Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عراق گفت: بغداد در هفته‌های اخیر تقریباً چهار هزار نفر از شهروندان خود را که در مرز‌های بلاروس با کشور‌های لهستان، لیتوانی و لتونی گیر افتاده بودند، به عراق بازگرداند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو "فواد حسین" یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد با همتای لیتوانیایی خود گفت که از ۱۸ نوامبر (۱۹آبان) دولت عراق ۱۰ پرواز از بغداد به بلاروس را برای بازگرداندن شهروندان خود هماهنگ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پرواز‌ها عموماً به منطقه خودمختار کردستان عراق جایی که بسیاری از مهاجران احتمالی از آنجا هستند، صورت گرفته است.

در همین حال "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت امور خارجه عراقً نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: سه هزار و ۸۱۷ مهاجر عراقی از بلاروس و ۱۱۲ مهاجر از لیتوانی به کشور بازگردانده شدند.

الصحاف افزود، برخی از عراقی‌ها هنوز در بلاروس گیر افتاده‌اند، اما آب و هوای سخت و محیط پیچیده به امدادگران اجازه نمی‌دهد تعداد آن‌ها را تعیین کنند.

"گابریلیوس لاندسبرگیس" وزیر خارجه لیتوانی که با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز دیدار کرد، گفت که می‌خواهد ایده‌های همکاری جدیدی با عراق ارائه دهد.



از تابستان گذشته، هزاران مهاجر که بسیاری از آن‌ها از خاورمیانه و به ویژه عراق بودند، در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا کمپ زده و اغلب در شرایط تلخی تلاش می‌کردند وارد اتحادیه اروپا شوند.

غرب بلاروس را متهم کرده است که مهاجران را به عنوان انتقام تحریم‌ها علیه رژیم الکساندر لوکاشنکو به مرز کشانده است.

بلاروس این ادعا را رد کرده و از اتحادیه اروپا به خاطر عدم پذیرش مهاجران انتقاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بلاروس عراق لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اوربان» خطاب به مجارها: بروکسل را اشغال کنید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نخست وزیر مجارستان از مردم کشورش خواست برای دفاع از حاکمیت این کشور به سمت مقر اتحادیه اروپا در بلژیک راهپیمایی کنند.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که به همراه حامیانش آماده است تا برای دفاع از حاکمیت این کشور در اتحادیه اروپا به سوی بروکسل راهپیمایی کند.

نخست وزیر مجارستان در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد انقلاب ناموفق مجارستان در سال ۱۸۴۸ تاکید کرد که بروکسل اولین امپراتوری نیست که چشم به مجارستان دوخته است.

اوربان، نخست‌وزیر محافظه‌کار مجارستان خطاب به جمعیتی هزاران نفری از هواداران خود گفت که آماده است برای محافظت از مجارستان در برابر آنچه وی تلاش‌های اتحادیه اروپا برای اجبار این کشور برای ورود به درگیری روسیه و اوکراین توصیف کرد، هر کاری انجام دهد.

نخست‌وزیر مجارستان یادآور شد که قدرت‌های جهان غرب، که اتحادیه اروپا نیز بخشی از آن است، جنگ‌ها را آغاز، دنیا را ویران، مرزهای کشورها را از نو ترسیم می‌کنند و مانند ملخ به همه چیز حمله ور می شوند. اما مجارها متفاوت زندگی می کنند و می خواهند متفاوت زندگی کنند.

اوربان تاکید کرد: اگر خواهان دفاع از آزادی و حاکمیت مجارستان هستیم، چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم. ما تا بروکسل راهپیمایی خواهیم کرد و خودمان تغییرات را در اتحادیه اروپا رقم خواهیم زد.

بوداپست تحت رهبری اوربان با بروکسل بر سر چندین مساله وارد چالش شده است. مقامات اتحادیه اروپا به دلیل سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و همچنین استقلال قضایی که به مجارستان نسبت داده‌اند، بودجه این کشور را قطع کرده‌اند. علاوه بر این، حمایت اوربان از مذاکرات صلح با اوکراین اختلافات او با اتحادیه اروپا را تشدید کرده است.

تنش مجارستان و بروکسل اوایل ماه جاری به اوج رسید و اوربان شورای اروپا را به اخاذی از او و تهدید به فروپاشیدن اقتصاد بوداپست در ازای صرف نظر از وتوی بسته کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای اوکراین متهم کرد.

کد خبر 6056703

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • «اوربان» خطاب به مجارها: بروکسل را اشغال کنید
  • غرق شدن قایق مهاجران در سواحل تونس با دو قربانی
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم
  • پایگاه های گروهک های تروریستی نزدیک به مرزهای ایران را به دست گرفتیم
  • اتحادیه اروپا برای مهار مهاجران دست به دامن مصر می‌شود
  • حادثه‌ای دیگر برای مهاجران غیر قانونی در آب‌های ترکیه
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • وزیر کشور عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است