Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین دستورالعمل پرداخت پلکانی اقساط نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن آثار تورمی ندارد. محمود محمودزاده به ارایه راهکار‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و اظهار کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن عملا تنها بانک مسکن پرداخت تسهیلات دهی به طرح تولید مسکن را در برنامه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با یادآوری این‌که تا پایان سال گذشته تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش مسکن و ساختمان زیر ۵ درصد بود که اگر تنها به بخش مسکن توجه داشته باشیم این رقم به کمتر از ۳ درصد می‌رسید، افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن نیز به بانک‌ها مکلف به پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن و ساختمان شده‌اند که اقدام بسیار مناسبی است. با این کار سهم مسکن به میزان معقولی در شبکه بانکی دست یافته است.

وی با بیان این‌که تامین مسکن کم‌درآمد‌ها بدون تسهیلات بانکی محقق نمی‌شود، تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۵۳ درصد از تسهیلات کشور در حوزه خدمات پرداخت می‌شود. ویژگی که در بخش مسکن وجود دارد این است که ۷۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی به غیر از قیمت زمین و خدمات، مربوط به مصالح ساختمانی است. به‌عبارت دیگر از ۳۶۰ هزار میلیاردتومانی که بانک‌ها مکلف شدند سالانه به بخش مسکن و ساختمان تخصیص بدهند ۷۰ درصد این عدد به صنعت پرداخت می‌شود که باعث رونق صنعت، ایجاد اشتغال خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آثار رکودی و تورمی تولید انبوه مسکن با پرداخت تسهیلات یارانه‌ای مسکن، گفت: قرار نیست در اجرای نهضت ملی مسکن خلق پولی انجام و به تبع آن آثار تورمی نیز ایجاد شود. بلکه آثار رونقی دارد، زیرا صنعت را پویا کرده و مصرف مصالح ساختمانی را افزایش بدهد. از نظر اشتغال نیز پایین‌ترین میزانی که برای اشتغال در حوزه مسکن در نظر گرفته می‌شود حدود ۱.۴ اشتغال مستقیم می‌شود.

محمودزاده با تاکید بر این‌که قرار نیست پولی از بانک مرکزی برداشته شود و یارانه‌ای نیز وجود ندارد، افزود: اگر ۱۴۰ متر متوسط یک واحد مسکونی را به صورت ناخالص درنظر بگیریم، ۱.۴ درصد اشتغال مستقیم برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته می‌شود و همچنین یک اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند. بدین معنا هر یک میلیون واحد مسکونی معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال ایجاد یا حفظ می‌کند.

وی با بیان این‌که موضوع رهن ثانویه در قانون جهش تولید مسکن دیده شده و بازار رهن ثانویه به زودی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: در شرایط فعلی سهم تسهیلات برای خرید واحد مسکونی در تهران حداکثر ۲۰ درصد از یک واحد مسکونی را می‌تواند شامل بشود.

وی ادامه داد: پرداخت پلکانی اقساط مسکن در دستورالعمل دیده شده و با توافق با بانک مرکزی نیز سامانه آن راه‌اندازی شده است، ضمن این‌که شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها توسط بانک مرکزی ابلاغ شد.

محمودزاده در خصوص ارزیابی خود از همراهی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: قانون جهش تولید مسکن به گونه‌ای طراحی شده است که اگر تسهیلات پرداخت نشود معادل ۲۰ درصد تسهیلات بانکی به عنوان جریمه مالیاتی باید پرداخت شود ابزاری برای همکاری است. درعین حال انگیزه همکاری در جلسات متعددی که با بانک‌ها داشتیم وجود دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون عدد قابل ملاحظه‌ای تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محمود محمودزاده طرح نهضت ملی مسکن بانک مسکن پرداخت تسهیلات طرح تولید مسکن مسکن مسکن و ساختمان نهضت ملی مسکن واحد مسکونی بخش مسکن تولید مسکن بخش مسکن بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بانک مرکزی قانون جدید تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن را به شبکه‌ی بانکی ابلاغ کرد.
براساس قانون بودجه امسال مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها سیصد میلیون تومان و برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال سیصدو پنجاه میلیون تومان است.
 همچنین تسهیلات فرزند آوری برای اول تا چهارم به ترتیب چهل، هشتاد، صدوبیست و صدو پنجاه میلیون تومان و برای فرزند پنجم و بیشتر دویست میلیون تومان تعیین شده است.
تسهیلات قرض الحسنه ودیعه خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌هایی که از ابتدای سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و یا بیشتر شده اند مبلغ سیصد میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد