Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@12:28:55 GMT

سوزاندن پرچم فرانسه و حمایت از پوتین در تظاهرات مردم مالی+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۷۹۷۷

سوزاندن پرچم فرانسه و حمایت از پوتین در تظاهرات مردم مالی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رسانه‌ها از تظاهرات مردم مالی در حمایت از روسیه و علیه نظامی‌گری فرانسه و تحریم‌های این کشور علیه مالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از تظاهرات مردم کشور آفریقایی مالی علیه فرانسه و حضور نظامی در این کشور خبر دادند.

 به گزارش منابع خبری، مردم در شهر «باماکو» پایتخت مالی علیه تحریم‌هایی که توسط فرانسه آغاز شده، تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهر کنندگان در حالی که با پوسترهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این تظاهرات حضور داشتند، پرچم‌های فرانسه را  آتش زدند.

مالی از مستعمره‌های سابق فرانسه بود و مردم این کشور بارها علیه فرانسه تظاهرات کرده‌اند. چندی قبل شهروندان مالی در اعتراض به اسلام‌ستیزی فرانسه تصاویر رئیس جمهور فرانسه را آتش زدند. در پایگاه نظامی فرانسه  در مالی که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی این کشور در خارج فرانسه است ۵۱۰۰ نظامی حضور دارند.

«محمود دیکو» یکی از شخصیت‌های برجسته دینی در مالی درباره اظهارات ماکرون که گفته بود از سخنان خود درباره حمایت از توهین به اسلام عقب‌نشینی نمی‌کند، گفت: «ماکرون نیازی به این سخنان نداشت. سران کشورها باید عقلانیت به خرج بدهند، زیرا دنیا به تفاهم بین بشریت نیاز دارد. ما  برابر طلوع  اتفاقات بزرگی قرار داریم.»

شورای عالی اسلامی مالی که مسئول ساماندهی این تظاهرات بود، در بیانیه پایانی، از ماکرون خواست از مسلمانان جهان عذرخواهی کند و از تعطیلی مساجد، انحلال نهادهای اسلامی و تهدید رهبران مسلمانان دست بردارد و مانع رسم کاریکاتورهای موهن در این کشور شود.

فرانسه تحت عملیات «برکان» در پنج کشور ساحلی اعم از مالی، نیجر، بورکینافاسو، چاد و موریتانی مستقر است. با وجود توافق صلح مالی با شورشیان سابق که اکثر آن‌ها را راهزنان شمال مالی تشکیل می‌دهند، اما همچنان مناطق زیادی در این کشور خارج از سیطره نیروهای مالی و فرانسوی قرار دارند و تلاش فرانسه در زمینه مبارزه تروریسم موفق نبوده است.

در پی تشدید تنش‌های مالی با فرانسه، نخست‌وزیر این کشور گفت که فرانسه گروه‌های تروریستی در مالی را آموزش می‌دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ولادیمیر پوتین کشور مالی رئیس جمهور روسیه بورکینافاسو فرانسه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • حمایت فرانسویان از فلسطین
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس