Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر باند خلافکار مکزیکی در ایالت گواناخواتو به جرم قاچاق سوخت و آدم ربایی دستگیر و به 60 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ای بی سی،‌ "خوزه آنتونیو یپز اورتیز" یکی از مظنونین تحت تعقیب پلیس مکزیک بازداشت و به 60 سال زندان محکوم شد.

او مدت‌ها در نبردی خونین با کارتل معروف جالیسکو شرکت کرده و مقامات او را مقصر بیشتر خشونت‌ها در ایالت صنعتی و کشاورزی گواناخواتو می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دفتر دادستانی کل ایالت اعلام کرد که مردی  با نام "ال مارو" - به معنی "پتک" شناخته می شود - توسط دادگاهی در منطقه محکوم شده است. رسانه های خبری محلی گفتند که او همچنان با اتهامات تلاش برای قتل، سرقت سوخت و جرایم سازمان یافته مواجه است.
باند "سانتا روزا د لیما" متعلق به" یپز اورتیز" به سرقت از قطارهای باری و دزدی از خطوط لوله سوخت معروف بوده اما فعالیت هایشان تنها به قاچاق سوخت منتهی نشده و با اتهام اخاذی ،‌آدم ربایی وسرقت نیز روبرو هستند.
" اورتیز "در میان رهبران باند در ارسال ویدئوهایی با تماس های احساسی با پیروانش شهرت داشت، از جمله دریکی از ویدئوهایش  قبل از دستگیری خود که در آن به نظر می رسید پس از دستگیری چند تن از حامیان و بستگانش گرفته شده بود گریه می کرد. در ویدیوی دیگری در همان زمان، او تهدید کرد که برای مبارزه با جالیسکو با کارتل سینالوآ متحد خواهد شد.
گفتنی است باند "سانتا روزا " یک کارتل مواد مخدر نبود، بلکه یک باند قدرتمند و خشن بود که در دهکده ای کشاورزی به همین نام با سرقت سوخت و سرقت قطارها شهرت داشت.
این سازمان سعی کرد با ایجاد یک شبکه پشتیبانی در میان ساکنان محلی به آنها اجازه دهد تا سهمی جزئی در غنایم سرقت ها داشته باشند. زمانی که تلاش‌های امنیتی دولت سرقت سوخت را دشوارتر کرد،باند  به اخاذی از مشاغلی مانند فروشگاه‌های تورتیلا و فروشندگان خودرو و تجهیزات کشاورزی روی آورد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محکوم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان میری، صبح دوشنبه به خبرنگاران گفت: پرونده حمل ۲۹ هزار لیتر نفتگاز به ارزش هفت میلیارد و ۷۵ میلیون ریال خارج از ضوابط تعیینی دولت در شعبه بدوی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان سیرجان رسیدگی شد.

وی، افزود: شعبه بدوی پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط فرآورده کشف شده، متخلف ردیف اول را به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت‌های کشف شده محکوم کرد.

وی تصریح کرد: این شعبه هفت میلیارد و ۷۵ میلیون ریال معادل ارزش سوخت‌های کشف شده به جای ارزش وسیله نقلیه به جریمه اضافه و متخلف ردیف اول را جمعاً به پرداخت ۲۱ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان با بیان اینکه شعبه بدوی همچنین متخلف ردیف دوم را به پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد افزود: با قطعی شدن حکم و پیگیری شعبه اجرای احکام ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال جریمه وصول شد.

ارسلان میری، یادآور شد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان این محموله قاچاق را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6084970

دیگر خبرها

  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان