Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز یکشبنه در گفت و گویی در خصوص «برقراری عدالت آموزشی» اظهار داشت: عدالت آموزشی، نیازمند توجه ویژه به مناطق محروم هست؛ تا معلم ثابت دارای مهارت و صلاحیت و با رشته مرتبط برای این مناطق در نظر گرفته نشود و تا زیرساخت های لازم متناسب با زیست بوم مورد نظر فراهم نشود، عدالت آموزشی برقرار نخواهد شد؛ لذا این موضوع با جدیت در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در  دوره ای که ویروس کرونا برای معلمان  شرایط جدیدی بوجود آورد؛ معلمان در ابتدا برای این شرایط و تدریس در فضای مجازی، آمادگی لازم را نداشتند ولی خیلی زود با تلاش و پشتکار توانستند آموزش دانش آموزان  را از بستر فضای مجازی، ادامه دهند که البته در این مسیر، اولیا و خانواده ها نیز به طور جدی با معلمان، همراهی و همکاری کردند و اکنون که گشایشی ایجاد شده، توصیه می‌کنم که از این فرصت به خوبی استفاده شود.

 وزیر آموزش و پرورش به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص «رتبه بندی معلمان» اشاره کرد و گفت:  در سال ۱۳۹۰سند تحول بنیادین نظام رتبه بندی  مصوب شد؛ در این سند، برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، رقابت بین معلمان، احراز شایستگی ها، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان و ... بحث «رتبه بندی» مطرح شد، که متعاقب آن در سال  رهبرمعظم انقلاب در سیاست های کلی ابلاغی، به این امر تأکید فرمودند و قبل از آن نیز در برنامه ششم توسعه، اشاره شده بود و به عبارتی اسناد فرادستی بر این مساله تأکید دارند که ما نظام تعلیم و تربیت را به سمت کیفیت بهتری ببریم.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوری ادامه اد: در همین راستا، در سال های گذشته با عنوان «رتبه بندی معلمان» در سال ۱۳۹۳و ۱۳۹۸اقداماتی در جهت ترمیم حقوق معلمان انجام شد که  نظام مند نبود و در سال ۱۳۹۹نیز دولت، لایحه‌ای در همین راستا به مجلس ارائه کرد، این لایحه اخیراً از سوی مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است و دولت و رییس‌ جمهور نیز اصرار به انجام «رتبه بندی معلمان» دارند و این یک امر تمهیدی و تدریجی است.

وی در خصوص تفاوت بین رتبه بندی و همسان سازی تصریح کرد: «رتبه بندی» با «همسان سازی» متفاوت است، «طرح همسان سازی» برای برقراری عدالت در پرداخت ها صورت می گیرد؛ درحالی که «رتبه بندی» برای کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت است و برای رقابت درون گروهی  انجام می‌شود و ما به ازای اقتصادی هم دارد؛ زیرا هرچه کیفیت آموزش و پرورش ما بیشتر باشد تولید ناخالصی ما بیشتر می‌شود و شاخص های توسعه سرمایه انسانی بیشتر شده و  محرومیت های ما کمتر خواهد شد. چون پیشرفت و آبادانی کشور از مسیر آموزش و پرورش خواهد گذشت و آموزش وپرورش در هر نظامی پایه است و رهبر معظم انقلاب فرمودند: که آموزش و پرورش قاعده نظام است.

 وزیر آموزش و پرورش گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش، بیش از آنچه تصور می کنید، بازگشت پذیر است و   «نظام رتبه‌بندی» در واقع کلید اصلی این کار است.

نوری در مورد طرح همسان سازی در دولت یادآور شد:  در هفته گذشته، در جلسه هیأت دولت، از سوی رییس جمهوری بر همسان سازی پرداخت حقوق در دستگاه ها تأکید شده است و سازمان امور استخدامی کشور، باید این امر را در مدت زمان کوتاه وبه سرعت عملیاتی کند.  

عضو دولت سیزدهم گفت: اقتصاد دوم فرهنگیان، اجرای طرح رتبه بندی است که با اجرای این طرح شایستگی های معلم، مدرک تحصیلی او در حقوق و مزایایش تأثیر خواهد گذاشت. در این مورد، هم اکنون مصوبه مجلس در شورای نگهبان در حال بررسی است و ماهم آیین‌نامه‌های آن را تصویب می‌کنیم و سریع بعد از ابلاغ این کار را انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش درمورد «بازگشایی مدارس» گفت: بر اساس یک عادت دیرینه هر اتفاقی که می‌افتد مدارس را تعطیل می‌کنیم، با بارش برف، آلودگی هوا و ... که البته این صحیح نیست و باید  با ارتقای سواد فرزندان مان در این حوزه وآموزش سواد سلامت در زمان آلودگی هوا، از دانش آموزان مراقبت شود. در خیلی از کشورها آلودگی از شهرهای ما بیشتر است اما بچه ها همیشه به مدرسه می روند و با رعایت پروتکل های مورد نظر از امر تعطیلی پیشگیری می شود که ما هم باید به این مرحله برسیم.

نوری با بیان این که  زمان آموزش ما کم نیست اما این که به راحتی مدارس را تعطیل کنیم و بچه ها با موقعیت های جدید آشنا نشوند خوب نیست، گفت: بچه ها باید با موقعیت ها آشنا شوند و کرونا هم یکی از همین موقعیت هاست، اگر در برخی کشورها با شیوع کرونا تعطیلی داشتیم، تنها در حدود چند هفته یا حداکثر شش ماه بود، در صورتی که در کشور ما مدارس حدود ۲ سال تعطیل شد.

وی تأکید کرد: ما در فضای مجازی امکان و فرصت های یادگیری را نمی‌توانیم به طور ۱۰۰درصد برای دانش آموزان فراهم کنیم و فرایند تعلیم و تربیت آنگونه که باید نیست؛ قطعاً در پایه ابتدایی به آن سواد هدف گیری شده با آموزش مجازی نخواهید رسید و الزام نیست که فقط در فضای مجازی و با آموزش مجازی ما به هدف  رسیده باشیم می توانیم با رعایت پروتکل‌ها مدارس را حضوری کنیم، واکسیناسیون را انجام دادیم، واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲سال در دنیا انجام نشده و تنها در دنیا برای ۱۰میلیون نفر انجام شده است که اگر نیاز بود واکسیناسیون زیر ۱۲سال را هم انجام می دادیم.

 وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تا کنون حدود ۹۴درصد از دانش‌آموزان و معلمان واکسیناسیون را انجام داده و دوز دوم هم بیش از ۷۵درصد تزریق شده است و این آمار بسیار خوبی است.

نوری با اشاره به بازگشایی مدارس در روستاها و مدارس حاشیه شهرها عنوان کرد: بعضی از مدارس مانند شهرهای تهران و مراکز استان‌ها به خاطر کرونا بازگشایی حضوری  نداشتند اما همکاران ما  در مدرسه حضور دارند. توصیه ما این است که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دارویی مدارس را بازگشایی کنیم و با دسته بندی مثلاً ۱۰نفره  یا بیشتر از فضای جمعی استفاده کنیم. حتی پیشنهاد کردیم که برای جلوگیری از خطرات احتمالی بیماری کرونا، کلاس های درس را در ورزشگاه‌ها، مرکز فرهنگی، مرکز آموزشی و یا مراکز مذهبی مانند مساجد و حسینیه ها هم می توانید برگزار کنید و در این رابطه از فضاهای متفاوت استفاده شود.

وی ادامه داد:  در سندتحول، برای ارتقای آموزش و مهارت آموزش دانش آموزان، تأکید شده است که ۱۰تا ۲۰درصد کلاس ها را بیرون از مدرسه برگزار کنیم در برنامه ویژه مدرسه یا «بوم» نیز که بخشنامه آن هم به تمام استان‌ها ابلاغ شده است، تأکید بر این است که فقط در یک کلاس واحد نباشیم و حتی محتوای ما هم به عنوان بسته های یادگیری متنوع باشد که البته کرونا این فرصت را فراهم کرده تا آموزش ها به صورت ترکیبی باشد و در جایی که امکان حضور همه دانش‌آموزان در مدرسه نیست از فضاهای بیرون هم استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه های دولت بحث عدالت و شفافیت و مردمی وهمسان سازی مطرح است و با توجه به این که  در هفته شوراهای آموزش و پرورش هستیم، برای تفویض اختیار، تمرکززدایی و جلب کمک‌های دستگاه ها و کمک های مردمی تشکیل شده که ما بتوانیم این عدالت را گسترش دهیم و مهم ترین بخش عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی یا نسیب آموزشی برابر است و ما باید تلاش کنیم نصیب آموزشی برابر را فراهم کنیم.

  وی گفت: مدارس غیردولتی که به عنوان خصوصی گفته می‌شود و تعداد زیادی در کشور نداریم که تعدادی مربوط به دانشگاه آزاد و تعدادی هم مربوط به مردم است، اگر منجر به ایجاد تعهدات جدید شود و فاصله طبقاتی را زیاد کنند به اهداف خود نرسیده ایم. در همین راستا، از برخی مؤسسان مدارس غیردولتی خواستیم تا این مدارس را به سمت مدارس «غیر انتفاعی» هدایت کنند که اگر سودی حاصل شد بتوانیم در جایی که نیاز است هزینه کنیم، مثلاً در مناطق مرزی ما که می‌توانند تحت این روش‌ها رشد پیدا کنند. مدارسی را در تهران داریم که مدارسی را در سیستان و بلوچستان ایجاد کرده اند و از ماهیت مدرسه خصوصی باید به مدرسه غیردولتی آنها را هدایت کنیم و این طرح در دنیا اتفاق افتاده که تعداد مدارس غیردولتی و خصوصی  در سالیان اخیر کاهش پیدا کرده چون مدارس دولتی کیفیت بهتری پیدا کرده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد:  در مرحله اول برقراری عدالت آموزشی، برای «مدارس مرزی» هدف گذاری کرده ایم که به هر مدرسه، یک معلم ثابت و آموزش‌دیده در رشته مرتبط اختصاص دهیم و زیرساخت‌های این مدارس را از جهت فیزیک کلاس و مدرسه و تجهیزات فراهم کنیم و در زیرساخت های غیر فیزیکی، از  روش های مناسب و مطالعه شده برای آن مناطق و مبتنی با آن ساختار و زیست‌بوم استفاده کنیم و روش‌های نوین را برای آنها هم احیا کنیم.

وی بیان کرد: در مرحله دوم به مدارس روستاها و در مرحله بعدی به حاشیه شهرها خواهیم پرداخت. بسیاری از مدارس ما به صورت غیر دولتی اداره می‌شوند این شاید به دلیل تقاضای مردم و  تقاضای اجتماعی است  و یا باز سازی و یا به هر دو دلیل بوده است اما مدارس دولتی ما هم از امکانات خوبی برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم مدارس دولتی را با کمک معلمان، با کیفیت تر از قبل کنیم. نظام رتبه بندی در کیفیت بخشی مؤثر بوده و کلید  ارتقای سطح آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختلاف ساعات کاری معلمان دوره ابتدایی و متوسطه گفت:  اساس قانون و ضوابط دوره ابتدایی برای حضور همکاران در هفته در حدود، ۲۸ساعت بود که امروز به ۲۵ساعت رسیده است و حکم معلمی که دوره ابتدایی را انتخاب می کند بر این اساس تعریف شده است. و همیشه صحبت بر این بوده که چرا در دوره متوسط ۲۴ساعت و ابتدایی باید ۲۸ساعت تدریس شود، این یک قانون مصوب است و این دوره این گونه تعریف شده است.

نوری با اشاره به فداکاری معلمان گفت: برخی از همکاران ما بیش از ۲۰سال سابقه دارند و در هفته ۲۴ساعت  در مدرسه فعالیت می‌کنند؛ به عقیده ما این کار ارزشمندی است و نذرخدمت است که باید این معلمان شناخته شوند و از آن ها تقدیر شود.

وی در خصوص کلاس های ضمن خدمت معلمان در رابطه با آموزش های ترکیبی گفت:  در آموزش ترکیبی،  هنوز قواعد را به معلم هم آموزش نداده ایم که باید گروه بندی کنیم و آموزش دهیم. ما در کلاس درس گروه بندی می کنیم تکالیف را از نزدیک نظاره می‌کنیم اما با تراکم تعدد و تنوع کار زیاد معلم هم کارش بسیار سنگین‌تر شد؛ ما قدردان معلمان هستیم و در مصوبه اخیر هیأت دولت، در بحث برابری پرداخت ها دولت موظف شده است که معلمان را هم تحت پوشش قرار دهد. معتقدیم این ها اقداماتی است که در جهت تحقق عدالت اجتماعی باید صورت گیرد.

وزیر آموزش وپرورش  گفت:رسانه ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند و من قدردان صدا و سیما هستم که در جهت ارتقای سطح نظام آموزش و پرورش تلاش می‌کند.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش مدارس بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش عدالت آموزشی دانش آموزان همسان سازی فضای مجازی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش خواهد بود، گفت: سال جاری سال نهضت ملی آموزش و توانمندسازی معلمان است و تمامی ظرفیت برای آموزش معلمان باید بسیج شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با اشاره به اینکه گردهمایی‌ها فرصت مغتنمی است برای بررسی فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌ ریزی برای آینده اظهار کرد: کلید حل مشکلات آموزش و پرورش درون خودش است و با اتحاد، انسجام، همدلی و همراهی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: اگر با هم کار کنیم به توان هم می‌رسیم و ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش برای ارتقای آن کافی است، راهبرد ما یکپارچگی و همدلی درونی آموزش و پرورش است، اگر امکانات و توانمندی‌های خود را شبکه کنیم از رموز موفقیت ما خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تحول را محور همه اقدامات دانست و افزود: مرحله اول این تحول، شناختی است؛ گفتمان اول آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش نقطه اتکای همه کسانی است که برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند و ما باید کاری کنیم که آموزش و پرورش مسئله اول تمام مسئولان و مدیران ارشد باشد.

صحرایی با اشاره به اصل بازگشت به مدرسه خاطرنشان کرد: مدرسه مزرعه آینده کشور است و این یک گفتمان است و کماکان مدرسه قوی، ایران قوی جهت و شعار اصلی ما خواهد بود و مدرسه باید به والدین اطمینان بدهد که می‌توانیم فرزندی تربیت کنیم که دغدغه آنها است.

وی ادامه داد: حذف تدریجی کنکور، اولویت پیدا کردن تربیت معلم نسبت به تأمین معلم، تحولات مدرسه سازی، تربیت بدنی و سلامت، امور پرورشی، سازمان تعلیم و تربیت کودک، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و احیای باشگاه دانش پژوهان از تحولات آموزش و پرورش در سال گذشته بود.

سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: سال جاری سال نهضت ملی آموزش و توانمندسازی معلمان است و تمام ظرفیت برای آموزش معلمان باید بسیج شود.

صحرایی افزود: آئین نامه مسیر رشد معلمی در دستورکار شورای عالی است و مسیر رشد در سه ساحت صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به طور روشن مشخص شده است، آئین نامه مسیر رشد معلمی به نتیجه عملکرد معلم در آموزش توجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدام بعدی برنامه ملی مهارت آموزی دانش آموزان است، گفت: در این برنامه برای هر دانش‌آموز ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت در نظر گرفته شده و تقویت هنرستان‌ها و ساخت هنرستان‌ها در کنار کارخانجات در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه ملی دیگر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است که ماده واحده کاهش تنوع مدارس در دستور کار است و همه ظرفیت‌ها برای تقویت مدارس دولتی بسیج خواهد شد.

صحرایی اذعان کرد: برنامه ملی بعدی‌، انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای سواد عمومی است، چراکه باید برنامه ویژه‌ای برای ریشه کنی بی‌سوادی در تمام مناطق کشور داشته باشیم و ارتقای سواد عمومی و خواندن در این برنامه مورد تاکید است.

وی با اشاره به ارتقای بهره‌وری و بهبود آموزش و پرورش گفت: باید هر آنچه بهره‌وری سازمانی را کاهش می‌دهد، شناسایی و برطرف شود.

هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود

وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای بهره‌وری اردوگاه‌ها تاکید کرد و گفت: هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود و باید ظرفیت اردوگاه‌ها فعال شود؛ اساس‌نامه سازمان دانش آموزی تغییر و به سازمان دانش آموزی اردویی تبدیل خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه سیاست دیگر ما تداوم نهضت مدرسه سازی است، تصریح کرد: دولت سیزدهم در مدرسه سازی درخشان عمل کرده است و به لطف خدا ۷ هزار مدرسه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: ساخت هنرستان‌ها و تجهیز آن‌ها، تجهیز و تقویت اردوگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان از امور اصلی ما در سال جاری است؛ حدود ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی جدید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال جاری دانشگاه فرهنگیان کار بزرگ آزمون اختصاصی تعلیم و تربیت را خواهد داشت و فرصت کافی برای ارزیابی دارد.

صحرایی با اشاره به محتوای کتاب‌های درسی و نظام پایه شایستگی‌ها دانش آموزان اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کار دو ساله‌ای انجام داده که هر دانش آموزی در پایان پایه تحصیلی چه شایستگی عمومی باید داشته باشد تا کتاب‌های درسی بر مبنای احراز آن شایستگی‌ها تألیف شود.

نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است

وی با اشاره به اینکه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است، گفت: پیش از این زیر نظام‌های سند نگاشته شده بود، اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد، امروز آئین نامه مدرسه تراز سند تحول، نهایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان افزود: یک مصوبه ۱۱ ماده‌ای گرفته شده است که خیلی از مسائل دانشگاه را حل کرده است، از جمله کنکور اختصاصی تربیت معلم است که قانون پیدا کرد و آئین نامه آن نگاشته و امسال هم اجرا شد.

صحرایی اضافه کرد: هیئت جذب مرکزی در دانشگاه فرهنگیان، آئین نامه ویژه جذب استعدادهای برتر بدون کنکور به معلمی، آئین نامه ارتقای اساتید، مدارس وابسته، نظام صلاحیت حرفه‌ای معلمان و دانشجو معلمان از دیگر مسائلی است که در دانشگاه پیگیری شده است.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۳، سال آغاز برنامه هفتم پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش ۳۸ حکم در این برنامه دارد و باید هم عهد شویم که در اجرای برنامه هفتم کوشش و تلاش حداکثری داشته باشیم.

هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پروژه تأمین مسکن فرهنگیان برنامه ملی بعدی است که مرحله اول این پروژه در ۱۸ استان آغاز شده است؛ هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.

صحرایی با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از افتخارات دولت سیزدهم است، گفت: تأمین محتوا برای کودکستان‌ها و برگزاری رویدادهای مهم مانند یارستان کودکستان و هوای مادرانه از اقدامات ارزشمند این سازمان در سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی در سال گذشته اظهار کرد: بیش از ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در طرح شهید به بهره برداری رسیده است و در سال جاری طرح هر دانش آموزان ابتدایی یک مهارت ورزشی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و در این حوزه طرح ملی غربالگری دانش آموزان را اجرایی خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اولویت وزارت آموزش و پرورش سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان است و طرح نماد در دستور کار وزارت است و گزارش نماد حکایت از آن دارد که می‌توان بسیاری از چالش‌های آینده کشور را در مدارس برطرف کنیم.

کد خبر 747577

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی