Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمد علی محمدی» روز یکشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان، افزود: ۵۸ میلیارد تومان از این مبلغ به شهرهای همدان، مریانج، جورقان و قهاوند اختصاص دارد که با استفاده از آن به ۷۹ روستا اعتباری نزدیک ۳۰۰ میلیون تومان کمک می شود که البته سهم هر روستا بسیار ناچیز است.

وی اظهار داشت: همدان یک شهر تاریخی است و به واسطه بافت کهن آن، حدود ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان تصریح کرد: پس از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان، عملیات توانمند سازی پنج منطقه از بافت فرسوده شهر همدان به عنوان یکی از مصوبات این سفر تاریخی با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اجرا شد.

وی اظهار داشت: پنج منطقه «حصار امام خمینی(ره)، منوچهری، خضر، کوی ولیعصر و مزداگینه» به عنوان بافت تاریخی در محدوده بازآفرینی شهری همدان قرار دارد.

محمدی تصریح کرد: بررسی پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی «از هگمتانه تا همدان» نیز فرصت بسیار خوبی برای حفظ و احیای بافت تاریخی شهر همدان است.

فرماندار شهرستان همدان اظهار داشت: ۲۹ روستای شهرستان همدان هنوز دهیاری ندارد و همچنین باید پرونده پیوستن سه روستا به شهر همدان هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نگاه به آینده و برنامه ریزی بلند مدت ۳۰ ساله داشته باشد.

«فتح‌الله توسلی» با اشاره به اینکه روستاهایی که به تازگی به شهر تبدیل شده اند باید از خدمات شهری بهره مند شوند، افزود: بنیاد مسکن در روستاها ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن با سود کم پرداخت می کند که شهرهای جدید از این تسهیلات محروم هستند.

برچسب‌ها تسهیلات مسکن شهر همدان استانداری همدان شرکت بازآفرینی شهری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن شهر همدان استانداری همدان تسهیلات مسکن شهر همدان استانداری همدان شرکت بازآفرینی شهری ایران شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت پروژه خانه شهر ضمن اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه گفت: عملیات سازه‌ای ساختمان خانه شهرضمن اجرای شیب‌بندی بام و بخش اعظم نمای ساختمان به اتمام رسیده و این در حالی است که تاسیسات مربوط به زیرساخت‌های مکانیکی و برقی نیز نصب شده است.

وی افزود: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ساختمان خانه شهر (بلدیه تهران) را از جمله پروژه‌های فاخر بازآفرینی شهری خواند و از این پروژه با توجه به موقعیت مکانی خاص آن، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت با حفظ ساختار و شکل سنتی بنا تعبیر کرد.

گفتنی است، خانه شهر در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار متر مربع در ۴ طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) با کارکردی فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه با رویکرد معرفی تهران و شهرداری تهران، فضا‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخداد‌های مهم دیپلماتیک شهر احداث می‌شود و با تکمیل آن در ماه‌های پیش‌رو یکی از رخداد‌های عمرانی منحصربه‌فرد در شهر تهران محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد