Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:35:18 GMT

روند بی سابقه گرمایش زمین در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۱۲۴۶

روند بی سابقه گرمایش زمین در سال ۲۰۲۱

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس، بر اساس داده‌های جدید ناسا (اداره کل ملی هوانوردی و فضا) و اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، گرمایش جهانی در سال ۲۰۲۱ وارد مرحله از ویرانگری شد و به عنوان ششمین سال گرم در تاریخ ثبت گردید. ‌

براساس داده های بدست آمده از ناسا که هر ساله مورد بررسی قرار می گیرد، روند گرم شدن زمین با سرعتی بی امان ادامه دارد که این امر عمدتا به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های انسانی در طول چند دهه گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات جهانی در دمای آب اقیانوس ها، رطوبت اتمسفر و دمای سطح زمین در بازه های زمانی کوتاه تر به طور فزاینده ای در قالب رویدادهای شدید آب و هوایی بی سابقه و مرگبار به خوبی حس می شود.

برای مثال موج گرمای ژوئن سال ۲۰۲۱ (خرداد) در شمال غربی اقیانوس آرام، رکورد گرم ترین دمایی (۱۲۱ درجه فارنهایت) را که تا کنون در کانادا دیده شده همراه با بالاترین رکورد در ایالت اورگان و واشنگتن ثبت کرد. گرمای بی سابقه در کانادا به اندازه ای بود که شهر لیتون در بریتیش کلمبیا یک روز پس از ثبت رکورد گرمترین دما در آتش سوخت.

براساس داده های ناسا جهان در حال حاضر ۱.۲ درجه سانتیگراد (۲.۲ درجه فارنهایت) گرمتر از سطوح ماقبل صنعتی شدن است.

دانشمندان علاوه بر نگرانی ها به دلیل سرعت بالای گرمایش زمین، نسبت به پیامدهای اقلیمی خطرناک تر و بالقوه غیرقابل برگشت از جمله ذوب شدن یخ های قطبی و از بین رفتن اکوسیستم هایی مانند صخره های مرجانی هشدار داده اند.

دانشمندان می‌گویند که حتی سال‌های نسبتا سرد جهان هم اکنون در میان هشت سال گرم‌ این فهرست قرار دارند. ضمن آنکه هیچ چشم‌اندازی برای کاهش گرمایش جهانی وجود ندارد، مگر اینکه جهان منحنی انتشار گازهای گلخانه‌ای را به سرعت به سمت پایین سوق دهد و آنها را در دهه های آینده به صفر و در نهایت به زیر صفر برسد.

برچسب‌ها تغییرات اقلیمی ناسا کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی ناسا کانادا تغییرات اقلیمی ناسا کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تیمی ریکرو ایران شکست

تیم ریکرو کشورمان در مسابقات کاپ جهانی تیراندازی با کمان شانگهای چین رکورد ایران در بخش تیمی را شکست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، در ادامه مسابقات تیراندازی با کمان کاپ جهانی شانگهای چین، تیم ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی با امتیاز 2017 در رده هشتم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران در بخش تیمی را ارتقا ببخشد.

پیش از این رکورد ریکرو ایران در بخش تیمی 2008 بود که در بازی‌های آسیایی هانگژو برای ایران ثبت شده بود و در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را 9 امتیاز ارتقا ببخشند.

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • افتضاح تاریخی؛ رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر انگلیس!