Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان در شهر سنندج اظهار داشت: موضوع مسکن جزو اولویت‌های جدی دولت است و در استان کردستان هم هر چقدر در این زمینه کار کنیم باز هم جای کار بیشتری دارد.

وی افزود: دولت متعهد شده است که در مدت چهار سال چهار میلیون مسکن در کشور بسازد و این هدف باید بعد از چهار سال تحقق یابد که کار بزرگی است و این نیاز دیده می‌شود در استان ما هم در این مورد متولیان امر جدیت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان ادامه داد: ما در سال‎های گذشته طرح‌های دیگری را همچون مسکن مهر داشته ایم که باید از تجربیات آنها استفاده و موانع و مشکلات احتمالی طرح های پیش رو را برطرف کرد.

وی در ادامه فرمانداران شهرهای تابعه استان را موظف کرد که کمیته‌هایی را در خصوص طرح مسکن ملی و جهش تولید مسکن با حضور ادارات ثبت اسناد و املاک، راه و شهرسازی و شهرداری در شهرستان خود برگزار کنند و تا ۱۰ روز آینده زمین‌ها و اراضی دولتی مازاد را شناسایی و به استانداری و اداره راه و شهرسازی استان اعلام کنند.

زارعی کوشا اضافه کرد: برخی از املاک و زمین‌ها در شهرهای استان بلا استفاده و رها شده است که باید تکلیف آنها مشخص شود و در این زمینه مجموعه مدیریتی استان برای آنها تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: دستگاه‌ها با فرمانداران در تعامل باشند و اگر این زمین‌ها ملاحظاتی دارد آن را به ما منتقل کنند تا برای آنها تصمیم گرفته شود.

وی یادآور شد: جلسات باید نتیجه گرا باشد و پس از برگزاری به سمت اجرای مصوبات پیش برویم که در این خصوص لازم است مصوبات قید زمانی داشته باشند و دستگاه‌ها به وظایف خود در زمان مقرر شده عمل کنند تا مصوبات برای جلسات بعدی باقی نماند و اجرایی شده باشد.

ثبت نام ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجرد برای طرح مسکن ملی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اعلام اینکه تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مجرد بالای ۲۳ سال در کردستان برای طرح مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: از چهار روز گذشته ثبت نام در سامانه طرح ملی جهش تولید مسکن در تمامی شهرهای استان باز شده است و تا کنون ۵۴ هزار نفر در کردستان برای این طرح ثبت نام کرده‌اند.

عرفان مرادی با اشاره به اینکه کل سهمیه استان در این طرح بیش از ۸۷ هزار واحد است، افزود: از ۱۵ آذرماه تا ۱۵ دی ماه فقط سه شهر سقز، دیواندره و دهگلان در استان می توانستند در سایت این طرح ثبت نام کنند که در این مدت هم ۲۸ هزار نفر موفق به ثبت نام شدند.

وی افزود: در مجموع با توجه ثبت نام‌های قبلی و طرح اقدام ملی مسکن تا کنون ۷۸ هزار و ۵۹۳ نفر متقاضی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند که اگر سایت همچنان باز باشد میزان ثبت نامی‌ها  به بیش از ۱۰۰ هزار مورد هم خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: برای طرح ملی مسکن و جهش تولید به دلایل مختلفی دچار مشکل کمبود زمین هستیم که از دستگاه های دولتی درخواست داریم زمین های مازاد خود را در اختیار اجرای این طرح قرار دهند.

قرائت مصوبات جلسه قبل شورای مسکن و پیگیری اجرایی شدن یا نشدن آنها که به مسایل و مشکلات پروژه‌های بخش مسکن در شهرهای مختلف استان اختصاص داشت و همچنین بیان مسایل شهرستانی و موانع پیش روی اجرای طرح های ملی مسکن توسط فرمانداران شهرهای تابعه استان از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا طرح اقدام ملی مسکن کردستان سنندج مسکن استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا طرح اقدام ملی مسکن کردستان اسماعیل زارعی کوشا طرح اقدام ملی مسکن کردستان سنندج مسکن استانداری کردستان راه و شهرسازی طرح مسکن ملی مسکن ثبت نام زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» هیمنه دروغین رژیم غاصب صهیونیستی را فرو ریخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی اصغر دریایی امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در یکصدو بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین و تنبیهی «وعده صادق» هیمنه دروغین رژیم غاصب صهیونیستی را فرو ریخت.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و راه‌های تحقق آن، افزود: در تحقق شعار سال و برداشتن موانع تحقق شعار سال فعالیت و برنامه‌ریزی فرهنگی در میان مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: تفاوت ماهوی مابین اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه‌داری وجود دارد که هدف از شکوفایی و رشد و توسعه اقتصادی با دیدگاه‌های رهبری مبنی بر استقرار اقتصاد اسلامی و تحقق عدالت فرهنگی با مشارکت مردم است.

دریایی اضافه کرد: در تحقق شعار سال امید آفرینی و تبیین مقولات امیدآفرین و توجه به مبحث رسانه که در حال حاضر تحت امپراطوری رسانه غرب است به صورت علمی مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد اجتماعی با شکل دهی حلقه‌های میانی و توجه و اهتمام به اعتماد عمومی در سطح جامعه تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: بارش برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی در سال گذشته و به بار نشستن پروژه‌های عمرانی عرصه فرهنگ و هنر از جمله پلاتوهای نمایش و نگارخانه هنر سنندج و هنرستان دخترانه هنرهای زیبا از جمله مهمترین رویدادهای عرصه فرهنگ و هنر و رسانه بوده است.

شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز گفت: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

وی با اشاره به وجود ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان، این مسئله را ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب دانست و خاطرنشان کرد: تبیین کلام اهل بیت (ع) در رابطه با حجاب و معنویت باید بیان شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 745723

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در کرمان در دست اجرا
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال
  • «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستا‌های لرستان