Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@07:53:12 GMT

معاون استاندار: مشکلات قزوین بدون پول حل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۸۱۱۲

معاون استاندار: مشکلات قزوین بدون پول حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در نشست هم‌اندیشی شهرداران قزوین که امروز ۲۶ دی‌ماه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مسائل کشور در هر بخشی نیازمند رویکرد خلاقانه هستیم، مدیریت روزمرگی مشکل ما را حل نمی‌کند، باید جسور باشیم و با رویکرد خلاقانه برای حل مشکلات قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از مشکلات ما در استان نیازمند پول نیست بلکه با هزینه کم و خلاقیت قابل‌ حل است؛ در حوزه استحفاظی خلاق باشید، آموزش ببینید، مطالعه کنید و حل مسائل خلاق را یاد بگیرید، یکی از راه‌های رویکرد خلاق این است که ورودی‌ها هدفمند داشته باشیم و راه را برای استفاده از تجربیات مدیریتی باز کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: می‌توان از تجارب شهرهای مختلف کشور و سایر کشورها استفاده کرد و آن تجارب را متناسب با نیازهای محل تحت مدیریت به کار گرفت، تجربه داخلی و خارجی بدون هزینه در دسترس است و می‌توان مطابق با آن‌ها نمونه ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث منابع پایدار درآمد همواره مطرح‌شده و چالش ماندگار شهرداران در کشور است که می‌توان با رویکرد خلاقانه این مشکل را حل کرد، شهرداران می‌توانند از مشاوران خبره در سطح ملی برای روش‌های تأمین مالی استفاده کرده و روش‌های جدید برای تأمین مالی را به کار بگیرند.

رجحانی بیان کرد: از بازارهای سرمایه جدید باید استفاده کرد چراکه با روش‌های سنتی نمی‌توان به توسعه رسید؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، روش‌های BOT ازجمله ظرفیت‌های جدیدی هستند که می‌توان برای تأمین مالی به کار گرفت؛ می‌توان با استفاده از بضاعت استانی بضاعت ملی را به کار گرفت.

وی با اشاره به وجود فساد در شهرداری‌ها، تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای مواجهه سیستماتیک با تخلفات درون‌سازمانی و شفافیت و شیشه‌ای کردن سازمان‌ها از موارد ضروری است که در کاهش فساد تأثیرگذار است، شهرداری‌ها نباید مسئله پنهانی داشته باشند، هوشمندسازی نیز از مواردی است که در مدیریت شهری دارای اهمیت است و باعث می‌شود عملکرد بهتر شود و زمینه‌های تبعیض و رانت از بین برود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: حادثه پنجشنبه پتروشیمی بوئین‌زهرا نشان داد که ما در حوزه مدیریت بحران بسیار ضعیف هستیم؛ البته ازنظر رویکرد فردی بسیاری از افراد تلاش و جانبازی کردند اما ازنظر رویکرد سیستمی ضعیف عمل کردیم، از شهرداران می‌خواهیم که تمام‌قد در میدان حضور یابند.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین معاون استاندار قزوین خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات انحلال شورای شهر نسیم شهر

به گزارش «تابناک» به نقل از خبر پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران ، معاون استاندار در خصوص شورای شهر نسیم شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران روز دوشنبه در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر انحلال شورای اسلامی شهر نسیم شهر گفت: با توجه به بازداشت اعضای شورای اسلامی شهر نسیم شهر به علت تخلفات و عدم رسمیت یافتن این شورا با توجه به تعداد نفرات، موضوع در هیات رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر استان مطرح شد و هیات ، رای به انحلال شورای شهر نسیم شهر داد.

وی افزود: این رای به هیات مرکزی رسیدگی به تخلفات در وزارت کشور منعکس خواهد شد و در صورت تایید، استاندار تهران به عنوان قائم مقام شورای شهر ورود پبدا کرده و برای معرفی شهردار جدید اقدام خواهد نمود.

نسیم شهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد. 

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های گردشگری از مهمترین اقدامات سال آینده
  • جزئیات انحلال شورای شهر نسیم شهر
  • تاکید استاندار خراسان رضوی بر رویکرد طرحهای تحولی در دستگاه‌های اجرایی
  • استاندار زنجان: مدیران دولتی برای حل مشکلات مردم پیش‌قدم شوند
  • تاکید استاندار تهران بر توزیع بیشتر گوشت تنظیم بازار
  • چگونه می توان هشت ساعت بدون وقفه خوابید
  • دستگاه‌های نظارتی با تمام توان بازار البرز را رصد کنند
  • استاندار مازندران: نظام مسائل غرب مازندران ‌ریشه‌ای برطرف می‌شود
  • برگزاری دیدار مردمی استاندار آذربایجان‌غربی
  • اهمیت فعال شدن پویش مطالبه‌گری رسانه‌ای برای حفاظت از محیط زیست