Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره «از حماسه تا حماسه» در قالب ۹ طرح در موضوعات فرهنگی مختلف همچون دفاع مقدس، اربعین حسینی، روز تسخیر لانه جاسوسی، روز دانشجو، برائت از فتنه، شهادت حاج قاسم سلیمانی،  حماسه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی  و ...  برگزاری می‌شود.

سیّد ابوالفضل سیّد محمدی، مدیر کل اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره روند برگزاری دومین مرحله از جشنواره از حماسه تا حماسه برای پاسداشت و جریان‌سازی حماسه‌های پس از پیروزی انقلاب گفت: جشنواره حماسه در حماسه در قالب ۹ طرح از ۳۱ شهریور آغاز  و تا ۲۲ بهمن سالجاری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جشنواره از «حماسه تا حماسه» در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با استقبال کم‌نظیر خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله) درباره اهمیت تبیین فرهنگ جهاد و انتشار آن در فضای مجازی جشنواره حماسه تا حماسه برای دومین بار از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

سید محمدی افزود: این جشنواره برای خانواده دانشگاهیان اساتید، دانشجویان و کارکنان جشنواره حماسه تا حماسه برگزار می‌شود. در این جشنواره تاکنون ۹ هزار و ۴۴۲ نفر ثبت نام کرده‌ که از این تعداد ۲۷۷ نفر استاد، ۳۹۸ نفر کارمند و ۸ هزار و ۷۶۷ نفر دانشجو هستند. مهلت ثبت‌نام ۲۷ اسفند به پایان می‌رسد.

وی درباره چرایی عدم استفاده از پلتفرم‌های بومی در  جشنواره «از حماسه تا حماسه» افزود: پلتفرم‌های بومی بستر مناسب برای این فضا نیست و باید از بعد بین‌المللی وارد این فضا شد. اینستاگرام فضای بین‌المللی است و می‌توان حرف‌هایمان را در این زمینه مطرح کرد.

آزادی بیان شعاری پوپولیستی از سوی مدعیان حقوق بشر

مدیر کل اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره کم و کیف حذف برخی از پست‌های دانشجویان شرکت کننده در  جشنواره حماسه تا حماسه در اینستاگرام تاکید کرد: فضای اینستاگرام همچون هشتک‌های شهید، شهادت، حاج قاسم سلیمانی، ارزش‌های انقلاب اسلامی را حذف می‌کند و شعاری پوپولیستی اینستاگرام مبنی‌بر آزادی بیان و موارد دیگر است.

مدیر کل اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تاثیر برگزاری جشنواره «از حماسه تا حماسه» تاکید کرد: بی‌شک این جشنواره دشمن را منجر به واکنش در زمینه فرهنگی و واکنش در فضای مجازی کرده است.

شایان ذکر است، علاقمندان برای شرکت در جشنواره «از حماسه تا حماسه»  آثار مجازی خود را در شبکه‌های اجتماعی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران مجاز منتشر کنند. در پست اینستاگرامی تولید کننده  یا در کانال‌های مربوطه باید از هشتگ‌های «# ازحماسه تا حماسه» و «# دانشگاه آزاد_اسلامی» استفاده کنند. همچنین در ارتباط با هر موضوع جشنواره هشتگ مناسب درج کنند. در وب‌ سایت‌های تولید محتوا و وبلاگ‌ها نیز از تگ‌های مربوطه برای سهولت جستجو استفاده شود. شرکت کنندگان باید صفحه اینستاگرامی hamasefarhangi@ را نیز در پست‌های خود الصاق (تگ) کنند.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1125497 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره از حماسه تا حماسه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره از حماسه تا حماسه دانشگاه آزاد اسلامی حماسه تا حماسه جشنواره حماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در جلسه شواری اداری این دانشگاه با اشاره به اتفاق بی‌سابقه در طول ۷۳ سال اخیر در مواجهه با رژیم خونخوار اسرائیل اظهار کرد: رژیمی که خود را دارای برترین ارتش دنیا و دارای قدرت اتمی می‌دانست در ماجرای دفاع غیورمردانه نیرو‌های نظامی ایران متوجه این نکته شد که دوره قدرت اسرائیل به پایان رسیده و دوران زوال آن آغاز شده است.

وی افزود: عملیات«وعده صادق» آغاز یک تغییر بزرگ در روابط بین‌الملل بوده؛ شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است و موجب شد که ایران به عنوان قدرت بین‌المللی پذیرفته و شناخته شود. نخبگان و دانشگاهیان باید مراقب دسیسه‌های دشمن در این مقطع باشند؛ زیرا دشمن با هجمه‌های رسانه‌ای در صدد القاء عدم موفقیت این ماموریت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به شاکله مدیریتی این دانشگاه بیان کرد: همه کار‌ها، تصمیمات و ساختار‌های مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی فارس به صورت مشارکتی بوده این امر در موفقیت مجموعه بزرگ این دانشگاه تأثیر به‌سزایی داشته و هرجا کار به صورت تیمی و گروهی اجرا شده باعث موفقیت استان در میان واحد‌های دانشگاه کشور شده است.

قائدی عنوان کرد: همان‌گونه که دانشگاه در بسیاری از امور پیشتاز و الگو است، انتظار داریم در بحث کنترل پوشش دانشجویان نیز این الگو بودن محقق شود. موفقیت‌های دبیرخانه مهدویت و نیز اداره کل تربیت بدنی و سایر مجموعه‌های دانشگاه آزاد اسلامی فارس را مرهون همان شیوه و ساختار همکاری و همراهی همه واحد‌های دانشگاهی استان در پیشبرد اهداف این حوزه‌ها هستیم و امیدواریم که همه واحد‌های دانشگاهی به این اتحاد بپیوندند و کمک کنند که همه فعالیت‌های دانشگاه به صورت تیمی و گروهی اجرا شود.

وی مطرح کرد: در بحث عفاف و آراستگی در دانشگاه همه مسئولان دانشگاه با قدرت به این امر ورود کنند تا بتوان این مسئله فرهنگی سیاسی و اسلامی را با پیشتازی و الگو بودن دانشگاه آزاد اسلامی به نحوی بسیار شایسته مدیریت کنیم. همه مسئولان با همدلی کامل در ایجاد قرارگاهی برای مدیریت این امر تلاش و فعالیت کنند؛ زیرا مقدمه این فرایند حتماً استفاده از ظرفیت استادان، همکاران دانشگاه، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و با لحاظ کردن احترام کامل برای دانشجویان است. در این باره صرفا به کار‌های سلبی اکتفا نکنیم؛ بلکه با تشویق دانشجویان پایبند به مقررات، این فرایند را تسریع و تسهیل کنیم.

بدون برنامه‌ریزی دقیق نمی‌توان به پرورش نسل جدید فکر کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در امور و شئون مختلف دانشگاهی گفت: در مسیر پرورش نخبگان مختلف در دانشگاه نیاز به برنامه‌ریزی از وجه‌های گوناگون مشهود است و بدون برنامه ریزی دقیق و کلان نمی‌توان به پرورش نسل جدید فکر کرد.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی مسئله پوشش به شکل امروزی آن در جامعه را چالش تحمیل شده به جامعه دانست و اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که ببینیم در این باره چه کرده‌ایم و چه کار‌ها و اقداماتی را باید انجام دهیم. نخستین نکته دغدغه داشتن برای اجرای آیین نامه‌های موجود در این زمینه در محیط دانشگاه بوده و طبعاً نمی‌توان به بهانه وجود مشکلات اقتصادی در جامعه توجه به سایر مشکلات و چالش‌ها را از نظر دور داشت؛ اما در کنار توجه به مباحث اقتصادی نباید مباحث فرهنگی رها شود که البته رها نشده است.

وی با اشاره به بخشی از خطبه امیرالمومنین علی علیه السلام وجود چالش‌هایی شبیه به چالش‌های امروزی و ناهنجاری‌های اجتماعی فعلی را در دوران حکومت آن امام معصوم نیز مشهود برشمرد و بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در بحث اقتصادی در شعار امسال اشاره کردند که حضور مردم کمک کننده به حل مشکل اقتصادی خواهد بود قطعاً در ماجرای فرهنگی و چالش‌های آن نیز حضور عملی مردم در کنار مسئولان راه حل مناسبی برای به نتیجه رسیدن در این چالش‌هاست.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی فارس نقش استادان را در حل مسائل فرهنگی دانشگاه بسیار چشمگیر دانست و توضیح داد: در تحلیل مسائل روز و حتی در همین موضوع پوشش، اثرگذاری استادان مهم و محوری است؛ بنابراین پیشنهاد داریم که از طریق مدیران گروه از استادان گرامی خواسته شود که در کلاس خود دغدغه این مسائل را داشته باشند و با رویکرد امید آفرینی به نسل جوان آن را مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد