Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-19@11:58:10 GMT

صدور سند الکترونیک طلاق

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۶۲۹۷

صدور سند الکترونیک طلاق

۳۴ فرایند ثبتی الکترونیک شد / صدور سند الکترونیک طلاق برون سپاری ۱۸ خدمت ثبتی به دفاتر اسناد رسمی‬ صدور سند تک برگ ازدواج در دفاتر اسناد رسمی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اواخر شهریور ماه امسال بود که غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه در نهمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی ضمن تاکید بر اینکه خدمات قضایی باید ارزان دست مردم برسد، گفت: تحول و تعالی در قوه قضاییه بدون هوشمندسازی غیر ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بی‌توجهی به دولت الکترونیک و هوشمندسازی دستگاه‌های حاکمیتی موجب کندی در روند خدمات رسانی به مردم و بروز نارضایتی آنها می‌شود، تأکید کرد: نه تنها در قوه قضاییه بلکه در همه ابعاد حکومت هر چقدر در این زمینه گام بر نداریم در آینده با مشکلات مواجه می‌شویم.

رییس قوه قضاییه با اشاره به سهم هوشمندسازی در کاهش اطاله دادرسی متذکر شد: هرچه بیشتر در جهت شفاف سازی و هوشمندسازی فرآیندها و کاهش خطاها گام برداریم به توفیقات بیشتری در کاهش اطاله دادرسی دست می‌یابیم.

پس از این تذکر رییس قوه قضاییه در رابطه با هوشمند سازی خدمات و فرایندهای قضایی، موضوع آغاز هوشمند سازی فرایندهای قضایی در قوه قضاییه به صورت پایلوت مطرح و روز گذشته ۳۴ فرایند ثبتی هوشمند سازی و به نوعی الکترونیک شد.

۳۴ فرایند ثبتی الکترونیک شد / صدور سند الکترونیک طلاق

در این راستا، امکان مشاهده املاک اسناد وقایع ازدواج و طلاق شرکت‌ها و مؤسسات به ثبت رسیده برای اشخاص با احراز هویت الکترونیک از طریق درگاه ثبت من، پاسخ خودکار به استعلام دفاتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، ثبت خودکار خلاصه معاملات ارسالی از سوی دفاتر اسناد رسمی در دفتر املاک الکترونیک، راه‌اندازی امکان ارسال و دریافت مکاتبات مکانیزه با مراجع قضایی سازمان امور اراضی و حذف گردش فیزیکی مکاتبات، آرشیو الکترونیک پرونده‌های ثبتی در واحدهای ادارات ثبت اسناد و املاک کشور، ابلاغ الکترونیک ابلاغیه‌های اجرای اسناد رسمی به حساب کاربری ثنای متقاضیان، امکان شناسایی اموال مدیونین برای اجرای سند رسمی، راه اندازی ابلاغ الکترونیک و انتخاب سیستمی کارشناس ارزیاب پرونده‌های اجرایی اسناد رسمی از طریق درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک، صدور سند الکترونیک طلاق از جمله خدماتی به شمار می‌رود که الکترونیک شده است.

ایجاد پرونده الکترونیک و حذف پرونده‌های فیزیکی، راه اندازی خدمات الکترونیک ثنا پایه، راه اندازی پرداخت الکترونیک هزینه اظهار نامه دفتر ثبت تجاری، راه اندازی پرداخت الکترونیک حقوق دولتی درخواست‌های تأسیس در سامانه ثبت شرکت‌ها مؤسسات غیر تجاری، نوبت دهی آنلاین برای مرکز مالکیت معنوی، ادارات اجرای اسناد رسمی و دریافت نوبت برای ملاقات مردم، امکان حذف تشکیل پرونده فیزیکی از فرایند دریافت گواهینامه مرکز مالکیت معنوی، راه اندازی مرکز پاسخگویی و مدیریت تماس در سازمان، راه اندازی سامانه ارتوفتو تصاویر نقشه‌های ثبتی، امکان رهگیری پرونده وضعیت پرونده اجرا از طریق سایت سازمان، برقراری سرویس‌های تبادل اطلاعات با بیش از ۱۶۰ سازمان و دستگاه، امکان تصدیق اصالت اسناد صادره در دفاتر اسناد رسمی و امکان تصویر اصالت اسناد مالکیت دارای دفتر املاک الکترونیک از جمله فعالیت‌های هوشمندسازی سازمان ثبت هستند.

۱۸ خدمت سازمان ثبت از جمله درخواست صدور مهر سند مالکیت تک برگی و صدور و ارسال الکترونیکی اجراییه مهریه از دفاتر ازدواج و طلاق به واحدهای اجرا به دفاتر اسناد رسمی واگذار شد

برون سپاری ۱۸ خدمت ثبتی به دفاتر اسناد رسمی‬

همچنین ۱۸ خدمت سازمان ثبت از جمله درخواست صدور مهر سند مالکیت تک برگی، صدور و ارسال الکترونیکی اجراییه‌ها از دفاتر اسناد رسمی به واحدهای اجرا، صدور و ارسال الکترونیکی اجراییه مهریه از دفاتر ازدواج و طلاق به واحدهای اجرا، پذیرش صدور تقاضای اجراییه از طریق دفاتر اسناد، انجام استعلام مالکیت صنعتی توسط دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط، انجام استعلام املاک در زمان نقل و انتقال اسناد، استعلام مفاصا حساب امور مالیاتی در زمان نقل و انتقال اسناد، استعلام الکترونیک اراضی از سازمان جنگل‌ها در زمان نقل و انتقال اسناد، انجام استعلام از مفاصا حساب بیمه تأمین اجتماعی در زمان نقل و انتقال اسناد برای املاک تجاری و ایجاد امکان ثبت نام حساب کاربری ثنا در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق به دفاتر اسناد رسمی واگذار شد.

صدور سند تک برگ ازدواج در دفاتر اسناد رسمی

آنطور که بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گوید: یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور سند تک برگ ازدواج است که این امر در حال نهایی شدن است و اقدامات برون سپاری آن به دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.

طبق گفته مسئولان، اجرای سند تحول قضایی در دوران تحول و تعالی به عنوان یکی از مأموریت‌های مورد توجه قوه قضاییه است به طوری که رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه آذر ماه امسال با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه بر تحول و هوشمندسازی گفت: ۶۰ درصد از سند تحول قضایی فناوری پایه است و در زمینه هوشمند سازی، ۱۴ برنامه در دستور کار قرار دارد.

بر اساس پیش بینی مسئولان قضایی با نهایی شدن برنامه‌های هوشمندسازی و تکمیل فرایندهای آن، مراجعات حضوری مردم برای دریافت خدمات قضایی ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ازدواج طلاق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دفاتر اسناد رسمی هوشمندسازی دفتر طلاق سند طلاق زمان نقل و انتقال اسناد دفاتر اسناد رسمی دفاتر اسناد رسمی دفاتر اسناد رسمی رییس قوه قضاییه اسناد رسمی ازدواج و طلاق الکترونیک شد هوشمند سازی سازمان ثبت راه اندازی ۱۸ خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۸۵۰ ابلاغ سردفتری برای قبولی‌های آزمون ۱۴۰۱

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بیان اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سال جاری پرداخت.

به گزارش ایسنا، صفدر کشاورز در نشست خبری روز یکشنبه گفت: سازمان ثبت در سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی را در همه حوزه‌ها داشت. از مهمترین اقداماتی که انجام دادیم، در حوزه املاک این بود که ۸۸ درصد کل عرصه‌های کشور تاکنون نقشه کاداسترش تهیه شده و اسناد مالکیت حدنگار صادر شده است.  بخشی که باقی مانده مربوط به اراضی زراعی است که از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هکتار عرصه های کشاورزی ۵۰ درصد منجر به صدور سند مالکیت شده و باقی مانده آن در سال آینده انجام می شود.

وی افرود: در رابطه با اراضی نیروهای مسلح در سال جاری اقدامات خوبی شده است و در عرصه‌های مسلح ۹۶ درصد منجر به صدور اسناد مالکیت شده است و در رابطه با  موقوفات ۸۳ درصد منجر به نقشه کاداستر و صدور اسناد حد نگاری شده است.

کشاورز افزود: مهمترین موضوع در دفاتر اسناد برای سال ۱۴۰۲ بازطراحی و ارتقای ثبت الکترونیک اسناد برای تنظیم اسناد نقل وانتقال بود که قراردادش منعقد شد ودر اوایل سال بعد به بهره برداری می‌رسد. در ثبت شرکت‌ها بازطراحی و ارتقای سامانه ثبت شرکت‌ها در دستور کار بود که برخی از مراحلش به بهره برداری رسیده و در خرداد سال آینده بهره برداری نهایی آن انجام می شود. پرداخت الکترونیکی و امضای الکترونیکی انجام شد و با راه اندازی این دو بخش بیش از ۸۰ درصد مراجعین مراجعاتشان برطرف شده است و به صورت الکترونیکی انجام می شود.‌ 

وی گفت: پلمب دفاتر ثبت شرکت‌ها به صورت الکترونیکی انجام شد زیرا هرساله شاهد بودیم حجم زیادی از شرکت‌ها برای پلمب ارایه می‌شدند که دیگر به صورت الکترونیکی  انجام می شود.

کشاورز درباره آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون سردفتری گفت: آزمون سردفتری ۱۴۰۱ در ۲۵ آذر ۱۴۰۱ برگزار شد و ۹۵۳۴ شرکت کرده بودند و با توجه به اینکه تمام پذیرفته شدگان باید به سامانه مراجعه و مدارکشان را بارگزاری کنند، از این تعداد ۲۷۵۹ هنوز به درگاه صدورمجوزها مراجعه نکردند. از آن عده ای که مراجعه کردند، برای ۸۵۰ نفر ابلاغ سردفتری صادر شده و  ۵۴۵۰  نفر اختبارشان برگزار شده و۳۷۱۰ نفر از این اختبار شدگان قبول شدند و کارآموزی را طی می‌کنند. از ۹۵۳۴ نفری که اشاره شد، ۹۰۱۶ توسط مراجع صلاحیت دار، صلاحیتشان تایید شده بود.

وی افزود: با توافق با مرکز آموزش قوه قضاییه، بحث آموزش متقاضیان سردفتری به مرکز آموزش قوه قضاییه محول شد و در تمام استانها آموزش متقاضیان سردفتری توسط مرکز آموزش قوه قضاییه در استانها انجام می شود.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰ درصدی صدور اسناد تک‌برگی اراضی دولتی در آذربایجان‌غربی
  • اساسنامه تشکیل کانون دفاتر ازدواج و طلاق ابلاغ شد
  • صدور سند حدنگاری برای ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
  • صدور سند کاداستری برای ۸۸ درصد عرصه‌های کشور و نیمی از اراضی کشاورزی/ تعیین تکلیف بیش از ۹ هزار نفر از قبولی‌های آزمون سردفتری/ تشریح ۴ هدف اصلی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات/ اشکالات سند الکترونیکی ازدواج رفع شده اما برای حذف اسناد فیزیکی زود است
  • سازمان ثبت در حال تنظیم زیرساخت‌ها برای الزام به ثبت رسمی معاملات است
  • صدور ابلاغ سردفتری برای ۸۵۰ هزار نفر/ حدنگاری ۸۸ درصد اراضی کشور
  • صدور ۸۵۰ ابلاغ سردفتری برای قبولی‌های آزمون ۱۴۰۱
  • حدنگاری ۵۰ درصدی اراضی کشاورزی انجام شده است/ ابراز رضایت از عملکرد مجموعه ثبت در سال ۱۴۰۲
  • استقبال رئیس سازمان ثبت اسناد از تصمیم اخیر مجمع تشخیص
  • انجام حدنگاری ۵۰ درصدی اراضی کشاورزی