Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت نان حلقه مفقوده دستورات کاری شورای آرد و نان است و در هر افزایش قیمتی که در این حوزه اتفاق می افتد تغییری در کیفیت نان حاصل نمی شود و این ظلم به اقشار ضعیف جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، هر ساله خبرهای جسته و گریخته از وضعیت کیفیت نان و افزایش قیمت احتمالی آن در رسانه ها مخابره می شود، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت نان در سال آینده بین مردم دست به دست شد و بخشی از اقشار ضعیف جامعه متأثر از این خبر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا سال آینده طبق اعلام دولت افزایش قیمت نان نخواهیم داشت و فقط برنامه ریزی هایی شده تا آرد قاچاق نشود.

اما نکه قابل ذکر، عدم توجه به کیفیت نان است که در هر افزایش قیمتی، کیفیت آن در اغلب نانوایی ها تغییری نمی کند و بسیار بی کیفیت پخت می شود. بنابراین لازم است اگر افزایش قیمتی در حوزه آرد و نان اتفاق می افتد باید به تناسب، کیفیت آن هم ارتقا پیدا کند.

 

لزوم جلوگیری از نقل مکان نانواییها به محلاتی خارج از محل قید شده در پروانه بهره برداری

در این خصوص، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، از برگزاری بیست و هشتمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی با هدف بررسی کمیت و کیفیت نان استان و همچنین پیگیریهای درخواست تامین گندم ماهیانه از شرکت های مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خبر داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آرد را یک کالای حاکمیتی خواند و اظهار کرد: گندم یک کالای استراتژیک بوده و با توجه به اینکه استان کردستان محصول گندم مازاد بر نیاز را به 14  استان کشور صادر می نماید و یکی از 10 استان تامین کننده گندم کشور می باشد توجه و دقت در کیفیت و فرآوری این محصول خصوصا در عرصه تولید آرد و نان را بیش از پیش می طلبد.

سپری در ادامه گفت: کالاهای اساسی من جمله گندم و برنج  جزء کالاهای استراتژیک بوده که بر اساس قوانین کشوری برنامه ریزی، سازماندهی و توزیع و مدیریت می شود.

وی افزود: گندم تولیدی استان هر ساله پس از برداشت در صورتی که مازاد بر نیاز استان باشد به استانهای دیگر ارسال می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن اشاره به این مطلب که دبیری شورای آرد و نان به سازمان جهاد کشاورزی  واگذار شده است  اظهار داشت: پیگیریم که این شورا قوانین بازدارنده ای را مصوب نماید که بر اساس آن هر گونه نقل مکان نانواییها به محلاتی خارج از محل قید شده در پروانه بهره برداری باشد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه خبازیها در بحث پخت نان  ضیعف عمل میکنند و نیاز به آموزش دارند تاکید کرد: یکی از دلایل افت کیفیت نان ناشی از عدم آموزش خبازیها بوده و این مهم بایستی در دستور کار شورای آرد و نان استان قرار گیرد.

سپری ضمن اشاره به این مطلب که بیشترین یارانه دولت به بحث گندم و متعاقب آن آرد و نان اختصاص داده شده است هرگونه تخلف که باعث افت کیفیت نان شود را هدر دادن سرمایه عظیم کشور در این زمینه دانست.

برخورد با خبازیهایی که نسبت به کاهش وزن خمیر اقدام می کنند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کردستان در گفتگو با کُردتودی، به وضعیت کمیت و کیفیت نان استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان سنندج  بالغ بر 800 واحد خبازی جهت پخت انواع نان متمرکز هستند  که علیرغم هماهنگی این اداره کل غله در اعطای مجوز احداث واحد خبازی، بر اساس تراکم جمعیتی محلات  مختلف سطح شهر، متاسفانه عده ای از واحدها بدون اطلاع و بدون هماهنگی، به برخی از محلات حاشیه شهر نقل مکان نموده که این مهم می طلبد قوانین سخت گیرانه ای توسط شورای آرد و نان مصوب گردد که هر گونه جابجایی مکان خبازی ممنوع اعلام شود.

وی افزود: من بعد مشاهده هر گونه جابجایی مکان خبازی بدون هماهنگی با شورای آرد و نان منجر به قطع سهمیه آرد آن نانوایی خواهد شد.

صالحی با اشاره به تخلفات در سطح خبازیها اظهار داشت: سازمان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات و حتی امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شماره تلفن های خود را در اختیار مردم بگذارند و هرگونه تخلفی در سطح خبازیها مردم عزیز مشاهده نمودند با اداره مرتبط به موضوع تماس گرفته تا همکاران نسبت به برخورد با آن معضل و حل مشکل اقدام نمایند.

وی نصب تابلوی واحدهای خبازی در معرض دید عموم را خواستارشد و ادامه داد: قیمت، نوع نان، نرخ نان و سهمیه روزانه از عمده اطلاعاتی هستند که باید حتما در تابلوی سردرب نانوایی درج شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازگانی یادآور شد: هرگونه افزودنی به نان اعم از کنجد، سیاهدانه و بقیه موارد باید با تایید معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان باشد.

به گفته صالحی وزن هر چانه در هر واحد خبازی  و وزن نان تولیدی از دیگر مسایل مورد توجه جهاد کشاورزی کردستان است و گفت: در صورتیکه خبازیها نسبت به کاهش وزن خمیر اقدام نمایند علاوه بر تخلف کم فروشی با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی شورای آرد و نان استان کردستان افزایش قیمت کیفیت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، تقریباً ۷۰ درصد از جمعیت شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار روبرو هستند.

دوجاریک تصریح کرد: با این حال، تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های حیاتی به شمال این منطقه به دلیل محدودیت‌های دسترسی و درگیری‌های جاری با مانع مواجه شده است.

او گفت: در این ماه، برنامه جهانی غذا توانسته است تنها ۱۱ کاروان را به شمال غزه بفرستد و برای حدود ۷۴ هزار نفر غذا ارائه کند.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: با توجه به نیازهای فراوان، تحویل روزانه برای توقف قحطی مورد نیاز است.

به رغم گذشت دو روز از تصویب قطعنامه برقراری آتش بس در باریکه غزه و با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان هم وارد نیمه دوم شده است، خبری از اجرای این قطعنامه نیست.

پس از نزدیک به ۶ ماه از تجاوز رژیم اسرائیل به غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان تل آویو و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

در پی تصویب این قطعنامه، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه‌ اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت. این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

این قطعنامه اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان را خواستار شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که این امر به آتش بس پایدار منجر می شود.

این قطعنامه همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها را خواستار شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

دیگر خبرها

  • بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • معرفی بهترین دستگاه های حضور و غیاب در بازار ایران
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • بازدید مدیرکل بازرسی کردستان از مرکز مدیریت راه های استان
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • برنامه کاری مدیران قم از اذان صبح تا ساعت ۲۴ است