Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تا امروز هیچ کس با من در مورد مجمع انتخابات صحبت نکرده و طبیعی است که چنین صحبتی نباشد.

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی‌امیری در خصوص ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اظهار داشت: آنچه در بحث بودجه اتفاق افتاد حوزه تخصصی است و در آن ورود نداریم. در مورد ادغام بودجه کمیته و وزارت طی مکاتبه با دولت و مجلس دلایل و نواقص آن را اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین نکته اینکه با نهاد بین المللی مواجه هستیم که نسبت به دخالت دولت حساسیت دارند. دولت حمایت کرده و ما همیشه قدردان هستیم. ما نهاد عمومی غیر دولتی هستیم و وقتی در قانون از ما به عنوان نهاد غیر دولتی نام برده شده ادغام بودجه یک نهاد غیر دولتی و دولتی وجه تخصصی ندارد. بعلاوه انگیزه هر دستگاه برای پیگری بودجه خودش بیشتر از دستگاه دیگر است.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بودجه مورد نیاز برای رویداد‌های سال آینده، خاطرنشان کرد: ۴ میلیون دلار ارز برای سه رویداد در سال آینده لازم داریم تا در هانگژو قونیه و چین پاسخگوی نیاز‌های سه کاروان بزرگ باشیم ادغام انگیزه پیگیری را از دستگاه سلب می‌کند و اگر دستگاه مادر بگوید امکان تامین و پرداخت نیست حضور در رویداد لغو می‌شود. آسیب‌های این تصمیم را اعلام می‌کنیم، اما هر تصمیمی که مجلس بگیرد تابع آن هستیم. مجلس مرکز پژوهش‌ها را دارد و مجلس در جهت منافع ملی تصمیم می‌گیرد. نامه دادیم و گفتگو کردیم و هفته گذشته هم با نمایندگان کمیسیون فرهنگی جلسه داشتیم. در نهایت تصمیم با مجلس است و همه نهاد‌ها از جمله ما موظف به تبعیت از تصمیمات مجلس هستیم.

وی در مورد نتیجه جلسه ستاد عالی بازی‌ها، گفت: طی چند ماه گذشته جلساتی در مورد بازی‌های آسیایی داشتیم در مجموع جلسات با حضور سرپرست کاروان مشاور عالی و معاون قهرمانی و مدیر کل مربوطه در وزارت انجام شد مجموعه فدراسیون‌هایی که اعزام می‌شوند دعوت شدند و در جلسات ستاد کمیته تصمیمات گرفته شد و طی دو جلسه اخیر در ستاد عالی بازی‌ها با ریاست وزیر تصمیات طرح شد و با چارچوب برنامه‌های مصوب موافقت شد. این سیاست که بین کمیته و وزارت در چهار سال گذشته بوده پاسخگویی بوده و سه ضلع کمیته، وزارت و فدراسیون‌ها همواره پاسخگو هستند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر برگزاری انتخابات کمیته در موعد مقرر، یاداور شد: انتخابات کمیته ۱۷ اسفند در سالن فارسی برگزار می‌شود. ستاد برگزاری انتخابات تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت، محمد نصیری پیشکسوت وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: جمعه عیادت نصیری رفتم، وضعیت عمومی وی خوب بود و با کادر پزشکی و ریاست بیمارستان صحبت کردیم برای درمان وی ما و صندوق حمایت از ورزشکاران همه حمایت‌ها را انجام خواهیم داد.

صالحی‌امیری در مورد تعیین سرپرست ژیمناستیک و اینکه آیا این موضوع ممکن است مجامع جهانی را وارد این اتفاق کند، گفت: آنچه در خصوص ژیمناستیک اتفاق افتاد یک مسیر قانونی و منطبق با اساسنامه فدراسیون است. سرپرست تعیین شده و سرپرست مقدمات انتخابات را فراهم خواهد کرد و ان‌شالله در چارچوب اساسنامه مصوب فدراسیون انتخابات انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتخاب خبره‌های ورزشی برای حضور در مجمع انتخابات کمیته و اینکه آیا از بیرون افرادی برای قرار گرفتن در این لیست به شما معرفی شده‌اند، تصریح کرد: این‌ها مسایل فرعی انتخابات است و هنوز به تصمیمی نرسیدیم. در زمان خودش در این مورد تصمیم می‌گیریم. تاکنون در مورد هیچ فردی صحبتی نشده است و تصمیمی نگرفتیم.

صالحی‌امیری در مورد تعویق انتخابات برخی فدراسیون‌ها و اینکه آیا با این شرایط ممکن است انتخابات کمیته به تعویق بیفتد، اظهارداشت: آنچه به عنوان کمیته انجام می‌دهیم برگزاری مجمع انتخاباتی است. اگر روز مجمع تعداد اعضا به اکثریت لازم نرسد مجمع متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرد. ما نمی‌توانیم در مورد ۱۷ اسفند پیش‌بینی کنیم.

وی در خصوص حضور تیم فوتبال بانوان در جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: حضور بانوان در رویداد‌های بین المللی فراتر نتیجه‌ای که می‌گیرند و علاوه بر داشتن افتخارات ورزشی و قهرمانی باعث افزایش اعتبار برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. تفکر حاکم بر رسانه غربی تبعیض جنسیتی را مطرح می‌کنند از همه فدراسیون‌ها برای حضور بانوان رویداد‌های بین المللی حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه آیا رئیس جودو با توجه به تعلیق این فدراسبون می‌تواند در مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک حاضر شود، یادآوری کرد: این مسایل باید از کمیته بین المللی المپیک استعلام شود و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود. هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است.

صالحی‌امیری در مورد اینکه فدراسیون جودو مدعی است که تنها ۵۰ درصد بودجه مصوب خود را از کمیته ملی المپیک دریافت کرده است، گفت: در مورد بودجه همه فدراسیون به جز یک مورد پرداخت‌ها انجام شده است در مورد جودو باید بگویم بعد از گزارشی که ابهاماتی در ان توسط خزانه دار مطرح شد، طی نامه‌ای از فدراسیون سوال کردیم و ان‌شالله جواب مستند ارائه می‌دهند و بر اساس پاسخ مستندی که دریافت می‌کنیم بودجه آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص اینکه گفته می‌شود طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند می‌توانند عضو هیات رییسه خود را برای حضور در انتخابات و مجمع کمیته ملی المپیک معرفی کنند، اما اساسنامه فدراسیون‌ها چنین اجازه‌ای را به اعضای هیئت رییسه نداده است، گفت: ابهامات زیادی مطرح است؛ ستاد برگزاری انتخابات این ابهامات را از کمیته بین المللی المپیک استعلام کتبی می‌کند و بر اساس پاسخ رسمی IOC تصمیم خواهیم گرفت.

صالحی‌امیری در پایان در پاسخ به این سوال که صراحتا بگویید آیا تا کنون از طرف دولت با شما برای عدم حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک صحبت شده است، گفت: تا امروز هیچ کس با من در مورد مجمع انتخابات صحبت نکرده و طبیعی است که چنین صحبتی نباشد. کمیته نهاد مستقل و تابع منشور المپیک است. انتخابات توسط مجمع و با رای مستقیم ۶۰ نفر از اعضا برگزار و هر نوع مداخله در فرایند انتخابات کمیته غیر قانونی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: سجادی: استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شوند هم ارزششان از بین نمی‌رود

انتهای پیام/

  برچسب ها: وزارت ورزش صالحی امیری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت ورزش صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک انتخابات کمیته صالحی امیری مجمع انتخابات فدراسیون ها برای حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک

رئیس فدراسیون والیبال گفت: هر بازیکنی که در لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی حضور داشته باشد و برای موفقیت تیم ملی تلاش کند، از پرداخت ۱۰ درصد حق رشد قرارداد باشگاهی‌اش بدون هیچ بند و تبصره‌ای معاف خواهد شد.

به گزارش مشرق، سید میلاد تقوی در خصوص شرایط اردوی تیم ملی اظهار داشت: تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان هر روز با هدایت پیمان اکبری و کادر ایرانی با حضور تمامی بازیکنان دعوت شده زیر نظر پائز در حال برگزاری است، فدراسیون والیبال با تمام توان سعی دارد بهترین شرایط ممکن را برای تمرینات و اردوی آمادگی تیم مطابق با برنامه‌های کادر فنی ایجاد کند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

تقوی افزود: اولویت اصلی و اول ما تیم ملی والیبال مردان ایران است و تمام قد از این تیم حمایت خواهیم کرد و در این راه مطمئن هستیم که هر فردی که در تمرینات و تیم ملی حضور دارد تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین نتیجه را رقم بزند و با ذهنی برنده برای استفاده حداکثری از شانس صعودمان به المپیک پاریس استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: ما برای حضور در پاریس ۲۰۲۴ برنامه ویژه‌ای داریم و به این معتقد هستیم که حق والیبال ایران است که در تابستان امسال در پاریس حضور داشته باشد و از تماشای رقابت بازیکنان‌مان با برترین‌های جهان لذت ببریم. در همین راستا هم تصمیم گرفتیم به صورت قطعی اعلام کنیم که هر بازیکنی که در لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی والیبال کشورمان حضور داشته باشد و برای موفقیت تیم ملی والیبال کشورمان تلاش کند، از پرداخت ۱۰ درصد حق رشد قرارداد باشگاهی‌اش بدون هیچ بند و تبصره‌ای و با هر مبلغ و مقداری معاف خواهد بود. همچنین علاوه بر آن در صورتی که در مسابقات لیگ ملت‌های امسال جواز صعود به المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کنیم، پاداش تاریخی و بی سابقه‌ای را ویژه‌ی بازیکنان در نظر خواهیم گرفت که به زودی و پیش از اعزام به مسابقات اعلام خواهیم کرد. در حال نهایی کردن مذاکرات برای تامین منابع مالی آن هستیم و مجوز های لازم ادارای را هم برای اجرای آن خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن هر چه به اعزام تیم نزدیک شویم، شرایط برگزاری اردو را ویژه‌تر خواهیم کرد و از هر اقدامی برای حرفه‌ای‌تر شدن شرایط استفاده خواهیم کرد. مجموعه فدراسیون والیبال تمام قد در خدمت تیم‌های ملی والیبال ایران در هر رده سنی است و تمام تلاش خود را خواهد کرد.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان با تاکید بر الزام اتحاد خانواده والیبال ایران گفت: معتقدم والیبال برای همه مردم است و خانواده والیبال می‌بایست با اتحاد و همدلی به موفقیت این سربازان وطن کمک و از آن‌ها حمایت کنند. امیدوارم با کمک خدا بتوانیم نمایش خوبی در میادین بین المللی به ویژه لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم و موجبات خوشحالی و شادی مردم عزیزمان را به ارمغان آوریم. تنها انگیزه والیبال ایران همین است و مطمئنم بالاخره روزی می‌رسد که والیبال ایران بر سکوی المپیک عکس یادگاری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند