Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ورزش موجب شادی و نشاط در جامعه شده و این حلقه مفقوده در کشور ما قابل لمس است.مردم کشور ما به ویژه روستائیان به شدت نیازمند ورزش بوده و ورزش‌های بومی محلی و روستایی علاوه بر ایجاد نشاط و شادمانی در بین روستائیان سبب احیا و تقویت فرهنگ اصیل ایرانی در بین‌نسل جوان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را با «فرید اصغری» رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گلستان انجام داده که با هم می‌خوانیم.

فارس: باخبر شدیم روز گذشته دیداری صمیمی با مدیر کل توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان انجام دادید در این مورد توضیحاتی دهید:
اصغری
: دیدار صمیمی با دکتر پسندیده مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان داشتم که وی نسبت به ورزش سنتی و بازی های بومی و محلی به عنوان ترویج فرهنگ‌اصیل مردم تاکید داشت و قرار شد ورزش روستایی در همه نقاط ایران به ویژه استان گلستان که دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است گسترش پیدا کند.

بنده هم در این دیدار از وی خواستم تا استعدادیابی ورزش دوستان در روستاها با برگزاری جشنواره‌های بومی محلی شناسایی شود.

در این جلسه تاکید ویژه بر افزایش تعداد خانه‌های ورزش روستایی شد و تلاش داریم با تخصیص اعتبارات ویژه که مدیرکل توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان خواهند داشت تعداد این خانه‌های ورزشی را از ۱۴۰ خانه ورزش روستایی  به ۲۰۰ خانه ورزش روستایی برسانیم.

فارس: به نظر شما توسعه ورزش روستایی چه تاثیری در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و تولید بیشتر دارد؟
اصغری:
یکی از دلایل مهم مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها وجود امکانات و خدمات رفاهی در شهرها بوده که اگر زیرساخت‌های روستایی در حوزه ورزش فراهم شود قطعا هزینه زیادی از روی دوش دولت به خاطر جلوگیری از مهاجرت روستائیان برداشته شده و روستاییان با تمرکز در روستا می‌توانند به فعالیت های روستایی خود بپردازند.

فارس: ورزش چه نقشی در توسعه روستایی دارد؟
اصغری:
ورزش در محور توسعه روستایی سبب پرورش نخبگان ورزشی و شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان در رشته‌ای مختلف ورزشی خواهد شد.
توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اقتصادی و اجتماعی روستاییان بوده و در این شیوه باید هم  توسعه اقتصادی و هم توسعه اجتماعی در نظر گرفته شود.
اگر ورزش به عنوان فعالیت اجتماعی و راهکاری برای گذراندن اوقات فراغت در روستا تعریف شود باید گفت توسعه ورزش در بخش اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

فارس: توسعه ورزش چه تاثیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش  تولید در جامعه خواهد داشت؟
اصغری:
بسیاری از جوانان شهری و روستایی به سمت اعتیاد روی می‌آورند که با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه باید فضاهای سالم ورزشی را فراهم کرده تا آنها انرژی خود را در این مسیر تخلیه کرده و با سرگرمی‌های مفید ورزشی، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

بیشتر ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل عدم فضای ورزشی مناسب و سرگرمی‌های مفید بوده که با فراهم شدن این زیرساخت‌ها مطمئنا جامعه دارای جوانان سالم خواهد بود و نیروی جوان سالم دارای فکر و بدن سالم بوده و انرژی خود را در مسیر تولید و افزایش تولید هدایت می کند.

فارس: ورزش های بومی محلی چه پیامدهای خوبی در حوزه روستایی خواهد داشت؟
اصغری:
ورزش‌های بومی محلی به نوعی معرفی فرهنگ اصیل ایرانی بوده و نباید نسل جدید از این فرهنگ اصیل دور مانده و آن را‌ به فراموشی بسپارند. برگزاری ورزش های بومی محلی در قالب جشنواره علاوه بر اینکه سبب ایجاد انس و الفت بین اقوام مختلف شده و مخاطبان زیادی را در قالب اقشار مختلف در گروه‌های سنی گوناگون  جذب کرده باعث احیا و تقویت این فرهنگ اصیل می‌شود.

حمایت جدی دولت از ورزش‌های بومی و محلی و توسعه خانه‌های ورزش روستایی موجب تحکیم و انسجام همه نیروها و اقوام به ویژه مردم روستا خواهد شد.

بنده معتقدم برای توسعه روستایی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در همه روستاها خانه‌های ورزش روستایی دایر شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز افزایش خانه های ورزش روستایی در گلستان ورزش های بومی محلی خانه های ورزش روستایی توسعه ورزش روستایی ورزش های بومی محلی ورزش روستایی توسعه روستایی فرهنگ اصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان