Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت گیزموچاینا، از اطلاعات موجود در پایگاه داده مشخص شد که اولتراسپشن در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و تحت مدیریت «آن دونگ زونگیو» به ثبت رسیده است. این شرکت همچنین در تجارت سرورهای داده، تجارت نیمه‌هادی و همچنین در تجارت مخابرات فعالیت می‌کند.

فناوری «باند فوق وسیع» (Ultra-Wide Band) که معمولا در صنعت به آن UWB نیز می‌گویند، یک فناوری ارتباطی مبتنی بر رادیو برای استفاده در برد کوتاه و انتقال سریع و پایدار داده‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری قرار است جایگزین حسگرهای نور مادون قرمز (اینفرارد) موجود در فناوری ما شود، زیرا فناوری UWB در مقایسه با فناوری مادون قرمز انرژی کمتری مصرف می‌کند.

اگرچه فناوری UWB از اوایل دهه ۱۹۹۰ با بشریت همراه بوده است، اما در دهه ۲۰۲۰ بود که این فناوری به آسانی در دسترس عموم مردم قرار گرفت و با فناوری‌هایی که در تلفن‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند و ردیاب‌های ما گنجانده شده بود، مورد استفاده قرار گرفت.

مهم‌تر از همه، سامسونگ اسمارت تگ پلاس (Samsung SmartTag Plus) و اپل ایرتگز (Apple Airtags) در سال ۲۰۲۱ با فناوری UWB راه‌اندازی شدند تا ردیابی دقیق‌تر را به شیوه‌ای کم‌مصرف‌تر انجام دهند، زیرا این دستگاه‌ها قرار نیست روزانه به پریز برق متصل باشند.

در مورد جزئیات نحوه استفاده شیائومی از این فناوری UWB برای محصولات خود در آینده، باید گفت که این شرکت نشان داده است که از فناوری UWB برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند خود استفاده می‌کند. با کمک الگوریتم‌های محاسباتی نرم‌افزاری، شیائومی به موقعیت‌یابی در سطح سانتی‌متری و دقت اندازه‌گیری زاویه ۳± درجه با استفاده از فناوری UWB دست یافته است.

بیشتر بخوانید:

ردمی K50 شیائومی؛ ماه آینده به بازار می‌آید | خنک با شارژ فوق‌العاده سریع

شیائومی می‌گوید که این فناوری به گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های هوشمند، قابلیت‌های ادراک فضایی شبیه چیزی مانند GPS داخلی می‌دهد. با استفاده از این فناوری، کاربر می‌تواند گوشی هوشمند را به هر دستگاهی نشان دهد و یک کارت کنترل برای آن به طور خودکار روی صفحه ظاهر می‌شود.

در حال حاضر، تنها گوشی شیائومی میکس ۴ از فناوری UWB پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 650563 برچسب‌ها شرکت شیائومی شرکت اپل چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت شیائومی شرکت اپل چین فناوری UWB

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محسن ظهیرنژاد افزود: این تعداد کنتور هوشمند ، با وجود مشکلاتی از جمله ، هزینه بالای خرید کنتور ، عدم توانایی و استطاعت مالی کشاورزان ، خرده مالکی بودن اراضی و سایر مشکلات در تامین منابع مالی ، نصب و راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: این تعداد کنتور طی سال گذشته نصب شده است.

دیگر خبرها

  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • توالت هوشمند ۱٫۵ میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد(+عکس)
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • نصب ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی توسط شرکت آب‌منطقه‌ای
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • آپشن‌های جذاب و شگفت‌انگیز خودروی شیائومی + ویدئو
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • کتری هوشمند شیائومی چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد