Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن قاسمی معروف به موطلایی کشتی ایران ۲۳ دی ماه امسال پس از دو سال زندگی نباتی از دنیا رفت، تا روز مرگش یکی از تلخ‌ترین روزهای کشتی کشورمان را برای همیشه به ثبت برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز: محسن قاسمی فرنگی‌کار کشورمان را همه به موطلایی کشتی ایران می‌شناختند، ورزشکاری مستعد و خوش‌آتیه که در نوع خودش اعجوبه‌ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن جوانان بااستعداد و انگیزه‌ از استان محروم لرستان که به یک باره نامش بر سر زبان‌ها افتاد، محسن قاسمی زاده بهمن ۱۳۶۹ در بروجرد لرستان بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم به عضویت تیم ملی کشتی فرنگی ایران درآمده و دیری نپایید که در قامت یک قهرمان ملی‌پوش افتخارآفرینی کرد.   از قهرمانی کشوری تا آسیایی و جهانی   او در سال ۱۳۷۹ کشتی را در زادگاهش زیر نظر محسن مرادی آغاز کرده و در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ و سپس از ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ از قهرمانی استان به قهرمانی کشور رسیده بود.   کسب مدال نقره و برنز نوجوانان آسیا و تصاحب مدال طلای رقابت‌های آسیایی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰، ایستادن بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا در ۲۰۱۱ و قهرمانی جام آسیا به همراه تیم ملی کشتی ایران در ۲۰۱۲ گوشه‌هایی از مدال‌آوری‌های محسن قاسمی بود.   او به واسطه استعداد نابش در رشته کشتی فرنگی از سال ۲۰۰۶ و در رده سنی نوجوانان به دعوت تیم ملی درآمده و در سال‌های پس از آن در رده‌های مختلف سابقه کشتی برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران افتخار آفریده بود.   قهرمانی و افتخارآفرینی‌های محسن در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ ادامه یافت، تا آنکه در سال ۲۰۱۲ برای آخرین بار در قالب تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمانی جام جهانی را تجربه کرد و به تابلوی افتخاراتش افزود.     تصادفش در سال ۱۳۹۱ و آسیب‌دیدگی از ناحیه پا مانعی برای حضورش در رقابت‌های کشتی شد، تا آنکه رفته رفته از دنیای قهرمانی فاصله گیرد، مدتی از کناره‌گیری‌اش از دنیای کشتی نگذشته بود که این بار با دعوت و حمایت‌های محمد بنا به تیم ملی بزرگسالان پیوسته و بار دیگر شیرینی قهرمانی آسیا را تجربه کرد.   اعتیاد؛ بلایی که به قیمت جان محسن تمام شد   اما چه سود که آلوده شدن به باتلاق نکبت‌‎بار مواد مخدر و اعتیاد به آن موطلایی کشتی ایران را از دنیای ورزش دور کرد و این شروعی بر دنیای سراسر رنج و محنت او تا لحظه مرگ پس از دو سال زندگی نباتی بود.   محسن که بهمن ماه ۱۳۹۸ برای ترک اعتیاد در یکی از مراکز مراقبتی شهرش یعنی بروجرد بستری شده بود، متاسفانه از سوی پرسنل این کمپ ترک اعتیاد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد تا آنجا که آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه از جمله ضربه‌ای که باعث خرد شدن جمجمه‌اش شده بود، موجب می‌شود او به کما برود.   پایانی بر دو سال زندگی نباتی   محسن قاسمی از آن روز تا ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ یعنی قریب به دو سال در کما به سر برد، در فاصله این سال‌ها خانواده‌اش او را در بروجرد و تهران در بیمارستان بستری کردند اما فایده‌ای نداشت، ضربه وارد آمده به جمجمه کاری بود و این یعنی درمان غیرممکن است.   سرانجام دفتر زندگی پر از افتخار و البته تلخی این قهرمان ملی کشورمان در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ بسته شد و او در حالی که تنها ۳۱ سال سن داشت، آن همه ذوق و استعداد را با خود به زیر خاک برد، تا شاید زندگی پر رنجش درس عبرتی باشد برای دیگران.   به این ترتیب موطلایی کشتی ایران پس از مدت‌ها زندگی نباتی به دیار حق شتافت، آری همان محسنی که در دوران درخشش روی تشک کشتی کارشناسان را به تحسین واداشت تا او را از آتیه‌داران این ورزش در سال‌های پیش‌رو بخواندند، اما چه سود که همه این آرزوها را با خود به گور برد.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: موطلایی کشتی ایران تیم ملی کشتی زندگی نباتی کشتی فرنگی محسن قاسمی دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون کشتی، هفتمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین تا اعزام به رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی برگزار می‌شود.   اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است: ۵۷ کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان (خراسان رضوی) علیرضا سرلک (لرستان) ابراهیم خواری (مازندران) ۶۱ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) محمدرضا اسدی (تهران) ۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد (مازندران) آرمین حبیب زاده (مازندران) ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (مازندران) ابراهیم الهی (مازندران) ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی (تهران) حسین ابوذری (مازندران) ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی (مازندران) عادل پناهیان (مازندران) ۸۶ کیلوگرم: هادی وفایی پور (همدان) رضا سلیمانیان (مازندران) ۹۲ کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور (مازندران) بهنام سرابی (تهران) ۹۷ کیلوگرم‌: امیرعلی آذرپیرا (تهران) محمدحسین محمدیان (مازندران) کامران قاسم پور (مازندران) ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) علیرضا رکابی (مازندران) سرمربی: محسن کاوه مربیان: مهدی تقوی – احسان لشگری – رضا افضلی - اباذر اسلامی– مهدی قاسمی جو مربی بدنساز: عباس خدایاری ماساژور: سجاد امیری سرپرست: علی روحی   رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۳ و ۲۴ فروردین و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۷ و ۲۸ فروردین در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حسن ضربه شد؛ پژمان رکب خورد!
  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • عبور کشتی از سالِ سنگین با یک رفتن غیرمنتظره و ۷ سهمیه
  • امیررضا معصومی را به جای امیرحسین زارع به مسابقات قهرمانی آسیا ببرید
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • ۱۵ کشتی گیر مازندرانی در اردوی تیم ملی
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی آزاد از ۱۰ فروردین