Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف نوری المالکی در بیانیه‌ای گفت که این احزاب به گفت‌وگوهای خود با بقیه احزاب سیاسی برای دستیابی به اهداف ملی مشترک و تشکیل دولتی توافقی ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولة القانون امروز با اعضای فراکسیون این ائتلاف در مقر پارلمان عراق در بغداد تشکیل جلسه داد.

به گزارش موازین نیوز، دفتر المالکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این جلسه پاره‌ای از پرونده‌های سیاسی و امنیتی و نیز رویدادهای همراه با اولین جلسه پارلمان پنجم عراق مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه بر اهمیت همکاری همه احزاب ملی عراق در داخل پارلمان و رفع همه اختلاف‌های میان آنها و دوری از فضای تنش تاکید شده و آمده است: ما بار دیگر بر موضع ائتلاف دولة القانون در رد حملات اخیر علیه مقرهای احزاب سیاسی و نمایندگی‌های دیپلماتیک تاکید می‌کنیم، زیرا این حملات تروریستی ثبات عراق را نمی‌خواهد.
نخست وزیر اسبق عراق بر یکپارچگی احزاب کمیته هماهنگی(الاطار التنسیقی) تاکید کرد و گفت: این احزاب به گفت‌وگوهای خود با جنبش‌ها و بقیه احزاب سیاسی ادامه می‌دهد تا ضمن تقویت پیوندهای اعتماد بین شرکای سیاسی، تلاش‌ها برای دستیابی به اهداف ملی مشترک و تشکیل دولتی توافقی که خواسته‌های ملت عراق را جامه عمل بپوشاند، یکپارچه شوند.

از سوی دیگر خبر رسیده است که مقاماتی از کمیته هماهنگی عصر امروز در منزل حیدر العبادی، نخست وزیر اسبق عراق جمع شده اند تا تازه ترین تحولات سیاسی را بررسی کنند.

العبادی عصر امروز در توییتر خطاب به سیاستمداران نوشت: خون عراقی‌ها را در کشمکش‌های بیهوده هدر ندهید.

وی افزود: مردم منتظرند تا گروه‌های سیاسی تلاش‌های خود را در برنامه بازسازی، ارتقای سطح زندگی، تأمین آنچه برای شهروندان خوب است و توقف تهدیدهایی که منجر به تخریب و جنگ می‌شود، متحد کنند.

العبادی ادامه داد: عراقی‌ها خون‌های گرانبهایی را برای آزادسازی شهرهای خود از دست تروریسم داعش نثار کردند، بنابراین خون آنها را در مبارزات بیهوده هدر ندهید و دشمنان ما را در برابر ما جسور نکنید.

طی روزهای اخیر در بحبوحه تنش‌های سیاسی جاری در عراق و رایزنی‌های گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت، حملاتی علیه مقرهای برخی احزاب و همچنین پایگاه‌ها و سفارت آمریکا در عراق انجام شد که بسیاری از سیاستمداران عراقی این عملیات‌ها را مشکوک و در راستای ایجاد اختلاف میان گروه های شیعی در تشکیل کابینه آتس این کشور دانستند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، مقتدی الصدر که جریان متبوع وی بیش ترین تعداد کرسی را در پارلمان کسب کرده است، برای تشکیل کابینه حاضر نیست با همه احزاب چارچوب هماهنگی از جمله ائتلاف نوری المالکی، ائتلاف کند و از همین رو تهدید کرده که با کُردها و سنی‌ها ائتلاف تشکیل خواهد داد؛ یعنی به واقع به دنبال منزوی کردن برخی نیروهای حاضر در چارچوب هماهنگی و به حاشیه راندن آن‌ها به بهانه رفتن به سمت اپوزوسیون است.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت عراق جریان صدر نوری المالکی پارلمان عراق توئیتر سفارت آمریکا بغداد مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نوری المالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندرو‌های مجلس دوازدهم؛ با خودتان سوغاتی اختلاف آورده‌اید

روزنامه صبح نو به تندروهای مجلس دوازدهم کنایه زد.

این روزنامه نوشت: پس از ماه‌ها کنشگری چهره‌های سیاسی جریانات مختلف، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفندماه برگزار شد و البته این انتهای مسیر حواشی و صف‌آرایی‌های سیاسی برای ورود به مجلس دوازدهم نبود و پس از انتخابات نیرو‌های سیاسی پیروز و مغلوب با طرح مطالبی، شرایطی را فراهم کردند که فضای جامعه ملتهب شد.

به گزارش صبح نو، صف‌آرایی‌هایی که از ماه‌ها قبل از انتخابات با روش‌هایی متفاوت در جریانات سیاسی آغاز شد و با گذشت زمان آرایش نیرو‌ها شاهد تغییرات و شکل‌گیری مجدد بود و شیب این تغییر و تحولات در ماه‌های منتهی به انتخابات تندتر شد. نکته مهم‌تر آنکه در انتخابات اخیر، استراتژی و راهبرد سنتی جبهه‌های سیاسی دستخوش تغییر اساسی شد و همین موضوع سبب شد حاشیه‌ها در جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب بیش از دوره‌های پیشین دنبال شود. راهبردی که راست سنتی و چپ‌های عمل‌گرا را مجبور به به‌روزرسانی‌های شب انتخاباتی کرد.

فراکسیون‌های احتمالی

شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند که احتمالا فراکسیون‌های عمده مجلس آینده با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد. نخست فراکسیون افراد نزدیک به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس فعلی است که با عنوان گزینه‌های اختصاصی شانا به مجلس راه یافته‌اند.

این فراکسیون به احتمال زیاد رویکردی مشابه «فراکسیون انقلاب اسلامی» در مجلس فعلی در پیش خواهد گرفت. جریان دیگری که احتمالا فراکسیون اختصاصی خود را خواهد داشت، افرادی هستند که ذیل فهرست شریان و اُمنا به مجلس رفتند، حمید رسایی ثابتی در صورت تشکیل این فراکسیون، صحنه‌گردان آن خواهند بود که در صورت بروز این سناریو می‌توان پیش‌بینی تکرار برخی از خصوصیت‌های مجلس هشتم را داشت.

در میان منتخبان مجلس دوازدهم هم‌چنین افرادی حضور دارند که نام آن‌ها در هیچ‌یک از فهرست‌های مطرح انتخاباتی قید نشده بود و به عبارتی با تابلوی «مستقل» به مجلس آمده‌اند. حالا باید دید کنشگری خود را در مجلس آینده چگونه طرح‌ریزی خواهند کرد؛ آیا در نهایت به یکی از فراکسیون‌های مذکور می‌پیوندند، یا مجموعه‌ای تحت عنوان فراکسیون مستقلین شکل خواهند داد؟

در مجلس یازدهم فراکسیون مستقلین با حضور غلامرضا نوری قزلجه تشکیل شده بود؛ اما وی در این دوره به‌عنوان گزینه حزب اعتدال و توسعه راهی بهارستان شده است، ازاین‌رو چند و، چون تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس دوازدهم به، اما و اگر‌ها بستگی دارد. گرچه محوریت مسعود پزشکیان و حضور افرادی، چون سید فرید موسوی در این فراکسیون مسلّم است.

البته برخی از چهره‌های راه‌یافته به بهارستان بعضی از رقابت‌های انتخاباتی خود را به‌عنوان سوغاتی به درون مجلس کشانده‌اند و تخریبگری چهره‌ها و اظهارات تند این افراد نیز سبب بروز حاشیه‌ها و جنجال‌هایی حول محور پارلمان دوازدهم شده است. جنجال‌هایی که منجر به تذکر رهبر معظم انقلاب هم شد و از این جنجال‌ها به‌عنوان تلخ‌کننده کام مردم نام برده شد. بااین‌حال باز هم باید منتظر اردیبهشت ۱۴۰۳ و تغییر و تحولات در دور دوم انتخابات مجلس ماند تا بتوان آرایش دقیق‌تری از نیرو‌های سیاسی در مجلس دوازدهم را مترصد شد.

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندروهای مجلس دوازدهم
  • کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندرو‌های مجلس دوازدهم؛ با خودتان سوغاتی اختلاف آورده‌اید
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندرو‌های مجلس دوازدهم
  • کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندروهای مجلس دوازدهم /فراکسیون مستقلین تشکیل می شود؟
  • معاریو: نتانیاهو به بن بست رسیده است
  • تشدید اختلافات در صفوف صهیونیست‌ها پس از «طوفان‌الاقصی»
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • خروجی مجلس دوازدهم پس از چهار سال به نفع مردم و کشور باشد