Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خسارت باران‌های سیل آسا به زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف خبر داد. - اخبار استانها -

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دریاسوج، اظهار داشت: باران‌های سیل آسای 3 روز اخیر خسارت زیادی به زیرساخت‌های عمرانی ازجمله راه‌های ارتباطی، شبکه‌های برق، آب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..و همچنین بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارت جمع بندی نشده است، گفت: با پایان بارندگی‌ها کارشناسان برای ارزیابی دقیق میزان خسارت عازم مناطق سیل زده می‌شوند، اما در برآوردهای اولیه حجم خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل کم نیست.

سرپرست اداره کل راهداری و‌حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در همین زمینه افزود: جاده سی سخت به پادنای اصفهان، پاتاوه به دهدشت و یاسوج به چرام به دلیل بارش برف و ناایمن بودن تا اطلاع ثانوی مسدود و هرگونه تردد در آن ممنوع است.

اله کرم جانی‌پور خاطرنشان کرد: راه ارتباطی برخی روستاهای شهرستان بویراحمد، مارگون و چرام و همچنین بخش دیشموک به دلیل بارش شدید برف قطع بوده که به محض پایان بارش، عملیات بازگشایی آغاز می‌شود.

هلال احمر استان فارس به بیش از 3 هزار نفر حادثه‌دیده سیل امدادرسانی کردآسیب سیل به 889 محور در 9 استاناعلام هشدار سطح قرمز در استان کرمان؛ بارندگی‌های شدیدی و احتمال وقوع سیلاب در استان وجود دارد

ولی بهره‌مند کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان بارندگی‌های اخیر استان تا ساعت 6:30 یک شنبه 26 دی ماه افزود: بوستان 184، تنگ سرخ 167، آبدهگاه 164، لوداب 144.5، آبمورد 143، باشت 141، منصورخانی کاکان 139، وزگ 134، لنده 130، ستنگان 123، دشتروم 111.5، لنده 111.5، ماهورباشت 100، دوگنبدان 88.6، سرفاریاب 87، یاسوج 82.3، امامزاده جعفر 80.3، دلی خمسیر 80، سوق 80، سراب ننیز 79، کالوس 74.7، گنجه‌ای 72.1، مارگون 66 سی سخت 58.6، لیکک 49.2، کریک 46، تل گاه 45، دیشموک 43 و دهدشت 42.2 بوده است.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: در پی بارش تگرگ در روز‌های اخیر در بخش مرکزی شهرستان خلیل آباد خساراتی را به باغات پسته و انگور روستا‌های ارغا و بزنجرد وارد کرد و این بارش که مدت بسیار کوتاهی به طول انجامید در بعضی از باغات سبب خسارت ۲۵ درصدی شد.

محمود شبان افزود: در اثر این بارش ۹۵ هکتار از باغات این روستا‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد خسارت وارد شد.

وی گفت:  کارشناسان این مجموعه میزان خسارت وارده ناشی از تگرگ در این مرحله را ۶۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد افزود: با توجه به بروز سرما‌های تا منهی ۴ درجه سانتیگراد در بازه ۸ تا ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ و بدلیل اینکه قبل از این حادثه به طبعه گرمی هوا، باغات در بعضی از روستا‌های شهرستان بعلت موقعیت جغرافیایی و بافت خاک آنها زودتر از خواب بیدار شده بودند  ۵۱۲ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

دیگر خبرها

  • خسارت باران به زیرساخت‌های انرژی در قشم
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد
  • خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت ۵۸۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل‌آباد
  • خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه