Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@08:34:33 GMT

وام خانه های فرسوده ۳۰۰میلیون تومان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۷۳۲۵

وام خانه های فرسوده ۳۰۰میلیون تومان شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد آئینی یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در ستاد بازآفرینی استان همدان اظهار کرد: ساکنان مناطق کم برخوردار می‌توانند برای نوسازی واحدهای خود بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی خود را بازسازی کنند.

وی تصریح کرد: این فرصت امکان خوبی را برای سازندگان و انبوه سازان ایجاد کرده است، علاوه بر این تسهیلات بانکی خوبی در قالب این طرح برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئینی با اعلام اینکه برای این طرح تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت خواهد شد که به زودی به بانک مسکن ابلاغ می‌شود، افزود: تسهیلات فوق به شکلی است که تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و ۱۵۰ میلیون تومان دیگر با نرخ ۱۸ درصد در نظر گرفته شده و اگر تسهیلات دیگری لازم باشد نیز با همان نرخ ۱۸ درصد به سازندگان در بافت فرسوده واگذار می‌شود.

وی ضمن درخواست از شهرداری‌ها برای حمایت از این طرح، بیان کرد: شهرداری‌ها باید زمان صدور پروانه ساخت را به حداقل برسانند، همچنین از مردم و سازنده‌ها درخواست می‌کنیم از این فرصت مناسب استفاده و برای نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه شرایط همدان در بازسازی بافت کم برخوردار از متوسط کشوری بالاتر است، مطرح کرد: ۴۶ محله در استان همدان نیازمند بازآفرینی شهری است، همچنین تامین معیشت، بهداشت و اشتغال اولویت این مناطق است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آئینی با بیان اینکه سقف‌های لرزان و متزلزل باید روز به روز کمتر شود، گفت: ما هنوز در مرحله نوسازی و بازسازی هستیم و به باز آفرینی نرسیده‌ایم، علاوه بر این حفظ جان و سلامت مردم اولویت اول ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران مناطق نیازمند بازآفرینی در کشور را دو هزار و ۲۰۰ منطقه عنوان کرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام ۲۲۰ محله، بنیاد برکت و بنیاد احسان ۴۴۰ محله، کمیته امداد امام خمینی(ره) ۳۱۸ محله و هلال احمر ۲۰۰ محله را پذیرفته‌اند، از طرف دیگر سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند بسیج، سپاه پاسداران، بهزیستی، هلال احمر، اوقاف و امور خیریه نیز مدیریت بازآفرینی برخی از مناطق را بر عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن بسیار قوی‌تر از جریان اقدام ملی مسکن ورود کرده است، عنوان کرد: در نهصت ملی مسکن ۳۰ درصد تخفیف پروانه و در بافت فرسوده تا ۱۰۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شده است و برای بافت فرسوده باید از این فرصت استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه با تخریب هر واحد ویلایی فرسوده ۳.۲ واحد مسکونی جدید ساخته می‌شود، اظهار کرد: در نظر داریم به واحدهای حاشیه شهر سند اعطا شود و این قضیه شرایط حداقلی دارد که باید رعایت شود، علاوه بر این همه تخفیفاتی که در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده در بافت فرسوده نیز لحاظ می‌شود.  

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وام مسکن تسهیلات مسکن همدان نهضت ملی مسکن خانه های فرسوده نظر گرفته شده بافت فرسوده ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۶ شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن این استان خبر داد. - اخبار استانها -

عطاءاله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده 6 شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته های تشویقی 19 بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این بسته های تشویقی مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده ها می توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

اکبری گفت: 13 شهرستان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در 6 شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در مابقی شهرها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات