی بین رویکردها در توسعه غربی با نگرش‌های مبتنی بر دین بین پرداخت و گفت: در مرحله دولت‌سازی و جامعه‌سازی، تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی  وجود دارد که ما باید در زیست بوم خود با تدوین پیوست فرهنگی، مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت را در دستور کار قرار دهیم. 

منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ریل‌های پیشرفت استان با تدوین پیوست فرهنگی باید بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی شکل بگیرد. 

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی استاندار سمنان اظهار کرد: گزارش‌هایی که در خصوص استان اعلام شد بیانگر اقدامات ارزنده و دستاوردهای مطلوب همراه با رضایتمندی مردم است. 

آیت الله میرباقری منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری پیش از این دیدار با حضور در مجموعه استانداری سمنان به مقام والای شهید گمنام ادای احترام کرد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • حمایت ۳۰۰۰ میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود