Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بوستانی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل این شرکت یکشنبه در جلسه ای با فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی و یوسف کارگر فرماندار شهرستان استهبان، ضمن بررسی آخرین روند آبرسانی به شهرها و روستاهای شهرستان مذکور، 

با ابراز خرسندی از  نزول باران رحمت خداوند و بارندگی های مطلوب در روزهای اخیر، اظهار داشت: هرچند باران مناسبی در استان بارید اما کم آبی در منابع زیر زمینی ما بسیار عمیق است و نیاز به بارندگی های مناسب و مطلوب طی سالیان متوالی دارد تا جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی تردید این میزان  بارندگی منابع آبی استان را در برابر  بحران کم آبی ایمن نمی کند و مردم ما باید همچنان در مصرف آب صرفه جو باشند.

 مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به وضعیت نامطلوب منابع آب ، همکاری مسئولین به منظور تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی را خواستار شد که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان استهبان در خصوص پیگیری مسائل مطروحه جهت جذب اعتبارات لازم، قول مساعد دادند.

بر اساس آمارهای موجود ۸۲۵  روستا از ۲هزار و ۳۲۰ روستای تحت پوشش و  ۳۳ شهر از ۱۰۹ شهر تحت پوشش شرکت آبفا فارس در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند و می‌بایست اقدامات پیشگیرانه برای گریز از بحران کم آبی دراین مناطق دنبال شود.

عدم بارش مطلوب باران در کشور در بلند مدت، طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده و تأثیر عمیقی بر منابع آب گذاشته است. در کوتاه مدت نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد با کاهش بارندگی مواجه هستیم.

برچسب‌ها استهبان آب و فاضلاب سیل فارس پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استهبان آب و فاضلاب سیل استهبان آب و فاضلاب سیل فارس منابع آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس گفت: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، ابراهیم ابراهیمی در جلسه هماهنگی رفع تصرف اراضی ملی سد ملاصدرا و پیشگیری از استقرار موتور پمپ‌های غیر مجاز با حضور مسؤولان قضائی و مدیران و معاونان شرکت آب منطقه‌ای فارس برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای در سال گذشته توانست با تدابیر خاصی در مدیریت منابع آب به خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز قدم‌های مثبتی بردارد.

وی افزود: در این راستا انسداد تعداد ۲ هزار و ۷۸۹ حلقه چاه غیر مجاز صورت گرفت که اقدامی قابل تحسین است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تاکید کرد: با هر گونه کشت و زرع و برداشت آب در اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا در شهرستان اقلید به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

در ادامه این نشست کرامت الله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اجرای عملیات رهاسازی اراضی منابع ملی بند بهرام سد ملاصدرا تصریح کرد: ادامه و استمرار تثبیت حاکمیت اراضی ملی و نیز حفظ و صیانت از منابع آب دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده همه ما است، لذا همه هم و غم خود را باید در حفاظت از این منابع به کار گیریم.

وی اضافه کرد: میانگین بارش استان فارس تا صبح امروز ۱۹۴ میلی متر بوده است که نسبت به میانگین بلند مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد، لذا مدیریت منابع آب و برخورد با تخلفات آبی از اولویت‌های این شرکت است.

در ادامه همچنین شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید در سخنانی از هر گونه اقدام و آمادگی برای برخورد با تخلفات حوزه آبی شهرستان بویژه اراضی ملی بند بهرام سد ملاصدرا از طریق طرح در شورای تأمین اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 746685

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسؤولان بود
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس