Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:19:06 GMT

۳۰ کیلومتر راهپیمایی برای شرکت در آزمون اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۳۴۵۷

۳۰ کیلومتر راهپیمایی برای شرکت در آزمون اینترنتی

‍‍‍‍‍‍

 (اینترنت فاصله آدمها تا آرزوهایشان را اندازه یک کلیک می کند.) این همان شعار زیبایی است که وقتی زندگی آنلاین پی ریزی می شد  همه آن را به کار می بردند.

قرار بود اینترنت بیاید و زندگی آدمها روی این بستر قرار بگیرد و فاصله ادمها با دنیا و آرزوهایشان در حد یک کلیک باشد اما فاصله آدمها تا رسیدن به همان یک کلیک گاهی هزاران سال نوری می شود چون برای همان یک کلیک باید خیلی زیرساختها فراهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساختهایی که ظاهرا به هم هیچ ارتباطی ندارند و در عین حال چنان وابسته همدیگر هستند که فقدان هر کدام، دیگری را از کار می اندازد.

مثلا وقت بارندگی، جاده مسدود می شود. بارندگی برق را نیز قطع می کند. برق که قطع شود اینترنت هم قطع می شود. حالا اگر قرار باشد برق وصل شود باید جاده بازگشایی شود و اگر در یک استان محروم باشی که تعداد ماشین آلات راهداری محدود است پس قطعی اینترنت گاه به هفته می کشد.

ممکن است خیلی ها در این لحظه با خود فکر کنند چنین اتفاقی فقط حالتهای بدبینانه را در نظر گرفتن است اما واقعیت این است در استان کهگیلویه و بویر احمد و در بخش زیلایی پس از هر بارندگی این اتفاق تکرار می شود.

اما موضوع زمانی حیاتی می شود که بدانیم در روزهایی که کلاس های دانشگاه ها هنوز به صورت مجازی برگزار می شود ، امتحانات نیز آنلاین است. دانشجویان زیلایی این روزها درست وسط امتحاناتشان گرفتار یکی از آن بدشانسی هایی شده اند که هیچ راه گریزی  از آن ندارند.


 از روز گذشته جاده دسترسی بسیاری از روستاهای زیلایی قطع شده است.قطعی جاده به دلیل ریزش بهمن در جاده دسترسی این روستاها است. با اینکه بارش برف و باران به پایان رسیده و برق هم وصل است اما دکلهای مخابراتی از کار افتاده اند چون باطری اضطراری این دکل ها از کار افتاده است.

همین هم دانشجویانی که امتحان روز شنبه را از دست داده اند را به کیلومترها آن طرفتر، مرزی میان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد کشانده تا خود را به جلسه امتحان امروز یکشنبه برسانند.
دانشجویانی که جمعیتشان بیش از ۲۰۰ نفر است و این روزها اینترنت برایشان حیاتی است تا رویای تحصیل برایشان رنگ نبازد اما از شروع امتحانات هر روز یکی از امتحانات را غایبند.
آنهایی که دانشجوی استان هستند کمی راحت تر اساتید را برای برگزاری امتحان مجدد راضی می کنند اما آنهایی که دانشجوی استان های برخوردارتر هستند که هرچه می گویند برای اساتید شبیه خیال بافی های محال و دور از باوری می ماند که غیبت در جلسه امتحان را موجه نمی کند.
البته مشکلات فقط مختص دانشجویان نیست و بیش از یک هزار دانش اموز روستاهای زیلایی هم سختیهای جاده های آبگرفته را به جان می خرند چون هیچ راه دیگری پیش پایشان نیست.

حال سوال اینجاست که برای حل مشکلات روستاهای این بخش چه کاری می توان انجام داد؟

دهیار روستای موشمی سفلی بر این‌باور است که باید فیبر نوری در منطقه وصل شود تا بخشی از مشکلات حل شود.

بهنام آزاده می افزاید: در حال حاضر فیبر نوری تا ۱۵ کیلومتری روستاهای زیلایی آمده است و ادامه آن نیازمند توجه مسئولان است.

بخش زیلایی از توابع شهرستان مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد است که فاصله روستاهای آن با یاسوج مرکز استان بیش از ۲۰۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها اینترنت کهگیلویه و بویراحمد مارگون آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت کهگیلویه و بویراحمد مارگون اینترنت کهگیلویه و بویراحمد مارگون آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند

تین نیوز

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر شرکت های تاکسی اینترنتی نگران راننده ها هستند،  با رقم موجود به صرفه نیست و از کمیسیون ۱۵ درصدی خود کم و به حقوق راننده ها اضافه کنند. کما اینکه در شهرستان ها ۲۰ درصد کم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه بعد از حذف گزینه « عجله دارم » از تاکسی های اینترنتی قیمت ها افزایش پیدا کرد، تعزیرات  برخوردی در این زمینه داشته است؟ گفت:  در مورد گزینه عجله دارم  ابتدا مقاومتی شد ولی هر دو شرکتی که خدمات تاکسی اینترنتی به مردم ارائه می دادند از آن تمکین  و گزینه را حذف کردند؛ احیانا اگر افزایش قیمتی در این زمینه باشد گرانفروشی جدید است و  پرونده تشکیل  و حکم صادر می شود.

وی افزود:  در این فاصله اتفاقی افتاد و اعلام شد متضرر اصلی حذف این گزینه، رانندگان هستند و  با بررسی ها مشخص شد که رانندگان حدود ۱۵ درصد حق کمیسیون را به شرکت ها می دهند.  اگر واقعا این  شرکت ها  نگران راننده ها هستند  و از آنجا که خودرو متعلق به راننده است و سوخت از جیب آنها می رود و شرکت ها  این ۱۵ درصد را فقط صرف هماهنگی دریافت می کنند، منصفانه نیست و باید آن را بررسی کنند لذا اگر شرکت ها نگران راننده ها هستند،  با رقم موجود به صرفه نیست و از ۱۵ درصد کم کنند و به حقوق راننده ها اضافه کنند. کما اینکه در شهرستان ها ۲۰ درصد کم می شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر گزینه توقف دارم نیز بدون رعایت تعهد انجام شود باید بررسی شود و تخلفش احراز شود و  برخورد می شود.

وی  گفت: از دو شرکتی که در این زمینه از قانون تکمین کرد تشکر می کنم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تعیین قیمت گفت: قاعده ای وجود دارد. هم شهرداری و سازمان های مرتبط دخیل هستند. آنچه ما رسیدگی می کنیم دریافت مازاد مبلغ یعنی گرانفروشی است و باید به ما اعلام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • تاکسی‌ های اینترنتی اگر نگران راننده هستند، کمیسیون ۱۵ درصدی را کم کنند
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد
  • آزمون ۱۳۳ باسکول وسائل نقلیه چرخدار جاده‌ای در خراسان جنوبی
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • برخی جاده‌های خراسان رضوی مه گرفته است
  • ۵۴۷ کیلومتر از جاده های استان بوشهر روکش آسفالت و لکه ‎گیری شد