Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، سیامک سمیعی در اجلاس معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: قوانین و مقررات و استانداردهایی که آزمایشگاههای پزشکی موظف به اجرای آن هستند به مرور طی ۱۵ سال گذشته تدوین و ابلاغ و در صورت لزوم به روز شده است؛ مهمترین آنها آیین نامه تاسیس و مدیریت آزمایشگاهها و استانداردهای آزمایشگاه پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن دستورالعمل ها و چک لیست های متعددی تهیه و ابلاغ شده که وظایف آزمایشگاهها و معیارهای ارزیابی آنها را با جزئیات بیشتر در دو حوزه اجرایی و فنی تبیین می کنند.

وی درخصوص محورهای مدیریت هزینه خدمات آزمایشگاهی اظهار داشت: راهبردهای مدیریت هزینه خدمات آزمایشگاهی در راستای تامین و استمرار خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و اقتصادی، با تکیه بر سیاست‌های کلی نظام سلامت، قوانین و ضوابط ابلاغی و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و بهبود مدیریت بهره برداری است.

سمیعی ادامه داد: مهم ترین محور مدیریت هزینه های خدمات آزمایشگاهی تجمیع منابع و ایجاد شبکه های آزمایشگاهی بوده، این محور مجموعه ای متشکل از آزمایشگاه های مراکز درمانی، بهداشتی، پژوهشی و آموزشی است که از دسترسی به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت، معتبر، به هنگام و اقتصادی و سایر فعالیت های آزمایشگاهی مورد نیاز نظام سلامت، در هر جا و هر زمان که لازم باشند، اطمینان می دهد.

وی تصریح کرد: در این شبکه ها ارائه خدمت از طریق نظام ارجاع بین آزمایشگاهی و بر مبنای سطح بندی خدمات (نقشه خدمت) انجام می شود.

به گفته رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت، محور اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهره برداری از خدمات آزمایشگاهی جهت کاهش تجویز خدمات غیر ضروری و پیشگیری از تقاضای القایی، اصلاح نظام تعرفه گذاری خدمات تشخیصی آزمایشگاهی، خرید راهبردی خدمت با تاکید ویژه بر وظیفه سازمان های بیمه پایه و تکمیلی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و نیز کنترل بازار وسایل تشخیص آزمایشگاه پزشکی از دیگر محورهای مدیریت راهبردی مدیریت هزینه های خدمات آزمایشگاهی است.

سمیعی افزود: سطح بندی تخصصی خدمات در آزمایشگاه های پزشکی نیز در چهارچوب شبکه های آزمایشگاهی ارائه خدمت یکی از اقدامات موثر در راستای ایجاد دسترسی به خدمات با کیفیت و بهنگام محسوب می شود، همچنین امکان اقتصادی کردن و بسترسازی خرید راهبردی خدمت را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: محور سطح بندی تخصصی خدمات در برخی موارد تعیین تکلیف شده در قوانین و مقررات است. مثل تعیین آزمایشگاههای مجاز به انجام آزمایشهای غربالگری مادر باردار که از تکالیف تعیین شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

سمیعی در رابطه با انطباق آزمایشگاه های پزشکی با قوانین و مقررات و استانداردهای آزمایشگاه پزشکی تصریح کرد: لزوم توجه به شرح وظایف مدیریتهای امور آزمایشگاهی معاونت های درمان که با تاکید نهادهای نظارتی تنظیم و به دانشگاه ها ابلاغ شده که بسیار حائز اهمیت بوده و مشروط بودن تمدید پروانه آزمایشگاههای پزشکی به رعایت مقررات و استانداردها و رعایت حد نصاب انطباق با استانداردهای آزمایشگاهی ابلاغی، شرکت مستمر در برنامه ارزیابی خارجی کیفیت (مهارت آزمایی) و عدم وجود تخلف محرز و تخطی از ضوابط و مقررات مورد تاکید است.

برچسب‌ها آزمایشگاه مرجع سلامت سلامت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمایشگاه مرجع سلامت سلامت بهداشت و سلامت آزمایشگاه مرجع سلامت سلامت بهداشت و سلامت خدمات آزمایشگاهی مدیریت هزینه شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان