Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@13:29:03 GMT

طالبان ۳ هزار نفر از اعضایش را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۲۰۴۷

طالبان ۳ هزار نفر از اعضایش را اخراج کرد

لطیف‌الله حکیمی، رئیس کمیسیون تصفیه صفوف در وزارت دفاع طالبان گفت که اخراج‌شدگان «وجهه بدی» از «امارت اسلامی» ارائه می‌کردند. وی افزود که اخراج این افراد در راستای «تشکیل ارتش و پلیس منزه در آینده» صورت گرفته است.

خبر اخراج شماری از اعضای طالبان در حالی منتشر می‌شود که سازمان‌های مدافع حقوق بشر جنگجویان این گروه را به اعدام نیروهای امنیتی حکومت سرنگون‌شده افغانستان متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان پس از سقوط کابل به دست جنگجویان این گروه عفو عمومی اعلام کرده بود.

رئیس کمیسیون تصفیه صفوف در وزارت دفاع طالبان می‌گوید که ۲۸۴۰ نفر از اعضای این گروه در ۱۴ ولایت افغانستان اخراج شدند و روند اخراج در دیگر ولایت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته لطیف‌الله حکیمی شماری از اخراج‌شدگان در «فساد مالی» و عده‌ای دیگر در قاچاق مواد مخدر نقش داشتند. وی همچنین دلیل اخراج شماری از آنها را دخالت در زندگی خصوصی مردم ذکر کرد. رئیس کمیسیون تصفیه صفوف در وزارت دفاع طالبان عده‌ای از اخراج‌شدگان را به تماس با گروه داعش متهم کرد.

گروه داعش پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان اکنون تهدید اصلی برای برقراری امنیت در این کشور محسوب می‌شود. طالبان برقراری امنیت در افغانستان را پس از چند دهه جنگ در این کشور اولویت اصلی خود عنوان می‌کند.

طالبان طی شش ماه گذشته آزادی‌های فردی شهروندان به ویژه زنان را به شکل گسترده‌ای محدود کرده‌اند. زنانی که در نهادهای دولتی مشغول به کار بودند دیگر اجازه بازگشت به محل کار را نیافتند و شماری از مدارس نیز دیگر پذیرای دانش‌آموزان دختر نیستند.

310 310

کد خبر 1593128

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محو فلج اطفال در افغانستان

عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریس‌الوزرای طالبان در یک نشست ویدیویی با رییس سازمان صحی جهان مدعی شد که این گروه بیماری فلج کودکان (پولیو) را در افغانستان محو کرده است.

ارگ طالبان با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در این نشست مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان و قلندر عباد، وزیر صحت عامه این گروه هم حضور داشتند.

براساس ادعای حنفی، این گروه در بخش‌های مختلف از جمله امنیت، مبارزه با مواد مخدر، جمع‌آوری معتادین و محو فلج اطفال در افغانستان دست‌آوردهایی داشته است.

در بیانیه ارگ آمده است: «در پی واکسیناسیون های متواتر توسط تیم‌های فنی، بیماری فلج کودکان از تمام نقاط افغانستان پاک‌سازی شده است.»

این مقام طالبان خواستار همکاری سازمان صحی جهان در زمینه نصب لابراتوارهای مجهز، ایجاد کلینیک‌های صحی در مناطق دوردست، ارتقای ظرفیت مسلکی متخصصین بخش صحت و ایجاد یک شفاخانه مجهز برای تداوی بیماری سرطان در افغانستان شد.

در همین حال، تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان در این نشست تاکید کرد که این سازمان برای ادامه کار در افغانستان نیازمند همکاری طالبان است.

با این همه، حنان بلخی،‌ مسئول منطقه‌ای سازمان صحی جهان نیز از کمک این سازمان برای تقویت مراکز صحی، به‌ویژه لابراتوارهای تشخیص بیماری پولیو در افغانستان خبر داده است.

سازمان صحی جهان تا کنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای در مورد این نشست منتشر نکرده است.

طالبان در حالی ادعای محو پولیو در افغانستان را می‌کنند که سال گذشته میلادی دست‌کم هشت واقعه مثبت فلج کودکان در افغانستان عمدتاً در شرق این کشور به ثبت رسیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • محو فلج اطفال در افغانستان
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • شایعات اخراج حکمتیار نادرست است
  • بازگشت جهانی داعش
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • داعش سرکوب شده است