Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از مشهد، محمد حسین خسروی دبیر کمیته بین الملل این نشست تجاری در جمع فعالان صنعت ساختمان که در هتل پارس مشهد برگزار شد گفت: این گردهمایی جهت همفکری و تبادل نظر صاحبان صنایع ایرانی با تجار و نمایندگان اتاق های بازرگانی ایران و دیگر کشورها به عنوان پیش رویداد اجلاس بین المللی دهکده تجاری هشت که اسفند ماه ۱۴۰۰ در مشهد برگزار خواهد شد، تشکیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در حاشیه ایونت IBTS ادامه داد: اجلاس بین المللی دهکده تجاری هشت اسفندماه سال جاری با حضور حدود صد تاجر از ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی در شهر مشهد برگزار خواهد شد و گروه برگزاری هشت تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این نشست بین المللی بکار خواهد گرفت.

همچنین  نیکو رحیمی نژاد مدیر روابط عمومی اجلاس بین المللی دهکده تجاری هشت، هدف از برگزاری اجلاس را بررسی ظرفیت های تجاری کشورهای عضو پیمان های اقتصادی بین المللی و منطقه ای و نقطه هدف جمهوری اسلامی ایران بیان و افزود، کشورمان در موقعیت استراتژیک غرب آسیا به مثابه پلی بین شرق و غرب منطقه قرار گرفته و کشورهای مختلف از جمله همسایگان ایران علاقه زیادی به توسعه مناسبات تجاری و ترانزیتی با ما دارند و تشکیل پیمان های منطقه ای همچون شانگهای، اکو، اوراسیا و.. با حضور فعال ایران تاییدی بر اهمیت ژئوپلتیک ایران است.

رحیمی نژاد افزود: در این نشست بین المللی که با حضور مهمانانی از مدیران و نمایندگان اتاق های بازرگانی مشترک خارجی و همچنین هیات های تجاری بیش از ۱۰ کشور برگزار خواهد شد، حوزه هایی همچون مواد غذایی، کشاورزی، گردشگری سلامت، نساجی، انرژی، تکنولوژی، آرایشی و بهداشتی و ساختمان مورد بررسی ظرفیت ها و همکاری های تجاری بین المللی قرار خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی اجلاس بین المللی دهکده تجاری هشت اظهار امیدواری کرد: در نشست بین المللی دهکده تجاری هشت با حضور پررنگ و هدفمند صاحبان صنایع ایرانی، قدمی مثبت و شایسته در راستای توسعه تجارت خارجی صنایع ایرانی و تسهیل امر صادرات آنها برداشته شود.

وی ضمن دعوت از مدیران کارخانجات ایرانی جهت حضور و مشارکت در اجلاس اسفندماه سال جاری در مشهد، بر لزوم تشکیل چنین نشست هایی که به صورت B۲B هستند، برای گسترش مراودات و مبلادلات تجاری تآکید کرد.

مسلم آرابای از سرمایه گذاران و تجار کشور ترکیه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران اجرائی همایش در خصوص نحوه ساخت و ساز، سرمایه گذاری و صادرات متریال ساختمانی به ترکیه گفت: ما یک فدراسیون منطقه ای در ترکیه هستیم که شامل ۳۶ انجمن، ۲۶ فدراسیون، ۲۰ هزار نفر کارآفرین و بالای ۴۰ هزار شرکت از اعضای این مجموعه هستند..

وی اظهار داشت: ۷۶ درصد استخدام کل این فدراسیون را این مجموعه شخصی در اختیار دارد و زیر مجموعه ها شامل ساخت و ساز، معادن، انرژی و دامداری هستند.

این سرمایه گذار کشور ترکیه اظهار داشت: حدود دو سال در ایران زندگی کردم و علاقه دارم در همایش اسفندماه به همراه تیم خود شرکت کنم. حدود ١۵ سال قبل ما در ایران سرمایه گذاری انجام دادیم و قوانین ایران در آن زمان بسیار برای ما مشکل ساز بود. اما اکنون شرایط مساعدتر شده و می توانیم ماشین آلات و فناوری به ایران وارد کنیم و همینطور از ظرفیت های شرکت های ایرانی نیز بهره ببریم.

احمدسعید عظیمیان، معاون سرمایه گذاری اتاق تجارت هرات نیز در همایش IBTS  گفت: افغانستان کشوری است که به معادن دست نخورده و دامداری معروف است. همچنین حرکت های موثری در حوزه صنعت صورت گرفته و ظرفیت های خوبی در بخش گیاهان دارویی، صنایع دستی و پوست حیوانات داشته که صادرات خوبی نیز از این محصولات از ایران دارد.

وی افزود: با توجه به سهولت گمرگی و صرافی واردات زیادی به این کشور وجود دارد و ۴ میلیارد دلار در سال قبل از ایران به کشور افغانستان واردات داشته ایم و امیدواریم سطح معاملات را به حداکثر برسانیم. 

وی تأکید کرد: اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان به همراه هیأت تجاری این کشور در اجلاس بین المللی دهکده تجاری هشت در اسفندماه سال جاری در مشهد مشارکت فعال خواهد داشت.

عبدالحلیم ماهری، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان نیز به صورت ویدئوکنفرانس در نشست IBTS ضمن ارائه مطالبی در خصوص مسیرهای امن صادرات به کشور ترکمنستان و راههای تسهیل این امر، بر حضور و مشارکت خود و اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان و هیأت تجاری از این کشور تأکید نمود.

اباذر براری، دبیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران و کویت با مشارکت به صورت ویدئو کنفرانس در نشست IBTS در خصوص شرایط صادرات و کالاهای صادراتی به کشور کویت توضیحاتی را بیان و اظهار داشت: با توجه به سابقه گروه برگزاری هشت در برگزاری اجلاس های بین المللی در جزیره کیش، در نشست اسفندماه ۱۴۰۰ که توسط این گروه در مشهد برگزار خواهد شد، به همراه هیأت تجاری از این کشور حضور خواهد داشت.

علیرضا طلاقی از وکلای دادگستری نیز در خصوص مباحث حقوقی در قراردادهای بین المللی گفت: حقوق قراردادها از نکات بسیار مهم است که باید توجه ویژه به آن داشت. با توجه به اینکه تجار بین المللی در این همایش  حضور دارند، لازمه قراردادهای آن وجود عنصر خارجی و بین المللی است تا تهعدات طرفین در کشورهای مختلف لحاظ شود. با توجه به تابعیت مختلف افراد، باید قانون های دو کشور را در نظر گرفت تا به مشکل برنخوریم. 

وی تصریح کرد: همچنین بحث مرجع قرارداد نیز موضوع مهمی است که باید طرفین در ابتدا با استفاده از کارشناسان و وکلا، این قرارداد را تنظیم کنند تا مفید واقع شود.

آلا صباغان مدیر مسئول نشریه تخصصی رام هم در این باره گفت: نشریه رام یک نشریه تخصصی در حوزه ساختمان است که از سال گذشته فعالیت خودش رو به صورت حرفه ای شروع کرده و در چاپ اول در محدوده چند استان کشور این نشریه توزیع شده است.

وی افزود: در چاپ دوم این نشریه از مرزهای جغرافیایی ایران عبور کرده و به چند کشور و مکان معتبر از جمله نمایشگاه اکسپو ٢٠٢٠ دبی راه پیدا کرد و خوشبختانه با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.

48

کد خبر 1592929

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مشهد تجارت اتاق بازرگانی مشترک ایران برگزار خواهد شد مشهد برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه سپاه امام رضا (ع) در حاشیه این نشست گفت: خودکفایی، دانش محوری، مردمی بودن و شایسته سالاری، همه از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی است که حماسه‌های زیادی را آفریدند.   سردار اشعری افزود: دفاع از امنیت مرز‌ها، حرم و سلامت مردم، همه از افتخاراتی است که هرساله ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌آفریند و ما نیز پاسدار این نیروی قدرتمند هستیم.   او ادامه داد: امروزه، وعده‌ای که نیرو‌های مسلح به مردم و به رهبر معظم انقلاب اسلامی داده بودند، نیز محقق شد و آن چیزی نبود جز ضربه زدن به دشمن کودک کشی که ظلم آن بر تمامی ملت‌ها آشکار شده است.   سردار اشعری افزود: دشمن این روز‌ها از گنبد آهنین برای خود، رویایی واهی و بی ارزش ساخته بود و همه دیدیم که این گنبد، در مقابل اقتدار ایرانی کاری نمی‌تواند انجام دهد.  

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • ◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود
  • ضرورت اتصال دانش و تکنولوژی به صنعت پلیمری
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • نشست تخصصی بازتاب و ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی تنبیه رژیم صهیونیستی برگزار شد/واکنش ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی را در منطقه رقم زد