Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@23:09:01 GMT

چه کسی پاسخگوی نقص فنی خودروهای صفر است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۴۰۲۸

چه کسی پاسخگوی نقص فنی خودروهای صفر است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روزهای اخیر گفت: یک خودروی صفر کیلومتر داخلی از بازار آزاد به قیمت ۳۳۵میلیون تومان خریداری کردم که در هفته نخست روشن نشد و پس از انتقال به نمایندگی، مشخص شد ۱۴مورد نقص فنی از ایراد ترمز تا نشت بنزین دارد.

روح‌اله عباسپور افزود: این خودرو دو هفته در حال تعمیر بود و سپس برگه‌ای به ما تحویل دادند که در آن ۱۴ مورد نقص شامل مشکلات صندلی، ضعف ترمز، مشکل باتری، ایراد درب موتور، کار نکردن قفل مرکزی، مصرف سوخت بالا، صدای غیرعادی موتور، لرزش فرمان در سرعت و نشتی سوخت از شیلنگ‌ها ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم محمدی نیک‌خواه در این مورد گفت: اول باید به این نکته توجه کنیم که حق با مشتری است. برخی از قطعات خودرو از کشورهای دیگر تامین می‌شوند.  برخی دیگر از قطعات نیز در داخل کشور تولید می‌شوند و ممکن است بخشی از قطعات تولید شده دچار مشکل باشند.


او افزود: خودروسازان وظیفه نظارت بر این نوع فعالیت‌ها را دارند. خدمات پس از فروش و گارانتی شرکت‌های خودروسازی برای چنین مواقع است. هنگام تحویل خودروها دفترچه‌ای به مشتری داده می‌شود که بر اساس آن فرم، خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود. اگر ضعفی در خودرو باشد مشتری نباید خودرو را تحویل بگیرد. اگر بعد از تحویل خودرو دچار نقص فنی بود مشتری آن را به نمایندگی اصلی بر می‌گرداند تا شرکت قطعه ناقص را تعمیر کند.

این کارشناس خودرو ادامه داد: خودروسازها در سال یک میلیون تولیدی دارند و طبیعی است که در این مقدار نقصی وجود داشته باشد. اگر نقصی‌ها در قطعات اصلی خودرو باشد و خودروسازان نیز نتوانند آن خودرو را تعمیر کنند، شرکت باید پاسخگو باشد و موظف است که آن خودرو را تعویض کند.

محمدی نیک‌خواه گفت: اگر نمایندگی اصلی پاسخگوی شکایات نبود، مشتریان باید به بخش خودرویی وزارت صنایع مراجعه و شکایات خود را از آن بخش پیگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: تجارت‌نیوز 

ملیحه آدینه کد خبر: 1125958 برچسب‌ها خودرو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مرکز خرید یک مشتری خود را بلعید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • (ویدئو) مرکز خرید یک مشتری خود را بلعید!
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • کیفیت خدمات و تیراژ قطعات یدکی سایپا افزایش می یابد
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست