Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در رشت از ردپای چهار عضو دولت روحانی در رانت و فساد شرکت دخانیات ایران پرده برداشت. مراسم تودیع و معارفه مهدی زکی پور مدیر سابق مجتمع دخانیات گیلان و مصطفی صابر مدیر جدید این مجتمع امروز در محل شرکت دخانیات استان گیلان واقع در رشت برگزار شد.

در این مراسم محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت و جمعی از مدیران شرکت دخانیات ایران و نمایندگان استان در مجلس و همچنین برخی از مسئولین محلی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیخان که امروز برابر وعده خود، اولین سفر استانی خود در قامت مدیرعاملی دخانیات را آغاز کرده، در بدو ورد به استان گیلان به گلزار شهدای استان رفت و به مقام شامخ آنها احترام گذاشت.

وی سپس بر سر مزار میرزا کوچک خان جنگلی حاضر شد و با ذکر فاتحه ای یاد و خاطره این سردار مبارز گیلانی را گرامی داشت.

شیخان سپس در مراسم تودیع و معارفه مدیر مجتمع دخانیات گیلان با بیان اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا و همچنین میرزا کوچک خان باشیم گفت: ما با هر گونه رانت، فساد و سوء استفاده در شرکت دخانیات مخالفیم و مبارزه با آنها را ادامه راه شهدا و میرزاکوچک خان می دانیم.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم کار بسیار سخت ودشوار است افزود: متاسفانه امروز اقتصاد کشور در سه ضلع ناکارآمدی، فساد ونفوذ گرفتار شده است که باید با روحیه انقلابی و عدالت خواهی با این اضلاع درهم تنیده مبارزه کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه این زمانی محقق می شود که همواره در گام اول، مأموریت خود را مبارزه با فساد و رانت قرار دهیم. ، افزود: باید در گام دوم با بهره گیری از مدیران متعهد و متخصص ظرفیت تولید را در جامعه افزایش داده ودر گام سوم با بسیج همگانی زمینه حضور همه مردم را در عرصه اقتصاد فراهم کنیم.

شیخان با بیان اینکه مهمترین مأموریت و اولین گام در حوزه اقتصاد تولید است، اظهار داشت: همه بار تولید بر دوش کارگران که قهرمانان ملی جهاد اقتصادی هستند، قرار دارد.

وی با حمایت از کارگران و افزایش سهم آنها از تولید گفت: متاسفانه کارگران، سختی کار را تحمل می کنند اما با سیاستهای غلط کمترین منافع را می برند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره با نامگذاری امسال بعنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی افزود: یکی از مهمترین پشتیبانی وحمایت باید از کارگران که در خط مقدم تولید هستند صورت گیرد که متأسفانه این سیاست در شرکت دخانیات دیده نمی شود.

شیخان با بیان اینکه دخانیات می تواند با سیاستهای درست و اتخاذ برنامه های راهبردی ظرفیت خودرا ارتقاء دهد، تصریح کرد: متأسفانه دخانیات درگیر فساد، رانت وسوءاستفاده گری شده است.

وی تأکید کرد: باید اعلام کنم در دولت گذشته رد پای چهار عضوء کابینه در فساد دخانیات کاملا مشهود است و وقتی این موضوع را بررسی می کنیم، می بینیم در سه حلقه تأمین، فروش و سرمایه گذاری این فساد وجود داشته است.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزود: حجم فساد آنقدر بالا بوده که حتی با آب دریا کاسپین هم نمی توان آنرا پاک کرد.

شیخان به وادادگی در صنعت دخانیات در دولت گذشته اشاره کرد وگفت: وقتی در استان گیلان ظرفیت های خوبی برای پرایمری توتون و خرمن وجود داردو سرمایه گذاری بسیار خوبی در این بخش اتفاق افتاده است اما متاسفانه در دولت گذشته به شرکتهای خارجی مجوز راه انداز خط پرایمری توتون و خرمن در داخل به آنها داده شد و حتی در بالاترین مقام رسمی کشور یعنی رئیس جمهور برای افتتاحیه این مساله حضور می‌یابد.

وی تأکید کرد: ما بااین وادادگی که به ظرفیت تولید و اشتغال داخلی آسیب می زند، مخالفیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با یبان اینکه امروز فضای کشور تغییر کرده و باید روحیه کار وتلاش برای تولید در بین مدیران کشور وجود داشته باشد گفت: مردم باید این تغییر را حس کنند امام هنوز عده ای باور ندارند که مردم فضای جدید را مطالبه می‌کنند و به همین دلیل در مراحل جابجایی مدیران مانع تراشی می‌کنند و دنبال منافع شخصی خود هستند.

شیخان افزود: نگاه ما به دخانیات نگاه به صنعت، تولید، سودآوری، اشتغال و ظرفیت سازی برای کشور است.

وی کشاورزی را اولین زنجیره تولید محصولات دخانی دانست و گفت: در کمتر از یک ماه آینده بسته حمایتی ما از کشاورزان توتون و تنباکوکار رونمایی خواهد شد که در این بسته از مکمل های تشویقی در طول زنجیره تولید اعم از کاشت، داشت و بهره برداری رونمایی می‌شود.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران به مقوله صادرات اشاره کرد و گفت: ظرفیت صادراتی دخانیات به گونه‌ای بالاست که می‌تواند کمک کار کشاوران باشد و صادرات محصولات دخانی به کشورهای همسایه از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی همچنین گفت: تجارت توتون می تواند ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد.

شیخان به ضرورت نوسازی ماشین آلات شرکت دخانیات اشاره کرد وگفت : ماشین آلات دچار فرسودگی هستند که این به تولید آسیب زده و باید ماشین آلات نوسازی شوند.

وی همچنین به ظرفیت مجتمع تولید دخانیات استان گیلان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جوانان این استان و همچنین جوانان استانهای دیگر اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: دخانیات هم می تواند در بخش کشاورزی و تولید برای جوانان اشتغال ایجاد کند و هم در فروش و بازاریابی.

شیخان بر افزایش کیفت وتنوع محصولات دخانی تأکید کرد و گفت: باید سهم خودرا در بازار افزایش دهیم.

وی در ابتدای سخنان خود از زحمات مهدی زکی پور مدیر سابق مجتمع دخانیات گیلان تقدیر کرد و گفت : آقای صابر که از امروز مسئولیت این مجتمع را برعهده گرفته از نیروهای با سابقه با تجربه، خدوم، انقلابی و پاکدست استان است که امیدواریم در زمینه افزایش تولید محصولات دخانی و رفاه پرسنل این مجتمع موفق باشد.

در ابتدای این مراسم زکی پور گزارش عملکرد دوره تصدی مسئولیت خود را ارائه کرد.

همچنین مصطفی صابر مدیر جدید مجتمع دخانیات گیلان با اشاره به نامگذاری امسال سال تولید پشتیبانی و مانع زدایی گفت : استراژی گذر از بحران و رساندن شرکت به نقطه فعال، استراتژی تثبیت و استراتژی به سوی افق روشن و به کارگیری مشاغل اصلی در شرکت دخانیات از برنامه‌های اینجانب است.

در ادامه این مراسم مدیرکل اطلاعات استان با تاکید بر جایگاه تولید و اشتغال در صنعت دخانیات گفت: باید با ظرفیت سازی جدید و فراهم نمون اشتغال جوانان ضمن افزایش امنیت اجتماعی، از مخاطرات امنیتی و آسیب های اجتماعی بکاهیم.

حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال هم گفت : باید تلاش کنیم تا دخانیات به جایگاه واقعی خود برسد و از همه ظرفیت‌های تولید استفاده کنیم.

همچنین محمدرضا احمدی نماینده رشت و خمام نیز با استفاده از ظرفیت‌های تولید اشتغال شرکت دخانیات گفت: در استان امکانات و ظرفیت‌های خوبی همچون نیروهای انقلابی و دلسوز داریم که با استفاده از آنها می‌توانیم سطح اشتغال را به نقطه مطلوب برسانیم.

فرشید آئینی معاون تولید شرکت دخانیات نیز با بیان اینکه در حوزه تولید برنامه‌های مهمی داریم، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید توتون و تنباکو از جمله این برنامه هاست.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ردپای ۴ عضو دولت روحانی در رانت و فساد شرکت دخانیات دولت دولت دوازدهم دولت سیزدهم دولت روحانی مجتمع دخانیات گیلان محصولات دخانی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، سید مصطفی هاشمی‌طبا، معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات، در گفت‌و‌گو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت فساد در نظام داری در شرایط امروز کشور و راه‌های مقابله با آن گفت: مساله فساد و شیوع آن در کشور ما یک حرکت تدریجی و ازدیادی داشته است. ابتدای انقلاب در دولت آقای موسوی شرایط فساد در کشور به‌هیچ‌وجه این‌گونه نبود و رخدادها و روابط فسادآلود بسیار کم بود، البته در همان زمان هم خود من به دلیل مسئولیت‌هایی که داشتم، در برخی از کنترل‌ها می‌توانستم عوامل منجر به فساد را شناسایی کنم اما باز هم وضعیت به شکل امروز نبود.

رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت سید محمدخاتمی درباره شرایط فساد در نظام اداری پیش از انقلاب اسلامی نیز توضیح داد: قبل از انقلاب هم موضوع فساد در نظام اداری و اجرایی بود اما در رده‌های بسیار بالا بود، مثلاً در سطوح بالای ارتش یا سطوحی با مسئولیت خریدهای خارجی، اما حالا این مساله بسیار گسترده شده و شعاع آن از سطوح بالا بزرگ‌تر شده است.

او در این باره گفت: در شرایط و زمان فعلی در همین شهرداری تا زمانی که هزینه‌ای از جانب مراجعه‌کننده پرداخت نشود کار پیش نمی‌رود و عجیب اینکه این پرداخت‌های غیررسمی به اندازه‌ای معمول شده که همه آن را قبول کرده‌اند.

«توصیه‌ها» یکی از ریشه‌های ازدیاد فساد در نظام اداری است

هاشمی‌طبا با بیان این جمله که «به نظر می‌آید یکی از دلایل ازدیاد فساد در کشور توصیه‌های افراد مختلف است» تصریح کرد: در هر سیستم و اداره‌ای و در هر سطحی توصیه حرف اول را می‌زند، رابطه‌های نزدیک آدم‌ها باعث شده در داخل سیستم کارهای غیرقانونی انجام شود و به دلیل این توصیه‌ها، حرمت قانون ریخته شده و قبح کار غیرقانونیِ منجر به فساد از بین رفته است و هر کسی ساز خود را می‌زند.

او خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم رابطه‌ها و توصیه‌های غیرقانونی که فلانی به فلان‌جا وابسته یا فامیل فلانی است تبدیل به یک الگو شده و حرف و تفکری را در مردم ایجاد کرده است که وقتی بالاسری می‌دزدد، ما هم باید بدزدیم!
 
وقتی برای پرونده‌های کلان فساد مجازات و شفاف‌سازی در کار نیست، فساد الگوی سطوح پایین‌تر می‌شود

هاشمی‌طبا با تاکید بر اینکه «مردم احساس می‌کنند چون در بالا سوءاستفاده می‌شود، پس ما هم حق این کار را داریم» گفت: در شرایطی که هر سال یک پرونده جدید مفاسد اقتصادی مطرح می‌شود و می‌بینیم که پیگیری و مجازاتی برای عاملان آن در کار نیست، طبیعی است رفتارها و الگوهای منجر به فساد در سطح پایین الگوبرداری می‌شود.

 او همچنین اضافه کرد: علاوه بر این مورد، سطوح پایین از حقوق و دستمزد برای گذران زندگی پاسخ نمی‌گیرند و می‌گویند باید زندگی‌مان را تامین کنیم و این شرایط پیچیدگی خاصی ایجاد کرده است، به قول حضرت سعدی، «سر چشمه شاید گرفتن به بیل/ چو پر شد نشاید گذشتن به پیل».

موضوع چای دبش را بدون مشخص شدن اصل داستان رفع و رجوع کردند

معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه «وقتی در موارد کوچک تسامح شد و به موارد بزرگ رسید، برای کل جامعه الگو می‌شود» گفت: در همین موضوع چای دبش به‌واقع مساله فساد مورد اغماض واقع شد و داستان را جمع‌وجور کردند، حتی آقای وزیر اقتصاد گفت پول ارز را داده است! مگر هر کسی برود ارز بگیرد کار قانونی انجام داده است؟!

او ادامه داد: بسیاری از مسائل را بدون مشخص شدن اصل داستان و مجازات شفاف مفسدان، جمع‌وجور کردند، علاوه بر داستان چای دبش در همین وزارت کشاورزی در مورد خوراک دام هم تخلفات گسترده‌ای شد و مجموع این موارد به برکناری وزیر انجامید اما هنوز معلوم نیست اصل ماجرا چه بود و چه شد.

روش‌های اقتدارگرایانه برای برخورد با فساد در سطوح پایین پاسخگو نیست

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که آیا دولت اقتدارگرا و توسعه آمرانه می‌تواند فساد سیستماتیک را رفع کند گفت: من تصور نمی‌کنم که تنها با روی کار آمدن یک دولت با روحیه اقتدارگرا یا پیگیری توسعه آمرانه، مسائل قابل رفع و رجوع باشد، روش‌های سوءاستفاده و فساد در کشور ما پیچیده و پنهان است، به خصوص در سطوح پایین و در این سطوح با روش‌های اقتدارگرایانه نمی‌توان مسائل را حل کرد.

او ادامه داد: وقتی فرهنگ فساد در جامعه و بدنه اداری کشور باب شود، باید با آن فرهنگ مبارزه کرد چراکه بازرسی‌های مکرر و برخوردهای قهری جوابگو نیست، زمانی از آقای موسوی اردبیلی پرسیدم چرا برای موضوع فرش در گمرک بازرس نمی‌گذارید، گفت باید برای خود بازرس، بازرسی دیگری بگذارم و برای بازرسِ بازرس هم بازرس دیگری و این شیوه جواب نمی‌دهد.

پیاده‌سازی واقعی و تثبیت دولت الکترونیکی می‌تواند سطح فساد را کاهش دهد

هاشمی‌طبا در پاسخ به سوال دیگری درباره راهکار انقلاب اداری برای مبارزه با فساد نیز گفت: من تصور نمی‌کنم این روش‌ها و ایده‌ها جواب بدهد، ممکن است با روش‌های مدرن و دولت الکترونیکی بتوانیم راه به جایی ببریم، البته نباید فراموش کرد همه این موارد در شرایطی جوابگو خواهد بود که دولت خودش هم قانون‌مدار باشد نه اینکه دنبال سوراخ برای فرار از قانون بگردد.

او افزود: راهکار اصلی و واقعی برای ریشه‌کن کردن و تحدید فساد در کشور این است که سطوح بالا تمیز از فساد باشند، از موارد فساد که رخ می‌دهد، به‌راحتی عبور نکنند و به جای توجیه، پاسخگو باشند.

اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

هاشمی‌طبا همچنین گفت: همین روزها درباره مرحوم امامی کاشانی که انسان به‌واقع وارسته‌ای هم بودند صحبت‌هایی درباره گرفتن معدن سنگ بزرگی برای موسسه‌شان شده و شایعات در مورد پسر و داماد ایشان زیاد است اما هیچ‌کس پاسخگو نیست.

معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: وقتی در این سطوح چنین مسائلی مطرح می‌شود و شفاف‌سازی و توضیحی هم به مردم ارائه نمی‌شود، برای فساد در سطوح پایین نمی‌توان کاری کرد، اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است.

دیگر خبرها

  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید