Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدمرتضی خاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی ماه‌های گذشته با انجام واکسیناسیون گسترده‌ کاهش چشمگیری در آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور رخ داده است، بطوریکه اکنون در نقطه‌ای قرار گرفته ایم که در ۲۲ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که حدود ۲ سال از پاندمی کرونا می‌گذرد و کشورمان همانند دیگر کشورهای جهان، در این خصوص دچار فراز و فرودهای زیادی در بحث سلامت جامعه، مشاغل و کسب و کار، ترددها و دیگر بخش‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکسیناسیون گسترده در یک بازه زمانی کوتاه همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب کاهش فوتی‌ها شد گفت: هم اکنون ایران یکی از کشورهایی با وضعیت بسیار خوب از نظر مقابله با کرونا محسوب می شود، بطوری که رشته‌های زنجیره شیوع به حداقل رسیده است و هم اکنون می‌توان گفت این بیماری کنترل شده است.

وی اظهار داشت: البته این شرایط همچنان ادامه دارد و سویه‌های گوناگون یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند که از نظر بیماری‌زایی متفاوت هستند.

 به گفته خاتمی سویه اُمیکرون، نسبت به سویه‌های قبلی شاید بیماری‌زایی کمتری داشته باشد اما از نظر سرعت انتقال بالا بوده، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است.

این نماینده مجلس، باتاکید بر لزوم تزریق واکسن از سوی همه مردم ادامه داد: افرادی که ۲ دُز واکسن را در موعد مقرر دریافت کرده اند بعد از ۳ ماه باید برای تزریق دُز سوم اقدام کنند، چراکه امروزه  شیوه بسیار موثر در کاهش ابتلا به این بیماری، واکسیناسیون است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم که در سختی‌های معیشتی و کسب و کار همراه هستند تصریح کرد: اغلب مردم خودمراقبتی و دیگرمراقبتی را سرفصل امور خود  قرار داده و در بحث واکسیناسیون هم اهتمام ویژه‌ای داشته اند و کمک کردند تمامی کشور بتواند از این بلا عبور کند.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر در شرایط به نسبت مناسبی قرار داریم و بهتر شدن این وضعیت در گرو رعایت پروتکل‌ها و استمرار و تداوم واکسیناسیون است.

خاتمی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازسوی عموم مردم و هم استانی‌ها خاطر نشان کرد: هم‌اکنون استان زنجان در وضعیت میانه کرونایی قرار دارد و می‌تواند شرایط بهتری را نیز تجربه کند، در این صورت است که می توان شاهد گشایش و رونق بیشتر در کسب و کارها بود و با گذر از این مراحل شرایط عادی نمود می یابد.
 

برچسب‌ها کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مرتضی خاتمی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مرتضی خاتمی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مرتضی خاتمی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بابک یکتاپرست گفت: آمار فوتی‌ها و مصدومان غرق شدگی در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

­این مقام مسئول افزود: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استان فارس با ۱۱ فوتی و استان اصفهان با ۷ نفر فوتی بوده است.

­سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال، ۵۴ نفر بر اثر غرق شدگی مصدوم شدند، گفت: آمار مصدومان غرق شدگی در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته است.

­یکتاپرست با بیان اینکه بیشترین آمار غرق‌شدگی در استان بوشهر با ۱۵ مصدوم و استان هرمزگان با ۸ مصدوم بوده است، افزود: در فروردین ماه امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و یا در اثر سیلاب بوده است.

دیگر خبرها

  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی