Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@09:45:50 GMT

رئیس جمهور سابق مالی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۷۷۲۴

رئیس جمهور سابق مالی درگذشت

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، خبرگزاری فرانسه به نقل از خانواده ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهور سابق مالی گزارش داد که وی در ۷۷ سالگی درگذشت.

ابراهیم بوباکار کیتا متولد ۲۹ ژانویه ۱۹۴۵ در کوتیالا و یک دولتمرد اهل مالی بود. او قبل از انتخابش به عنوان رئیس جمهور مالی در سال ۲۰۱۳ به عنوان نخست وزیر و رئیس مجلس ملی فعالیت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از دستگیری در پی کودتای نظامی در ۱۹ اوت ۲۰۲۰ مجبور به استعفا شد.

پس از آنکه کیتا استعفای خود و انحلال پارلمان را اعلام کرد، رهبران شورشی کمیته ملی نجات مردم را به عنوان ارگان اصلی حاکم مالی معرفی کردند. کودتاچیان مالی ۱۲ روز پس از کنار زدن ابراهیم بوبکر کیتا از قدرت، «آسیمی گویتا» را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رئیس جمهور مالی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان بعد از ظهر امروز دوشنبه، (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان، پس از دیدار دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه، حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاوردها و نتایج رایزنی‌های سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود به نام «ایران»، رونمایی کردند.

گفتنی است؛ آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

کد خبر 6085725

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • پوشش متفاوت مریم نواز در مراسم استقبال از رئیسی در لاهور + تصاویر
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام آباد
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی به دلیل حضور رئیسی
  • اعتراض به تعطیلی شهر کراچی همزمان با سفر رئیسی
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی