Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:07:44 GMT

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۶۱۵۱

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی منصوب شد

به گزارش ایرنا از سازمان بهزیستی، در حکم علی محمد قادری خطاب به کاظمی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور منصوب می گردید.

وی افزود: با عنایت به اهمیت سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر روش های توانبخشی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت در تحقق توسعه پایدار، دستیابی به سطح مطلوب سلامت و رفاه اجتماعی و ایجاد تسهیلات لازم بمنظور تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت، بعنوان مدخل ورود به راهبرد توانبخشی خانواده محور و جامعه محور، از شما انتظار دارم با تاکید بر رویکردهای تحول گرا و خلاق و بهره گیری از اندیشه های صاحبنظران درون و برون سازمانی تمامی توان و تجربه خویش را در جهت نیل به اهداف ذیل به کار بندید:

۱ - طراحی اقدامات برجسته در جهت ایجاد و توسعه مراکز غیردولتی توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن براساس اهداف استراتژیک سازمان و توسعه خدمات، گسترش اشتغال زایی و رقابت در فعالیت های تخصصی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ - تدوین برنامه های مبتنی بر شواهد و ظرفیت سازی لازم در جهت بالابردن میزان اثربخشی برنامه‌ها و رضایتمندی از خدمات و حمایت های توانبخشی، بهبود، بازگشت و شامل سازی افراد معلول در فعالیت‌های  توسعه اجتماعی.

۳ - طراحی زمینه ها و امکانات لازم در راستای مشارکت فعال و تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت از طریق پیگیری تسهیل سیستم دسترسی و ارتباطات و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت یکسان سازی فرصت های اجتماعی.

۴ - تدوین طرح ها و برنامه های مدون علمی و روزآمد در جهت تأمین و تقویت حداقل های معیشتی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن متناسب با سطح نیازهای گروه های هدف و نرخ تورم.

۵ - برنامه ریزی در جهت توانبخشی گروه های مختلف افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن در بخش های خدمات توانبخشی پزشکی حرفه ای و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در قالب مراکز روزانه.

۶ - ارائه طرح های نوین و مبتنی بر علوم و فنون روزآمد در حیطه های توانپزشکی، فن آوری و وسایل کمک توانبخشی.

۷ - تقویت مشارکت های اجتماعی و شبکه سازی در بین همه شرکای کاری، تقویت سیستم ارتباطات و تبادل دانش، تجربه و تخصص تلاش در جهت بهبود ساختار و روش های انجام کار و تسهیل فرایند ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت و ایجاد مکانیزم پایدار برای پایش، نظارت و ارزشیابی اقدامات و مأموریت‌های آن حوزه.

۸ - طراحی و تدوین سیستم نظارت کارآمد و پویا و پایش و ارزشیابی مستمر فعالیت های توانبخشی مراقبتی در مراکز توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن و بازنگری ضوابط، دستورالعمل ها و آیین نامه های اجرایی مرتبط.

قادری در این حکم تصریح کرد: توفیقات جنابعالی را در انجام وظایف محوله از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، کاظمی جانشین محمد نفریه شده است.

برچسب‌ها علی محمد قادری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی محمد قادری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور علی محمد قادری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳

سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بی‌وقفه مراکز درمانی و دارویی هلال احمر از ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت توانبخشی، درمانی و دارویی به شهروندان در ایام نوروز خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، علی درویش‌پور با اشاره به مأموریت‌های هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز اظهار کرد: از تاریخ بیست و چهارم اسفندتا هشتم فروردین، هلال احمر با بهره‌گیری از توان داوطلبان و جوانان در نقاط مختلف جاده‌های کشور حضور فعال داشته و به راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی می‌پردازد و در قالب طرح‌های مختلف، خدمات بشردوستانه به شهروندان ارائه می‌دهند. در همین رابطه ۲۹۹ هزار نفر از خدمات پویش بهرفت، ۱۰۹ هزار نفر از پویش سبز و بالغ بر ۹۹ هزار نفر از خدمات اکیپ‌های سحاب بهره‌مند شدند، در مجموع سازمان جوانان هلال احمر در این مدت به بیش‌از دو میلیون و ۲۷۵ هزار نفر خدمات‌رسانی کرده است.

وی افزود: در سال جاری ماه مبارک رمضان با ایام نوروز همزمان شده و هلال احمر با توجه به رسالتی که دارد در کنار نیازمندان و افراد کم‌برخوردار حضور دارد که بر این اساس از ابتدای طرح نوروزی ۷۳ هزار و ۵۷۰ بسته معیشتی در میان اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر تصریح کرد: در مجموع بیش از ۹۲۸ هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان در این مدت بهره‌مند شده که بهره‌مندی ۷۳۰۵ نفر از طرح نیابت و ۱۰۳ هزار نفر از طرح پایش سلامت بواسطه فعالیت ۱۳۳۲ پزشک داوطلب، تنها گوشه‌ای از این خدمات است.

وی تاکید کرد: خدمات هلال احمر معطوف به حوزه امدادرسانی و درمان نیست و این جمعیت در ۱۳ روز اخیر به ۶۰۶۳ نفر در حوزه توانبخشی خدمات‌رسانی انجام داده است، همچنین نیاز دارویی ۵۲ هزار و ۶۴۵ نفر از مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌های هلال احمر را برطرف و پاسخگوی نیازهای درمانی ۵۰ هزار و ۲۶۳ نفر از شهروندان بوده است.

درویش‌پور با تأکید بر این که تا پایان تعطیلات و اتمام سفرهای نوروزی، هلال احمر در آماده‌باش است، توضیح داد: در مجموع ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۸۳ نفر از ابتدای طرح نوروزی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند که این خدمات با به کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر / روز از کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران به مردم ارائه می‌شود. ۴۲۵۸ پایگاه، مرکز و پست موقت نوروزی توسط جمعیت هلال احمر در ایام نوروز فعال و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 739730

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی در نوروز ۱۴۰۳
  • ارائه بیش از ۱۱۱ هزار خدمت دارویی،‌ درمانی و توانبخشی به هموطنان
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی