Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سومین جلسه دادگاه پرونده موسوم به شهرداری و اعضای شورای شهر لواسان در حالی برگزار شد که بیش از 40 میلیارد تومان چک پول و دلار و یورو و بیش از 750 سکه تمام بهار آزادی در چندین کیف روی میز دادگاه قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمد جعفرزاده نماینده دادستان در حالی که یکی از این کیف ها را در دست گرفته بود گفت: یکی از آقایان وکلا می گوید اینها که چیزی نیست؛ شاید برای شما چیزی نباشد اما برای مردمی که در این سختی و فشار معیشتی زندگی می کنند و با این سختی ها پای صندوق های رای آمدند و شماها را انتخاب کردند، چیزی هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته شد همه این پول ها و سکه ها را تعدادی از متهمان پرونده رشوه گرفته اند که البته این متهمان گردن نگرفتند.
عضو وقت شورای شهر لواسان به عنوان یکی از متهمان این پرونده گفت: اگر شما مدرکی یافتید که من بابت دیوار کشی 600 میلیون تومان رشوه گرفته ام ارائه کنید من تسلیم می شوم.
معاون وقت شهرسازی شهرداری لواسان هم که به اتهام اخذ یک میلیارد و 400 میلیون تومان رشوه و اخذ 25 سکه تمام بهار آزادی در حال محاکمه بود گفت: من 20 سال یا شهردار و معاون شهردار بودم و در این 20 سال مستاجر بودم و هستم و از خودرو پژو بالاتر نداشتم و ندارم.
آقای بابایی رئیس دادگاه خطاب به او گفت: آیا فقط به نام خودتان چیزی ندارید که معاون وقت شهرداری لواسان گفت؛ نه به نام خودم و نه به نام دیگران.
وکلای این پرونده هم به کیفر خواست صادر شده علیه موکلانشان ایراد داشتند به این ترتیب که وکیل رئیس وقت شورای شهر لواسان گفت: هیچ اقراری از موکل من در پرونده وجود ندارد و حتی کمترین ادعا در مورد موکلم مطرح شده است.
وکیل متهم ردیف سوم این پرونده که از اعضای وقت شورای شهر لواسان است نیز در دفاع از موکلش گفت: دادگاه باید ثابت کند که موکل من مرتکب جرم شده است نه اینکه من ثابت کنم بی گناه است.
اما محمد جعفر زاده نماینده دادستان در مقام پاسخ به وکلا و اینکه گفته شد متهمان تحت فشار اقرار کرده اند این گونه پاسخ داد: تک تک بازجویی های این متهمان را وکلایشان امضا کرده اند اگر متهم تحت فشار بود وکیلش که تحت فشار نبود.
در نهایت رئیس دادگاه پس از دو ساعت و نیم ختم رسیدگی را اعلام کرد.
در جلسه امروز دادگاه از مجموع 51 متهم این پرونده، دو متهم و همچنین وکلای آنها به دفاع از خود پرداختند. چهارمین جلسه دادگاه سه شنبه 28 دی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جلسه دادگاه شورای شهر لواسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: پرونده کثیرالشاکی الماس مال شهر کرمان با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر شکات پرونده به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع شد.  

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری دو وارد رسیدگی شده و متهمان را از جنبه عمومی به ٣ سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتاً با محکوم دیگر صادر شد.

این مقام عالی قضائی در استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضائی استان است، ابراز داشت: شکات می‌توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده جهت مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی کنند. همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • باند سارقان انبار کالاهای ملوانی و منازل در گناوه منهدم شد
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه