Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، بعد از بازگشایی تالارهای عروسی، استخرهای سرپوشیده، سینماها و بلیت‌فروشی هواپیما و اتوبوس با ظرفیت حداکثری، صدور مجوز حضور تماشاگران در سالن‌های سرپوشیده والیبال در برخی استان‌های کشور و صدور مجوز برگزاری بازی های تیم ملی فوتبال با حضور تماشاگران، رییس جمهور اعلام کرد مسابقات ورزشی باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به موضوع درخواست برگزاری مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها، اعلام کرد: با توجه به کاهش چشمگیر شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا، لازمه حفظ و بهبود شرایط موجود، رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تداوم نظارت‌هاست. مسابقات ورزشی و برپایی نمایشگاه‌ها باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد و در این زمینه وزارتخانه‌های مسئول موظفند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر لازم را در این زمینه به کار گیرند.

تاکنون تصور بر این بود که صرفا امکان حضور تماشاگران در رشته فوتبال امکان‌پذیر نیست اما علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت روز گذشته (شنبه) در توئیتر اعلام کرد که ‌ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با درخواست وزارت ورزش مبنی بر حضور تماشاگر در بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات انتخابی جام‌ جهانی موافقت کرده است. به گفته سخنگوی دولت، سقف ورود تماشاگر محدود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری و وزارت ورزش مسئول نظارت بر رعایت دستورالعمل‌هاست.

پس از توییت سخنگوی دولت نیز، سایت دولت به نقل از رییس جمهور اعلام کرد که مسابقات ورزشی باید با رعایت دقیق و جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور محدود علاقه‌مندان همراه باشد؛ بنابراین از سوی رییس جمهور به عنوان رییس ستاد ملی مقابله با کرونا، حضور تماشاگران در مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی بلامانع است و به این ترتیب مشکلی برای حضور هواداران و علاقمندان به فوتبال در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ‌های پایین دستی وجود ندارد و حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال در این راستا چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد و از چه زمانی شاهد حضور تماشاگران در رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران خواهیم بود؟

بنابر پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده امکان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها و سایر اماکن روباز ورزشی تا سقف ۳۰ درصد وجود دارد و چندی پیش تصمیم بر این شد که پس از گذشت حدود دو سال هواداران فوتبال به صورت آزمایشی و با ظرفیت ۵۰۰۰ نفری در دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و نساجی قائمشهر و نیز پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند اما این رویه ادامه دار نبود و پس از آن مجددا از حضور تماشاگران به ورزشگاه‌های کشور ممانعت به عمل آمد تا لیگ برتر فوتبال ایران تا کنون از حضور علاقه‌مندان محروم بماند.

پیش‌تر، رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ایسنا اعلام کرده بود که بازگشت تماشاگران به منظور حضور در ورزشگاه‌های کشور به منظور دیدن مسابقات ورزشی در گرو صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست. حال اما رییس جمهور مجوز حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی را صادر کرده‌ است و باید از نخستین دیدار نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر فوتبال ایران شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال در سراسر کشور باشیم.

 

منبع: الف

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه نامه های بهداشتی حضور تماشاگران لیگ برتر فوتبال مسابقات ورزشی فوتبال ایران علاقه مندان رییس جمهور رعایت دقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر جمالی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یک سال گذشته اقدامات گسترده‌ای به منظور حمایت از ورزشکاران و هیأت‌های ورزشی در استان بوشهر صورت گرفته و از گروه‌ها و تیم‌های مختلف ورزشی حمایت شده است.

وی بوشهر را مهد فوتبال و دارای استعدادهای فراوان در این رشته ورزشی دانست و بیان کرد: به منظور حمایت از استعدادهای ورزشی استان بوشهر در رشته‌های مختلف آماده هستیم و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت ورزش، هزینه کامل شرکت تیم‌های پایه ورزشی استان بوشهر در مسابقات استانی تأمین می‌شود و این تیم‌ها به صورت رایگان در مسابقات شرکت می‌کنند.

اجرای طرح تجهیز ورزش استان بوشهر

وی با اشاره به اینکه شرکت تیم‌های پایه فوتبال استان بوشهر در مسابقات برای اولین بار رایگان شده است افزود: این اقدامات موجب رضایت‌مندی مردم و به ویژه فعالان ورزشی استان بوشهر شده است.

جمالی از پرداخت هزینه اعزام تیم‌ها و رفع نیازهای باشگاه‌ها خبر داد و اضافه کرد: میزان کمک‌های صورت گرفته با باشگاه‌های ورزشی استان بوشهر طی یک سال گذشته نسبت به قبل بی‌سابقه بوده است.

وی از اجرای طرح تجهیز ورزش استان بوشهر خبر داد و گفت: با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی نسبت به تقویت زیرساخت‌های ورزشی استان و توسعه اماکن ورزشی اقدام می‌شود.

اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر از اجرای طرح آمایش سرزمینی ورزش خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح همه انرژی‌ها، سرمایه‌ها و سازمان‌ها در حوزه ورزش هدایت می‌شود که به سمت اهداف تعیین شده ورزشی سوق یابد.

وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر سرمایه‌گذاری‌ها به سمت ورزش‌های دارای استعداد مثل فوتبال، وزنه‌برداری، قایق‌سواری و… می‌رود، افزود: ۳۳ مدرسه فوتبال باکیفیت در بوشهر داریم ولی در شهر فقط سه مدرسه فوتبال داریم.

جمالی ادامه داد: از تیم‌ها و باشگاه‌ها و نمایندگان ورزش استان در مسابقات کشوری به صورت ویژه حمایت می‌کنیم. به ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی و جهانی مقام کسب کرده و یا شانس مدال دارند، به صورت ماهانه حقوق پرداخت می‌کنیم.

کد خبر 6080988

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۹ فروردین
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال
  • هشدار فدراسیون بسکتبال به متخلفان احتمالی در لیگ برتر
  • نیما عالمیان مجوز حضور در انتخابی المپیک را گرفت
  • بازی‌های لیگ برتر ایران در چه صورتی بدون تماشاگر می‌شوند؟
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • قهرمان جام حذفی و سهمیه عجیب لیگ نخبگان