Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده مجلس گفت: انحراف در هزینه کرد در بودجه آسیب های اجتماعی خود را نشان می دهد و تلاش کردیم که این را پیگیری کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاطمه قاسم پور نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام که از سوی دانشگاه شاهد برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه متولی در آسیب‌های اجتماعی حقیقتا نگاه جزیره‌ای دارند و ما مدل ستادی را نتوانسته ایم به نتیجه برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما درباره اعتبارات آسیب‌های اجتماعی با کمبود مواجه هستیم و در بودجه ۱۴۰۱ شدیدتر است و امسال با تقلیل مواجه هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه بودجه‌ای که قرار است خرج آسیب‌های اجتماعی شود نیمه دوم سال به آن‌ها اختصاص می‌یابد و آن زمان نمی‌شود کاری شود و بودجه به جامعه هدف نمی‌رسد.

وی انحراف از هزینه کرد را مهترین مشکل در آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: انحراف در هزینه کرد، در بودجه آسیب‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد و تلاش کردیم که این را پیگیری کنیم و در برخی دستگاه‌ها توسط متولیان هزینه در اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد. ما پیگیر عنوان انحراف از هزینه کرد هستیم.

قاسم پور عنوان کرد: در برخی آسیب‌های اجتماعی علی رغم اینکه ۵ سال کار ستادی می‌کنیم متولی آن مشخص نیست، ما امروز مسائلی در این حوزه داریم که اگر نسبت به آن تصمیم جدی گرفته نشود با مشکل روبرو خواهیم بود.

وی تاکید کرد: از جهت مدیریتی مشکلات جدی داریم و یکی از از سوالات این است که آیا وزرای نفت و صمت خود را مسئول آسیب‌های اجتماعی نمی‌بینند، چرا از هزینه فولاد در خوزستان استفاده نمی‌شود حتما همه دستگاه‌ها خود را مسئول بدانند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: مهمترین مساله‌ای که در باب حکمرانی درباره آسیب‌های اجتماعی به آن می‌توان اشاره کرد موضوع مسأله اجتماعی، امر اجتماعی و سیاست اجتماعی است همواره ذیل اقتصاد به شمار می‌آید؛ و از آنجایی که ما مشکلات معیشت را در کشور داریم نوعاً مساله اجتماعی در اولویت‌های بعدی ما قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: معیشت و امر اقتصاد مهم است و اگر فقر و نابرابری کاهش پیدا کند، مسأله اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می‌کند، پرداختن به مساله اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد رهبری باید اولویت باشد، اما می‌بینیم که در دولت‌ها این را شاهد نبوده ایم.

قاسم پور تأکید کرد: ما فاقد الگوی حکمرانی در آسیب‌های اجتماعی هستیم و نداشتن این مدل ما را با چالش‌های اساسی مواجه می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شاهد بودجه آسیب های اجتماعی وزیر نفت وزیر صمت رئیس فراکسیون زنان آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در صد و سیزدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری گفت: یک نفر در کمیته تطبیق فرمانداری برای ۱۵ نفر عضو شورا تصمیم گیری می کند و از فرماندار تقاضا می کنیم از افراد متخصص برای بررسی مصوبات شورا استفاده کند.   موسی الرضا حاجی بگلو افزود: از آنجا که هزینه کرد شهرداری بدون داشتن بودجه خلاف قانون است لذا باید یک دوازدهم بودجه را به شهرداری ابلاغ کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.   مجید دبیریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: رفع ابهام بودجه شهرداری در کمیته تطبیق باید به سرعت انجام شود تا این بودجه ابلاغ شود.   بلاتکلیفی طرح سوال از شهردار مشهد   عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری گفت: طرح سوال از شهردار مشهد از قبل از نوروز ۱۴۰۳ مطرح است اما همچنان بلاتکلیف است و در دستور کارهای نشست علنی شورا نیامده است.   هاشم دائمی افزود:طرح سوال از شهردار در اسفندماه پارسال به ثبت رسید اما به دلیل فرایند استقبال از بهار مهلتی به شهردار داده شد تا پاسخ را بعد از فرایند استقبال از بهار بدهد.   وی ادامه داد: مهلت قانونی طرح سوال ۲ هفته است لذا انتقاد جدی به هیات رییسه وارد است که چرا طرح در دستور کار قرار نگرفته است و هیچ پاسخی نیز از شهردار به شورای شهر انعکاس نیافته است.   موسی الرضا حاجی بگلو عضو دیگر شورا نیز در این خصوص گفت: طرح سوال از شهردار مربوط به قبل سال جدید بوده و زمان پاسخگویی آن منقضی شده است از این رو دوباره باید درخواست طرح سوال داده شود.   توجه مساله محور به حاشیه شهر مشهد   عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت:در بودجه امسال شهرداری به موضوع حاشیه شهر به صورت ویژه و مساله محور توجه شده و محرومیت زدایی از این مناطق در اولویت است.   فاطمه سلیمی افزود: شورای شهر طی ۲ و نیم سال گذشته اقدامات مهمی در حوزه منابع انسانی داشته که تبدیل وضعیت چهار هزار نیروی ایثارگر و تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی شهرداری از آن جمله است.   وی ادامه داد: اصلاح احکام کارمندی سال گذشته در خصوص نحوه ترسیم حقوق کارمندان شهرداری و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری نیروهای شرکتی از دیگر اقدامات است.   عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تشکیل اداره امور کارگری و ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری در این دوره و نیز استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان نیز از اقدامات مهم است.

دیگر خبرها

  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • (ویدئو) حمله عجیب محمدحسن شانه‌ساز زاده مسئول نماوا به بازیگران؛ هیچ کسی مثل بازیگران بی اخلاق نیست؛ اگر پول باشد هر کاری می‌کنند!
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی در مورد چه بود؟