Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با اشاره به اینکه نیازمند داشتن خیرین بزرگ اجتماعی هم هستیم؛ گفت: با گفتمان قوی و ایجاد یک نهضت بزرگ و سراسری در کشور بایستی کاهشی پایدار در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه نشینی داشته باشیم. خبرگزاری میزان- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در دومین همایش ملی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه اسلام با اشاره به ظرفیت بالای اندیشه‌های اسلامی در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: مسئله آسیب‌های اجتماعی از جمله مهم‌ترین و فوری‌ترین موضوعات کشور است و باید در این خصوص تدبیری علمی و راهبردی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور با بیان اینکه، آسیب‌های اجتماعی نیازمند رویکرد دقیق علمی و پژوهشی است؛ تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی از یک طرف جغرافیا پایه است و هر منطقه‌ای متاثر از محیط فرهنگی و زیستی اش با این چالش مواجه است و در عین حال مسئله‌ای ملی و حتی جهانی است و به صورت کلان هم مطرح است.
وی در این خصوص گفت: برای همین باید ضمن توجه به ظرافت‌های محیطی این چالش در کشور، باید رویکرد ملی و واحد برای حل این چالش داشته باشیم.
 وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه اگر به فوریت به موضوع آسیب‌های اجتماعی نپردازیم؛ با مرور زمان به پدیده‌ای مزمن در کشور تبدیل می‌شود؛ خاطرنشان کرد: باید در نظر داشته باشیم که مسائل اجتماعی پایه و مبنای حرکت‌های بزرگ اقتصادی و سیاسی در کشور است.
وی اضافه کرد: وقتی سخن از وحدت ملی، همبستگی اجتماعی و حتی توسعه و پیشرفت اقتصادی مطرح است؛ زیرساختش حل مسائل اجتماعی است و تا زمانی که انسجام و وحدت داخلی اجتماعی پایدار شکل نگیرد امکان تحقق وحدت ملی و به تبع آن توسعه و پیشرفت ممکن نیست.   وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرحله چهارم نهضت حضرت امام خمینی (ره) شکل گیری جامعه اسلامی است و شرط تحقق این جامعه، فقدان آسیب‌های اجتماعی و وجود شرایط پایدار زیستی در کشور است و باید به این سمت با همت جمعی حرکت کنیم.
وزیر کشور تصریح کرد: امروز باید با کاهش آسیب‌های اجتماعی در کنار تقویت هویت جمعی بیش از گذشته در تحقق یک الگوی صحیح رفتاری هنجارمند در بستر کلی جامعه اهتمام داشته باشیم.
وحیدی در ادامه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد حرکت‌های جدی و قوی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور شکل دهیم و به سمت وضعیت مطلوب و در طراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
وی در این خصوص با اشاره به اینکه امروز همان طور که در کشور خیرین مدرسه ساز، خیرین سلامت داریم؛ نیازمند داشتن خیرین بزرگ اجتماعی هم هستیم؛ گفت: با گفتمان قوی و ایجاد یک نهضت بزرگ و سراسری در کشور بایستی کاهشی پایدار در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه نشینی داشته باشیم.
وحیدی اضافه کرد: ابزار کار تحقق این مسیر بزرگ و جهادی، فریضه بزرگ و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر است و این مسئولیت بزرگ اجتماعی نباید در کشور به ورطه فراموشی سپرده شود.
وزیر کشور اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نعمتی بزرگ برای ایجاد یک جامعه سالم و به دور از آسیب‌ها و چالش‌هاست و باید همگی وارد این میدان بزرگ و جهادی شویم.   بیشتر بخوانید:  ارتقای معیشت مرزنشینان در دستور کار استانداران استان‌های مشمول   انتهای پیام/  برچسب ها: وزیر کشور احمد وحیدی نهی از منکر گفتمان قوی آسیب های اجتماعی جامعه اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر کشور احمد وحیدی نهی از منکر گفتمان قوی آسیب های اجتماعی جامعه اسلامی آسیب های اجتماعی بزرگ اجتماعی داشته باشیم وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • درخواست وزیر کشور از بانوان کم توجه در حوزه حجاب | ویدئو
  • وحیدی: غالب بانوان ما خود را متعهد به حجاب می‌دانند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است
  • قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»
  • ورود وزیر کشور به مازندران + فیلم