Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حسین امیرعبدالهیان که با تلویزیون "سی جی تی ان" چین گفت و گو می کرد، با بیان اینکه در سفرش اهداف مشترکی را با همتای چینی خود در دستور کار قرار داده، افزود : موضوعاتی، چون شروع اجرای قرارداد جامع همکاری های راهبردی تهران و پکن، بررسی تحولات مهم منطقه‌ای و بین المللی و مذاکرات وین بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: مشارکت و همکاری های راهبردی ۲۵ ساله دو کشور با رویکرد "برد- برد" خواهد بود.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه افزود: در این قرار داد هر آنچه را که در راستای منافع دو ملت قرار دارد گنجانده ایم و در این قرار داد که از امروز وارد مرحله اجرایی آن می شویم تهران و پکن سود خواهند برد.

امیرعبداللهیان یکی از طرف های فعال در مذاکرات وین را نماینده چین دانست که نقش سازنده و حمایت کننده ای از حقوق هسته ای صلح آمیز ایران داشته و بر ضرورت لغو تحریم های ظالمانه علیه ایران تاکید دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعد ازظهر پنجشنبه به منظور گفت وگو با مقامات چین در راس یک هیات بلند پایه سیاسی عازم این کشور شد.

وی هدف از سفر خود به چین را گفت وگو با مقامات چین در خصوص روابط دو جانبه سیاسی و همچنین نحوه اجرایی شدن توافقات جمهوری اسلامی ایران و چین درخصوص همکاری های اقتصادی اعلام کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران که بنا به دعوت رسمی وانگ یی وزیر امور خارجه چین در صدر هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی عازم چین شد.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و چین چین وزیر امور خارجه روابط اقتصادی و تجاری قرارداد 25 ساله ایران و چین روابط ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسماعیل هنیه» وارد تهران شد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس برای دیدار و گفتگو با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران وارد تهران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است امروز با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره تحولات سیاسی و میدانی جاری در غزه گفتگو کند.

طرفین پس از این دیدار کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار خواهند کرد.

این اولین دیدار وزیر خارجه کشورمان با هنیه پس از قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل و ششمین دیدار پس از آغاز جنگ غزه و گسترش جنایات صهیونسیت هاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • «اسماعیل هنیه» وارد تهران شد