Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@15:31:17 GMT

بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۰۸۴۱

بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی در کشور اظهارکرد: امروز(۲۶دی‌ماه) بارش در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، کرمان، هرمزگان، جزایر شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی است.

وی افزود: ورود موج دیگری در شمال غرب، غرب تا شمال خوزستان، سواحل شمالی و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران سبب بارش می‌شود و شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان و کرمانشاه، اردبیل، گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه(۲۷دی‌ماه) بارش‌ها در نوار غربی کشور، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان ، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق ، نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دوشنبه (۲۷دی‌ماه) شدت بارش‌ها در شرق هرمزگان و جنوب کرمان ، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش‌های غرب کشور گفت: در شمال غرب و غرب کشور وزش باد و کاهش محسوس دما انتظار می‌رود و بارش به‌صورت برف است.

وی افزود: سه شنبه (۲۸دی‌ماه) این سامانه در جنوب غرب، برخی مناطق غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق استان‌های ساحلی خزر به‌ویژه در شرق سواحل فعال خواهد بود علاوه بر آن اوایل وقت، در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین البرز و تهران، برف و باران، وزش باد و کاهش محسوس دما انتظار می‌رود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شدت بارش در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی است و اوایل وقت چهارشنبه(۲۹دی‌ماه) این سامانه از شرق کشور خارج می شود و باعث بارش پراکنده در جنوب شرق کشور می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی دیگری به غرب و شمال غرب کشور بارش برف در این مناطق آغاز و در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ضمن اشاره به مواج بودن دریای خزر گفت: پنج شنبه (۳۰دی‌ماه) بارش‌ها برای نوار غربی و نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود و دریای خزر یکشنبه و دوشنبه (۲۶و۲۷دی‌ماه) مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: تنگه هرمز و دریای عمان تا چهارشنبه (۲۹دی‌ماه) مواج خواهند بود و یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷دی‌ماه) شرق خلیج فارس و سه شنبه و چهارشنبه (۲۸و۲۹دی‌ماه) کل خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوابا اشاره به کاهش دما تا۱۲ درجه سانتیگراد گفت: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶و۲۷دی‌ماه) کاهش دمای حدود ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در شمال غرب و سواحل دریای خزر و طی روزهای یکشنبه (۲۶دی‌ماه) تا سه شنبه (۲۸دی‌ماه) کاهش دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ دی ‌ماه) نیمه ابری و از بعد از ظهر به‌تدریج ابری گاهی وزش باد و اواخر وقت بارش باران و بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۸دی ماه) ابری، در صبح مه رقیق با بارش باران و برف از بعد از ظهر به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۶و ۲۷ ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۳- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین هواشناسی بارش باران بارش برف کاهش دما مذاکرات وین مهرشاد سهیلی محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود درجه سانتیگراد دریای خزر وزش باد شمال غرب شدت بارش شرق کشور جنوب شرق سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناس: امروز سه شنبه بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6086121 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • بارش‌های بهاره تا روز سه‌شنبه در کردستان ادامه دارد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • وقوع بارش های رگباری طی دو روز آینده در بیشتر نقاط کشور