Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:35:17 GMT

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۳۹۱۷۴

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آناتولی از حمله راکتی به میدان نفتی العمر در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه که نظامیان آمریکایی از آن به عنوان پایگاه نظامی خود استفاده می‌کنند، خبر داد.

منابع محلی گزارش دادند که چند فروند راکت به نزدیکی شهرک مسکونی داخل این میدان اصابت کرده و به وقوع آتش سوزی منجر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع افزودند که نظامیان آمریکایی نسبت به واکنش به منبع حمله اقدام کردند.

همچنین پهپادهای آمریکایی بر فراز میدان نفتی العمر به پرواز درآمدند و اخباری درباره برجاماندن کشته و زخمی در این حمله منتشر نشده است.

شایان ذکر است که آمریکا با اشغال بخش‌هایی از شمال و شرق سوریه ۲۸ پایگاه نظامی ایجاد کرده و در حال غارت منابع سوریه است.

ارتش آمریکا نظامیان خود را در مناطق دارای چاه‌های نفت سوریه مستقر کرده است که هدف از آن علاوه بر حمایت مالی از شبه نظامیان قسد و گروه‌های تروریستی وابسته به آن، محروم کردن ملت سوریه از منابع و ثروت‌های خود است. این اقدامات همزمان با محاصره ظالمانه سوریه از سوی آمریکا و هم پیمانان و ایادی آن در منطقه صورت می‌گیرد.

کد خبر 5400609

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه ایالات متحده امریکا دیرالزور ایالات متحده امریکا عراق روسیه فلسطین اوکراین رژیم صهیونیستی ناتو قزاقستان ایران مسکو واشنگتن مذاکرات وین عربستان سعودی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نظامیان آمریکایی از نیجر

آمریکا به درخواست نیجر نظامیان خود را از این کشور آفریقایی خارج می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چندی قبل نظامیان حاکم بر نیجر با اشاره به اتمام توافقنامه این کشور با آمریکا رسما از دولت واشنگتن خواستند،نظامیان خود را از نیجر خارج کند.

وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به دیدار اخیر « علی امین زین » نخست وزیر منصوب حاکمان نظامی نیجر  با « کورت کمپل» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن اعلام کرد: در این دیدار کورت کمپل با خروح نظامیان آمریکایی از نیجر موافقت کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده‌ است: کمپل و امین زین توافق کردند که برنامه خروج نظامیان آمریکایی از نیجر به زودی تدوین شود.

به نوشته پایگاه خبری « الوسط لیبیا» موافقت آمریکا با خروج نظامیانش از نیجر درحالی صورت گرفت که مقامات واشنگتن می‌خواستند با حاکمان نیامی توافقنامه نظامی جدیدی امضاء کنند.

آمریکا یک پایگاه هوایی در شمال نیجر دارد که از آنجا هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به پرواز  در می‌آیند و عملیات مراقبت و جمع آوری اطلاعات را در غرب آفریقا تا جنوب لیبی انجام دهد. در این پایگاه یکهزار و 100 نظامی آمریکایی مستقرند.

شکستی دیگر برای آمریکا در آفریقا؛ حضور نظامی در نیجر غیرقانونی اعلام شد

از زمانی که نظامیان بر نیجر حاکم شدند بحث تعطیلی پایگاه هوایی آمریکا مطرح شد و شورای نظامی حاکم بر نیامی در تیرماه 1402 تصویب کرد که این پایگاه تعطیل شود.

آمریکا از سال 2013 در چارچوب مبارزه با تروریسم  همکاری نظامی و آموزشی خود را  با نیجر شروع و در این کشور پایگاه هوایی تاسیس کرد اما با حاکمیت نظامیان بر نیامی روابط نیجر با دولت‌های غربی متشنج شد و به تیرگی گرائید.

قرار است یک هیئت آمریکایی طی روزهای آینده به نیجر برود تا درباره برنامه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور آفریقایی گفت‌وگو کند.

چند روز قبل،  شهروندان نیجر با برپایی تظاهراتی در نیامی خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان شدند.

نیجر در سال گذشته نظامیان فرانسوی که در چارجوب مبارزه با تروریسم در  این کشور  مستقر بودند از خاک خود اخراج کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه