Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، حجت‌اله صیدی در نشست خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی، رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست و علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در جمع اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: تعامل اقتصاد و فرهنگ بحث دیرینه‌ای است و سهم هر کدام در نشاط جامعه و احساس رضایت‌مندی و خوشبختی مردمان اهمیتی ویژه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز ثابت شده آنچه نشاط و احساس سعادت را در جامعه افزایش می‌دهد، فرهنگ است. البته فرهنگ با اقتصاد رابطه‌ای دوسویه دارد. برای اینکه اقتصاد بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، معیشت مردم تأمین شود و در سطح مطلوبی قرارگیرد، نیاز به فرهنگ‌سازی و پشتوانه فرهنگی است. در مقابل برای اینکه فرهنگ بتواند احساس سعادت و رضایت را در مردم ایجاد کند، به پشتوانه اقتصادی نیاز است. صیدی با اشاره به اینکه مهمترین و مؤثرترین ابزار شناخته شده در بخش فرهنگ کتاب است، افزود: تاکنون هیچکدام از ابزارهای مختلف فرهنگی به پای کتاب نرسیده‌اند؛ چراکه کتاب تأثیر عمیق و بلندمدت داشته و از این رو توجه به آن اهمیتی ویژه دارد که خوشبختانه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون و حتی در دوران دفاع مقدس و زیر موشک‌باران، نمایشگاه کتاب به همت مردان حوزه فرهنگ تعطیل نشد. وی افزود: بانک صادرات ایران از دهه‌های پیش با افتخار در کنار نمایشگاه کتاب بوده و اگرچه مدتی این همکاری با وقفه مواجه شد، اما در سال‌های گذشته دوباره آغاز شده است. در سال گذشته تجربه بسیار خوبی در زمینه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به دست آمد و کتاب به دست کسانی رسید که تاکنون به لحاظ بعد مسافت و محرومیت‌های موجود در برخی از استان‌ها، امکان خرید کتاب از تهران را نداشته‌اند و از این‌رو در این نمایشگاه بودجه تخصیص داده شده توسط بانک صادرات ایران نسبت به سال قبل بیش از ٣.٥ برابر شده است؛ به طوری که برای خرید کتاب توسط دانشجویان و طلاب ٥٠ هزار تومان و برای اساتید و اعضای هیئت‌علمی ١٢٥ هزار تومان یارانه در نظر گرفته شده است. مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: کمک مستقیم بانک صادرات ایران در دومین نمایشگاه مجازی کتاب به صورت پرداخت یارانه خرید کتاب توسط دانشجویان، طلاب، اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌هاست. همچنین بخشی از این یارانه در حوزه حمل و نقل کتاب، رساندن آن به دست خوانندگان و حمایت غیرمستقیم از طریق درگاه‌های پرداخت وجوه خرید و انتقال کتاب به ناشران و کتاب‌فروشان تعلق خواهد گرفت. صیدی افزود: انتظار می‌رود با توجه به آمار ناشران، دانشجویان، طلاب و علاقه‌مندان به کتاب، استقبال از این نمایشگاه هم با افزایش قابل توجهی همراه باشد. مدیر عامل بانک صادرات ایران با بیان این که تجربه برگزاری دور اول این نمایشگاه، پرداخت یارانه، پرداخت‌های الکترونیک و وجود ۲۳ میلیون سپهر کارت فعال در دست مشتریان، زمینه ساز ارتقای خدمات نمایشگاه مجازی کتاب است، ادامه داد: برنامه‌ریزی و تقویت زیرساخت‌ها در بانک صادرات ایران برای دائمی شدن احتمالی این نمایشگاه و اتصال به سامانه‌های خرید و دریافت کتاب به منظور رونق بازار کتاب و کتابخوانی در دستور کار است. صیدی با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها امکان پرداخت ارزی وجوه خرید کتب خارجی وجود ندارد، گفت: این بخش از خریداران کتاب می‌توانند با کارت بانک‌های ایرانی هموطنان خارج از کشور یا بستگان آنها این وجوه را از طریق درگاه اینترنتی بانک صادرات ایران پرداخت کنند تا پس از تسویه، کتب به نشانی آنها ارسال شود. در واقع ارسال کتاب‌ها به خارج از کشور نیز از این طریق قابل انجام است و پرداخت آن به صورت ریالی انجام خواهد شد. کد خبر 5401237

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک صادرات نمایشگاه مجازی کتاب دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گردشگری بانک تجارت تولید خودرو گروه صنعتی ایران خودرو ورزش بیمه پلاستیک بیمه شخص ثالث جزیره کیش آتش نشانی جاده بیمه تکمیلی نمایشگاه مجازی کتاب بانک صادرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم
  • ایران هلث ۱۴۰۳؛ سکوی پرتاب شرکت‌های دانش‌بنیان به سوی صادرات
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال